Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brud-magnet?

  • Brud-magnet?

    Publicerad av eriksson på 11 augusti, 2002 vid 21:33

    Nångång som vet nån lättare “trix” !! som man kan göra lite lättare vindar och inte i allt för hög fart?som sagt ganska lätt smile.gif
    och de är jhu ett litet plus i fall de är en bra “brud-magnet” laugh.gif

    wisco svarade 21 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • joeithafish

    Medlem
    11 augusti, 2002 vid 21:41

    sail-body-360 är ju lätt och behövewr inte vara planingsvind för.
    sen om det är snyggt eller om det för en ej surfande person ser ut som om man tappar kontrollen totalt det är en annan grej. bra övning för balansen är det iallafall

  • eriksson

    Medlem
    11 augusti, 2002 vid 22:02

    Okejj!…hur ska man göra för att sätta den fint då? smile.gif

  • joeithafish

    Medlem
    11 augusti, 2002 vid 22:16

    Jag vet inte hur mina ser ut men det finns en sekvens på sufersparadise.nu där du trycker på videoklipp (eller liknande) till höger och sen på duckgipp, kolla när han satt duckgippen så gör han en s-b-360.

    i princip så trycker man runt seglet ett halvt varv o sen gäller det att hålla i när det fylls igen från att ha varit backwindad.

  • eriksson

    Medlem
    11 augusti, 2002 vid 22:42

    Allright!…få prova de!..sen få jag se i fall jag får nåra brudar när jag kommer och balanserar fram i i 0.2 knop smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 augusti, 2002 vid 09:26

    kör med selen utan att hålla händerna på bommen.. ikke-surfare borde bli imponerade.. =)

  • stinger

    Medlem
    12 augusti, 2002 vid 10:44

    Jag är en gammal man så jag måste föreslå ett oldschool: Head-dip!!! Alla fattar vad som händer och det ser svårt ut. Gör det inte i 30 knop bara…

  • eriksson

    Medlem
    12 augusti, 2002 vid 11:06

    Hehe!..kommer fan inte uppe i 30 knop ens smile.gif
    provade en klassisk “segla på högkant” men de slutade med att jag halkade och höll på slå mitt käraste organ ganska illa smile.gif

  • stinger

    Medlem
    12 augusti, 2002 vid 11:30

    På tal om organ… Brudmagneternas brudmagnet måste väl vara att segla utan sele och no hands…

  • eriksson

    Medlem
    12 augusti, 2002 vid 11:39

    Sant de!…hehe!… smile.gif
    Eller så kan man jhu klättra upp i masten och sitta där uppe och vinka i 30 knop laugh.gif..fast de kanske är lite orealistiskt 😛

  • jfk

    Medlem
    12 augusti, 2002 vid 12:03

    Hehehehe, håller med Stinger… Ett head-dip är stencoolt och enkelt, man känner sig som en super-surfare när man gör det. Riktig surfkänsla. Det är väl inte för inte som det tricket blev framröstat som tuffaste “old-school” tricket på ngn surfsida.

    MER VIND TILL VÄNERN NU!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 augusti, 2002 vid 01:42

    Jag har sett ett fräck trick i gammla surftidningar man seglar raktfram och så gör man en kullerbytta runt bommen allså man rullar framåt med huvet mellan bomen och seglet. Inte helt lätt men kan ju vara värt att lära sig om det är en brud-magnet. Har inte klarat det själv

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 augusti, 2002 vid 07:00

    Nån variant av “stall trik” borde ju funka, och jävligt snyggt blir det oxå.

    /Baloo

  • wisco

    Medlem
    13 augusti, 2002 vid 09:49

    mooning.. ganska enkelt, går att göra i låg fart..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 augusti, 2002 vid 10:35

    Hur gör man head dip?

  • johan

    Medlem
    13 augusti, 2002 vid 10:44

    Vadå ? när man har fått doppa huvudet är man väl redan förbi magnet stadiet.
    Eller viket huvud snackar vi om ?

    he he
    F’låt

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brud-magnet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.