Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing British Airways förbjuder vindsurfingutrustning

  • frippe75

    Medlem
    25 oktober, 2007 vid 19:31

    Fick ocksa samma svar… Idioter…

    Men vad ar nagra fattiga surfare for klientel …. medhavd sprit och matsack…
    langst bak vill vi sitta.. helst gratis.

  • pennywise

    Medlem
    26 oktober, 2007 vid 10:22

    om de nu har någon sorts autosvar på mailen så tycker jag att vi skriver varsitt traditionellt brev och skickar med posten, tror inte det kommer vara så populärt…

  • oaxen

    Medlem
    26 oktober, 2007 vid 10:29

    Det är nog inte autosvar, däremot ett standardiserat svar.

    Det viktiga är nog att förmedla att vi som drabbas aldrig kommer flyga med BA så länge de har nuvarande bagage-policy.

  • lars_k

    Medlem
    26 oktober, 2007 vid 11:10

    Det sura är att det är stor risk att det sprider sej till de andra flygbolagen. Det är väl i princip samma personal som lastar alla flygplan på en flygplats, oavsett bolag..?

  • kamaaina

    Medlem
    26 oktober, 2007 vid 11:42

    Starta en namninsamling….. på engelska och försök få så många som möjligt att skriva på…..som Hookipa historien….. finns väl en del britter som vill skriva under. Jag har redan bestämmt mig för att inte flyga BA förrän reglerna är ändrade.

  • dude

    Medlem
    26 oktober, 2007 vid 12:42

    @Jesper_B 423190 wrote:

    Jag har bokat och betalt AA till Maui och flyger då med BA Stockholm-London i båda riktningarna. Hela familjen så det är en rejäl slant. Har även beställt lite nya brädor som jag bara MÅSTE få med mig hem…. hugg! /Jesper B

    Om du bara är orolig för denna första sträcka så kanske nedan information, längst ned på sidan http://www.britishairways.com/travel/bagchk/public/en_gb säger att det inte borde vara något problem?
    ==================================
    Connecting flights

    * You will receive the most generous allowance on connecting journeys with British Airways, where you have purchased one ticket your whole journey (a through ticket).
    * Where separate tickets have been purchased for a connection, the individual allowances will apply.
    * When checking in for a journey that involves British Airways and another carrier, the baggage policy and any associated excess baggage charges of the first international carrier will apply. If British Airways is the first carrier, and the subsequent carrier’s allowance is more generous, then the most generous allowance will apply.

  • mag

    Medlem
    26 oktober, 2007 vid 13:40

    Det där var ju ett schysst tillägg. Jag skulle tro att det är en stor fördel att ha med detta vid incheckningen och visa om det blir problem…
    /Magnus

  • jesper_b

    Medlem
    27 oktober, 2007 vid 11:24

    OK, Brittiska surfförbundet håller på och organisera motstånd. Skiv på deras upprop på

    http://www.gopetition.com/online/14891.html

    Desto större och kapitalstarkare surfvärlden framstår, desto mer kraft har vi i denna typ av aktioner!

    /Jesper B

    PS: Dude – det tillägget var viktigt! Jag såg just att även om det är en Finnish air fligt vi har på sista sträckan hem så är det ett BA plan som flyger…

  • dr-masse

    Medlem
    27 oktober, 2007 vid 14:27

    Bra upprop att skriva på – gjort!

  • frippe75

    Medlem
    27 oktober, 2007 vid 19:39

    signad

  • surfslusken

    Medlem
    27 oktober, 2007 vid 21:13

    @frippe75 424954 wrote:

    signad

    Jätte bra intiativ där Frippe. Kan inte alla “av rapportera” här på konfen att dom signat så att tråden förlängs me nåra 10tal menigslösa “signat” inlägg.

  • pennywise

    Medlem
    28 oktober, 2007 vid 00:49

    @surfslusken 424970 wrote:

    Jätte bra intiativ där Frippe. Kan inte alla “av rapportera” här på konfen att dom signat så att tråden förlängs me nåra 10tal menigslösa “signat” inlägg.

    fan va avundsjuk jag är på slusken, han gör alltid så kompetenta inlägg (not), vart enda tråd han gör inlägg i ballar ur…

  • alexasu

    Medlem
    28 oktober, 2007 vid 15:52

    … lite som kung midas fast med bajs istället för guld?

  • frippe75

    Medlem
    28 oktober, 2007 vid 19:01

    @PennyWise 424986 wrote:

    fan va avundsjuk jag är på slusken, han gör alltid så kompetenta inlägg (not), vart enda tråd han gör inlägg i ballar ur…

    skit ska skit ha…..

    Men för en gång skulle har ju slusken rätt.. men han kunde ju ha tagit med en rolig historia is sitt inlägg eller berättat om någon skön surfupplevelse för inte själv kvala in under “onödig inlägg” ????

  • mats_o

    Medlem
    29 oktober, 2007 vid 10:07

    Har biljetter för hela familjen bokade med AA, där BA kör första filghten. Ringde BA i England nyss, och de hade fått nya direktiv nu på morgonen. Max 158 cm får varje kolli vara. Surf och v-surf får inte alls medföras, skidor får medföras men max 158 cm gäller även där. Checkar man in med annat bolag och connectar senare med BA får man utnyttja det mest förmånliga alternativet, så på hemresan borde det gå bra. Checkar man in med BA och sedan flyger vidare med annat bolag är det BA´s regler som gäller så utresan med BA från Arlanda verkar kört.

    Vi bokar nog om med annat bolag, har inte degat in ännu som tur är…

    Konstigt iallafall när just BA varit ett av de mest generösa bolagen tidigare, och nu påstår de att det inte får plats i planen.

    Men jag har kommit på vad problemet är, BA har just tagit över SAS smtliga DASH-plan, och eftersom de tappat samtliga landningsställ senaste tiden blir det helt enkelt väldigt trångt under kärran då man ska pula in grejjerna genom luckan då kärran ligger direkt på backen – ja, så måste det va.

Sida 5 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing British Airways förbjuder vindsurfingutrustning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.