Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brutalt idag.

  • Brutalt idag.

    Publicerad av Knatte på 31 oktober, 2001 vid 17:20

    Man brukar ju alltid längta efter vind, men frågan var ifall det inte var för mycket idag. ( är det möjligt?) När jag började rigga vid 14.30 såg det lovande ut ca 14-15 m/s. Därefter blev det helt tokigt.. Det blåste som satan. När jag var på väg till vattnet så möter jag en flygande E-jolle i luften, som touchar min bil, som landar på motorhuven i bilen bakom. Lätt buckla i den motorhuven!! Hmmm… Själv börjar jag tveka lite nu, men är man ombytt skall man ju surfa. Men jag kom aldrig upp på brädan i vattnet, det var bara för mycket vind. (Man är tydligen ingen hard core surfare längre med ålderns rätt)
    Vi mätte upp 24 m/s i Björlanda under eftermiddagen

    aerial-arnie svarade 22 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • watertouch

    Medlem
    31 oktober, 2001 vid 17:38

    Så kul blev det i karlskrona oxå idag. Vi var ute och körde 6½ med bra drag vid lunch. Tyvärr orkade inte armarna med mer än nån halvtimme, man blir bra sliten i musklerna när det är kallt…
    Vid 15.30 och åtskilliga m/s mer sticker två kompisar ut med 4½, men dom blåser tillbax upp på land. En bräda slog av nosen när den blåste bort…
    Sen sticker en av dom ut med 3½. Han drev iland på en holme en bit ut och fick gå/vada hem 🙂

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 oktober, 2001 vid 20:51

    jag la min bräda på gräset i askim en liten stund när jag riggade ner, då kommer det en by och kastar upp brädan säkert 3 meter i luften och den landar på en grusväg och gräs en bit bort. en bit där fram gick av, men man får väl åka och köpa epoxy imorgon.

    tror aldrig jag har surfat i såna vindar, jag hade 6,0 också hehehehehehehehe.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 november, 2001 vid 11:19

    Seglade 4.0 i Apelviken när stromen kulminerade (30 m/s uppmätt på Anholt kl 16.00). Jag säger bara:

    – aldrig har 4.0 och 256-bräda känts så hysteriskt stort
    – aldrig har jag slagit mig så mycket
    – jag var ärligt rädd
    – har aldrig sett prylarna lyfta och ge sig iväg flera meter bara för att man får upp brädnosen för mycket mot vinden i vattenstarten.
    – har aldrig blivit så spolad
    – har aldrig varit så utmattad
    – första gången sedan man var nybörjare som man kände sig som nybörjare igen
    – men kul var det, inget snack om saken. Dessutom är man en erfarenhet rikare.

    /En slagen hjälte

  • aerial-arnie

    Medlem
    1 november, 2001 vid 12:19

    det är ett språk som vi förstår! True feelings. Var själv utte med en 4.5 o naish 8.5. Snakka om stor, hihi. Allt får sitt eget liv. Kunde kankse ger 4.5-an lite mer nedhål men då blir den så swammigt. Dem flesta med 4.0 hadde även problem med cut-back frontside att hålla segelhanden. Samma sak här, men ibland, jo ibland fick man en riktig bra våg, perfekt vind o vilken jävla fart i sina bottom turns, vansinigt. Var inte rädd men utmattat som aldrig! Simmat mycket, svårt att jibba i såna förhållande, brädan går sin väg o jag mitt…

    Ska man skaffa sig en 4.0/3.7 typ för när det blåser så mycket eller ska man nöja sig med att det bara blåser max 3-5 gånger om året så in i bomben och slipa 3000-4000:- på en storm segel??? Har inte bestämd mig än. Det är ju oftast 4-7 till 5.7 som gäller i sverige eller…???

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brutalt idag.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.