Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Bridlesystem till Wippi AB 11,8m²?
-
Bridlesystem till Wippi AB 11,8m²?
Publicerad av mozzy på 31 juli, 2003 vid 12:12Någon som har ett bridlesystem till Wippi AB 11,8m² liggande?
Eller om ngn har ritningar med linlängder osv osv….
Vore tacksam för alla typer av svar…….kitelife svarade 21 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Är inte 11,8 för stor för bridlelinor. Jag tror att det är svårt att backa upp en kite i den storleken, eller ???
Någon som har erfarenhet av detta får gärna kommentera.// Steffe
-
Egentligen borde jag kanske hålla tyst eftersom jag inte har en aning, men om man tittar på takoon’s hemsida så ser de inget problem med bridles till en Skoop 17. Hur pass relevant den manualen är för AirBlast vet jag inte, men som jag förstått det, så är det samma kille som designat dem. (Nån helt okänd fransman. Bruno nånting tror jag han heter
)
Fast hur stora likheterna egentligen är vet jag inte eftersom jag aldrig tittat närmare på en AirBlast./Rasmus
-
Saken är den att den leverarades med bridle-system.
Det funkar hur bra som helst…. bara det blåser +7m/s..
Men det verkar som saltvattnet har förstört linorna (inte alls samma kvalitet som de vanliga linorna).
Anledningen till att jag undrar är att dom för ett litet tag sen gick av så jag har inte längderna, har försökt prova mig fram men det blir inget bra alls.
Visst, det går ju att köra ändå men skiten blir SÅ trögstyrd. Innan var det ju ”ner-växlat” mha locken som bridle-linorna gick igenom…. -
Saken är den att den leverarades med bridle-system.
Det funkar hur bra som helst…. bara det blåser +7m/s..
Men det verkar som saltvattnet har förstört linorna (inte alls samma kvalitet som de vanliga linorna).
Anledningen till att jag undrar är att dom för ett litet tag sen gick av så jag har inte längderna, har försökt prova mig fram men det blir inget bra alls.
Visst, det går ju att köra ändå men skiten blir SÅ trögstyrd. Innan var det ju ”ner-växlat” mha blocken som bridle-linorna gick igenom…. -
många som hade velat höra mig säga detta förra året *lol*
Släng skiten korta depowerlinan och kör som vanligt, mycket bättre känsla i hoppen…
Logga in för att svara.