Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing buttfucked av aob travel

  • buttfucked av aob travel

    Publicerad av jakobb på 15 december, 2010 vid 16:18

    åker down under nu till nyår och när vi bokade resan med Cathay Pacific Airways genom aob travel sa de att det inte var några problem med kiteutrustning, utan vi skulle bara skicka måtten och vikten på väskorna så skulle de boka in det till oss. Nu visar det sig att det kommer kosta ca 20 lax att ta med sig utrustningen tur och retur… alltså mer än vad hela resan kostade.

    Är det verkligen möjligt att ett flygbolag inte erbjuder specialpriser för sport-/golfutrustning eller är det bara de på aob travel som är så jävla pantade? Har läst gamla trådar om folk som åkt med Cathay Pacific Airways och har tagit med sig 30kg kitegear utan problem, men det kanske har ändrats… vad fan gör man? 🙁

    mikaelg svarade 13 år, 4 månader sedan 15 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • luuddee

    Medlem
    15 december, 2010 vid 16:39

    Här kompis http://www.cathaypacific.com/cpa/en_INTL/helpingyoutravel/checkedbaggage#S
    Leta lite innan du går i väggen… 😉

  • davids

    Medlem
    15 december, 2010 vid 19:17

    hahahahaha

  • tomw

    Medlem
    15 december, 2010 vid 21:14

    J,

    you gotta check the info yourself. Not reasonable to take that kind of money…

    My trick: pack your board in a “snowboard bag”- that usually goes onboard cheap as ski equip.
    Then pack your kites in vacuum bags ( the kind used to store blankets and stuff)
    Get yourself a big hockey bag or duffel bag and pack the compressed kites and all your gear in the bag.
    I use a North Face Base Camp Large bag- worth the money- get one at addnature.com
    leave those stupid kite bags at home.

    When we went to cumbuco last year, the bag was 21kg. 3 kties and a bar, clothes and everything else. excluding board in snowboard bag.

    Good luck

  • tomw

    Medlem
    15 december, 2010 vid 21:15

    and.

    Your not getting butt fucked. Your getting reamed.

    Like the city tunnel.

  • regfellow

    Medlem
    15 december, 2010 vid 21:39

    reamed = brotscha på svenska… wtf?!

  • petting_4

    Medlem
    15 december, 2010 vid 22:36

    Sorry mannen, jag fick reda på samma jävla skit idag… har precis samma dilemma :(:(
    men om man kollar längen Luuddee delade så kanske inte hela världen är ett helvete 🙂
    Fan då kanske jag inte behöver supa mig till söms i kväll ändå 🙂

  • trumpeten

    Medlem
    16 december, 2010 vid 11:19

    Jag har akt ner med pacific 2 ganger med dryga 20kg i en 150cm bag och det har vart lugnt varje gang.
    Men klart man har vart orolig speciellt nar handbagaget vagde 15kg.

  • jakobb

    Medlem
    16 december, 2010 vid 12:53
    Luuddee;642260 wrote:
    Här kompis http://www.cathaypacific.com/cpa/en_INTL/helpingyoutravel/checkedbaggage#S
    Leta lite innan du går i väggen… 😉

    aaah sweet! hursomhelst så borde jag nog kunna klara att hålla mig runt 20kg +7kg handbagage.. får ju dra ner på kläderna annars. 😉 ändå sjukt att det kostar så mycket med extra bagage

  • johanw

    Medlem
    16 december, 2010 vid 15:51

    vi har åkt till OZ 2 gånger på 20kg +7kg de e lungt bara säga att de e ditt vanliga bagage.. precis som viktor säger tar man allt som inte går i väska i handbagaget o spelar dum

  • petting_4

    Medlem
    16 december, 2010 vid 17:11

    Mailade igår o det här fick jag till svar:

    Dear Mr.Svensson,

    I have checked your booking and you have a flight with BA from Gothenburg to London and the with us from London to Perth. Kindly check the excess baggage rates with BA for the GOT-LHR flight as this will differ from our rate.

    On Cathay you are permitted 20Kgs free baggage allowance. For any sporting equipment there is first a flat rate of USD75. In addition to this if you are over 20Kgs, then we will also charge you an excess rate per kilo and this is USD60 for every extra kilo over 20kgs.

    Kindly find further details about our excess baggage rates by clicking this link:

    http://www.cathaypacific.com/cpa/en_GB/helpingyoutravel/checkedbaggage#S

    Trust this answers all your questions.

  • johanw

    Medlem
    16 december, 2010 vid 20:28

    BA e lungna iaf.. tradigt me de andra bolaget.. vi flyger me BA.. 23 + 7 kg + 23kg sport för 40 pund till sydafrika

  • blizzy

    Medlem
    16 december, 2010 vid 20:53

    jag flög Cathay (och via dem även BA) med surfbräda (6’10, dvs över 2 m lång) och de var helt lugna. För de har nån specialregel att om man åker till/från Australien (o några platser till) så har man gratis surfbräda =) Borde funka för kiteutrustning också.
    Detta var trots att BA strikt säger att “vi tar inte med prylar som är över 2m långa på våra plan, NEVER!”. Men det var ju bokat som Cathay fast delar (Cph – London) flögs med BA, så då är det cathays regler som gäller! Sweeet!

  • jakobb

    Medlem
    17 december, 2010 vid 10:42
    JohanW;642332 wrote:
    vi har åkt till OZ 2 gånger på 20kg +7kg de e lungt bara säga att de e ditt vanliga bagage.. precis som viktor säger tar man allt som inte går i väska i handbagaget o spelar dum

    bättre att ha övervikt på handbagaget med andra ord? får börja titta på hur jag ska komma ner till 20kg, men eftersom andra klarar det borde det ju funka

  • johanw

    Medlem
    17 december, 2010 vid 16:23
    jakobb;642397 wrote:
    bättre att ha övervikt på handbagaget med andra ord? får börja titta på hur jag ska komma ner till 20kg, men eftersom andra klarar det borde det ju funka

    ja dom brukar inte väga de..

  • ursuspolaris

    Medlem
    19 december, 2010 vid 20:33

    När det gäller handbagaeget brukar de inte väga det, men de kan bli lite snea om det är alldeles för stort. Tänk dock på att de flesta bolag tillåter “Cabin luggage + one Personal Item” vilket kan vara en dator väska. Det ger lite extra flexibilitet när man packar!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing buttfucked av aob travel

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.