Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bygga slider, Läjet.

  • Bygga slider, Läjet.

    Publicerad av johan_ på 11 mars, 2011 vid 10:24

    Tjena! Är riktigt sugen på att bygga en slider i läjet/kohagen. Har aldrig kört slider men efter alla goa bilder från Snowkite eventet blev jag riktigt sugen. Den som stod ute på Eneskär såg schysst ut, så nåt i den stilen.

    Så, är det nån som är sugen på att hjälpa till? Har inte kommit längre i det än att skriva här.

    Ha det gött!

    lelleee svarade 13 år, 1 månad sedan 11 Medlemmar · 38 Svar
  • 38 Svar
  • lelleee

    Medlem
    11 mars, 2011 vid 12:48

    tja, bra initiativ. har du galvat stål och hdpe plast så kan vi sätta igång 🙂

  • pepa

    Medlem
    11 mars, 2011 vid 13:07

    Tänk på att ställa den nånstans där ingen blir störd av den så vi håller ett av Sveriges bästa kitespots öppet. Research!

  • wakenils

    Medlem
    11 mars, 2011 vid 13:18

    bygg en rooftop över ön, det hade varit galet… fast den där taggtråden får ryka

  • debkausf

    Medlem
    11 mars, 2011 vid 15:59

    Jag kan bidra med migsvets och verkstad i stråvalla. Galvat är dock ingen höjdare att svetsa i. Bättre att måla med rostuleum. Finns pengar i varbergs surfklubb som skulle kunna användas. Hör av er om intressant.

  • sourra

    Medlem
    11 mars, 2011 vid 17:15

    Lyssna på Farbror Jesper

  • pepa

    Medlem
    11 mars, 2011 vid 17:49
    sourra;649220 wrote:
    Lyssna på Farbror Jesper

    Det är jag.

  • sourra

    Medlem
    11 mars, 2011 vid 18:40
    Pepä;649223 wrote:
    Det är jag.

    Det är han som är Farbror Jesper

  • johan_

    Medlem
    11 mars, 2011 vid 18:59

    Det är intressant! Jag kanske kan få tag på stål/galvat gratis. Men en utav trä och typ markrör då? Kanske är lättare att få undan, eller den kanske väger bly den med. Man kan ju ställa den vid stängslet när den inte används, där lär väl den inte störa varken kor eller folk.

  • lelleee

    Medlem
    11 mars, 2011 vid 19:48

    farbror jesper kan hålla sej till norrland

    trä blir tungt, och man får säkert bära den skitlångt för att få lagom djup. iofs så flyter det.
    sen med markrör så blir man begränsade med bredd och hur man kan bygga, glider sådär bra.

    Det bästa vore att hitta någon plasttillverkare som är hyffsat billig.
    Det mesta jag har sett har varit hdpe skivor ca 1cm tjocka, är det tunnare så buktar det sej pga. värme

    jag har gasmask för svetsning av galvat 🙂

    jag har även kvar markrörsslidern, den är i bra skick. 6meter lång 80cm hög.
    den bytes mot galvat stål eller ogalvat stål eller 15m aluminiumstege,, först till kvarn

  • roniboy

    Medlem
    11 mars, 2011 vid 20:12

    om ni bygger i trä så kan ni göra den i flera bitar. våra A-frame som är 15 meter lång och har en box på ena sidan är i 5st olika bitar som man kan bulta ihop på plats.

    film på den här [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=BPTmo6k0K30″]YouTube – BÃ¥lsta Wake Winch Contest[/ame]
    den e lite uppgraderad nu med plast på.

  • lelleee

    Medlem
    11 mars, 2011 vid 20:32

    ett sånt fint battleship, det hade vatt najs men vinden hinner nog dö innan den är ihopsatt 🙂

  • roniboy

    Medlem
    11 mars, 2011 vid 21:00

    det tar typ 1 timme att sätta ihop den. men den är ju rätt stor och bred ni kanske bara behöver banka ihop en som är 10cm bred eller nått. om ni bygger en som en upp, flat, down så är det ju bara 3 delar med kanske 5bultar i varje del som behöver bultas ihop.

    då behövs bara 45*95 balkar som ni lägger plasten på och har som ben och så sätter men en planka på benet som håller balansen på hela railen. man måste dock lägga tyngder på benen så att den inte välter ut av vågorna om ni inte bankar ner pålar i marken.//Ron

  • wakenils

    Medlem
    11 mars, 2011 vid 21:15

    min erfarenhet av kite och sliders säger att man helst ska kunna bära ut bygget själv, det får inte vara något som kärvar om man ska montera ihop, sen bör man kunna rikta om bygget med kiten i luften, trä flyter gärna iväg ifall det inte är tungt nog, ankarlinor är utmärkt att fastna i

    slutsats, vi borrar hål i en av stenarna på läjet playground och sätter ett handrail i metall där
    då blir det en sten mindre att köra på och vi får ett dödligt handrail

  • lelleee

    Medlem
    11 mars, 2011 vid 21:36

    jag har lösningen

  • lelleee

    Medlem
    11 mars, 2011 vid 21:37

    Roniboy: vart köper ni plast?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bygga slider, Läjet.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.