Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bris i Klagshamn till helgen?!?

  • Bris i Klagshamn till helgen?!?

    Publicerad av surfmeister på 30 maj, 2008 vid 12:09

    En fråga till locals i Malmö, finns det ngn chans till bra segling i Klagshamn till helgen? Kommer brisen att kicka in? Verkar vara bra förutsättningar, grundvind + sol. Är nu desperat att segla och funderar på att ta mig ner….

    glader svarade 15 år, 11 månader sedan 17 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • basse

    Medlem
    30 maj, 2008 vid 12:27

    Ha ha… satt bara och väntade på denna tråden.

    Jag kommer antagligen åka ner på söndag om det fortfarande ser bra ut.

  • surfan

    Medlem
    30 maj, 2008 vid 12:29

    åker i morgon bitti!!!!

  • bananen

    Medlem
    30 maj, 2008 vid 12:42
    surfmeister;471178 wrote:
    Är nu desperat att segla och funderar på att ta mig ner….

    Dähij seuå jivla gout å va skåoning 😀 😀 😀

  • basse

    Medlem
    30 maj, 2008 vid 12:52

    @bananen 471196 wrote:

    Dähij seuå jivla gout å va skåoning 😀 😀 😀

    Japp.. ungefär varje vår är det väl så!! 😀

  • glader

    Medlem
    30 maj, 2008 vid 13:12
    surfan;471188 wrote:
    åker i morgon bitti!!!!

    Åker också ner i morgon bitti och stannar över helgen om prognoserna inte ändras radikalt

  • tobhed

    Medlem
    30 maj, 2008 vid 14:06

    Lugn, det kommer att blåsa imorgon – precis som det har gjort hela veckan.
    Före 11.00 har det varit tämligen dött för att sedan kicka igång fr.om ung 13.00.

  • alexasu

    Medlem
    30 maj, 2008 vid 14:14

    hm… enligt dmi verkar vinden dra lite mer än optimalt mot nord imorgon och vattnet har faktiskt blivit rätt varmt i sundet. å andra sidan verkar grundvinden vara rätt rejäl på eftermiddagen. fast jag är ju ingen klagshamnsexpert direkt…

  • naish

    Medlem
    30 maj, 2008 vid 19:17

    SKa laddas fett imorgon och på söndag!

  • henke201

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 07:56

    någon som är påväg dit snart som kan lägga av en rapport? Enligt dmi så verkar det ju inte allt för upphetsande…

  • tomasn

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 08:14

    @Henke201 471394 wrote:

    någon som är påväg dit snart som kan lägga av en rapport? Enligt dmi så verkar det ju inte allt för upphetsande…

    Nä, orkar inte åka ner idag. Inte själv iaf. Nån som är intresserad av samåkning framöver andra dagar så hör av er! Laydowngippen ska det börjas så smått på tänkte jag! Tomas 0736-272349

  • larsd

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 08:48

    @tobhed 471247 wrote:

    Lugn, det kommer att blåsa imorgon – precis som det har gjort hela veckan.
    Före 11.00 har det varit tämligen dött för att sedan kicka igång fr.om ung 13.00.

    Tobbe, ett sådant uttalande är som en spark i skrevet för oss som bor mitt i stilltjens högborg! Det har varit så lite luft i veckan att det varit svårt att andas. Sitter nu apatiskt på uteplatsen och stirrar ut över en spegelblank liten jävla havsvik. Näää jag är inte biiiiiitter!

    Kör så det ryker om du får vind (igen):smile: !

  • tobhed

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 09:17

    Jag har lurat ner en massa Göteborgare idag så det kommer garanterat inte att blåsa…

  • ozzie

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 10:21
    surfmeister;471178 wrote:
    En fråga till locals i Malmö, finns det ngn chans till bra segling i Klagshamn till helgen? Kommer brisen att kicka in? Verkar vara bra förutsättningar, grundvind + sol. Är nu desperat att segla och funderar på att ta mig ner….

    Local i Klagshamn sedan 1990.
    Så fort vi har en vind från ost till sydost, ökar vinden när den “släpper” från land.
    Min teori om detta är att vinden som kommer från land får ökad amplitud och därför ökar också styrkan. Typ som effekten i en trumpet. Något som styrker denna teori är att ju längre ut i sundet, desto mindre vind. Alltså ju längre in i bukten du kör, desto starkare vind. Kolla det nästa gång ni är nere i Klagshamn. Så någon bris är det nog inte, utan snarare en typ av liggande “tunneleffekt”.
    Så vind i helgen är 99% säkert. Grundvind på 5-8 m/s Ost bör göra Klagshamn ganska vindsäkert.
    😀
    Ozzberg

  • alexasu

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 11:15

    drar om 40 min, drogden visar ju ändå 8 m/s…

  • snaffe

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 18:21

    Ja det blev riktigt bra ett tag idag. Tog några bilder innan jag stack ut.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bris i Klagshamn till helgen?!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.