Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bygga träbrädor?

• anonym-anvandare

Medlem
    3 juli, 2002 vid 21:24
  • anonym-anvandare

Medlem
    3 juli, 2002 vid 23:13

va ska de va bra för att byggen en själv?
    spara pengar? e smakar de så kostar de!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    4 juli, 2002 vid 19:06

Kapitalistsvin!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    4 juli, 2002 vid 21:49

Ja va fan ska det va bra för, vet att kite-kent har byggt en riktigt snygg orange träbräda i kvalitets playwood, fråga han om tipps & trix, annrs kan du höra med Lego om dom har nån byggsats för nybörjare.

Kitekent når ni på: kent@kite.nu

/Puss o kram
    Kiteshop

• anonym-anvandare

Medlem
    1 augusti, 2002 vid 20:17

Det är lätt för den händige att bygga en, jag har gjort en o ska börja på min andra i dagarna…

Inte lätt om man har tummen mitt i handen, då är det bra med stålar på fickan… min första kosta ca 600 kr att bygga… jämför det med 5500:- för en ny… många brädor blir det…

Vill du ha lite hjälp så maila mig på… jimmy75@telia.com

• anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2002 vid 17:04

Jag byggde en. Den väger ca 7,5kg vilket är på tok för mycket. Jag har inte provat den ännu men jag tror inte man behöver göra dem så tjocka. Jag limmade ihop 2 lager 7mm plyfa och en 4mm. Den blev riktigt styv trots att jag sågade bort 600gr i mittenlagret. Den är alltså ihålig i ändarna och väger ändå så mycket. 170cm lång.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2002 vid 17:38

Min första väger 6kg o är inte ihålig, o det är lite tungt kanske men det märks inte när man surfar direkt, bräda nr 2 kommer bli ihålig o lite större… Första var 159cm… Jävligt kul o surfa på nått man gjort själv iafall o som funkar bra… =) inte många som har sett att den är hemmagjord… =)

• anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2002 vid 21:55

Strunta i limmandet!!! Köp en 12mm skiva och hyvla/slipa ner den i ändarna, blöt i badkaret och lägg den i press tills den känns torr (böj den några cm extra för den kommer att gå tillbaka en del), lägg på polyester eller epoxy, måla den med polyurethanfärg(undra om det stavas så….). Plast och färg finns på Watski.

Lycka till!
    /Fredrik

• anonym-anvandare

Medlem
    3 augusti, 2002 vid 11:21

2 lager plywood 7 + 4 mm räcker gott & väl, byggde en lunchtray kopia på 158 x 39 rocker 3 cm, med polyester, vikt klar med inserts & lack 4,5 kg.

Nån som vet var man får tag på riktigt pad material, då menar jag inte musmattor som en del använder wink.gif

• farnebo

Medlem
    3 augusti, 2002 vid 11:52

Måns på Draksurflistan är duktig. Kolla in där för lite tips och trix
    http://uk.groups.yahoo.com/group/draksurflistan/

• anonym-anvandare

Medlem
    3 augusti, 2002 vid 15:50

Nån hade limmat på flip flaps och skurit bort banden såg jag. Verkade ganska bra om man får tag på ett par billiga. Min pyfa-bräda testades idag med mycket gott resultat… så länge man håller sig på vattnet. 7,5kg bräda har dock en tendens att inte vilja följa med i snurrar odyl när man hoppar. Plyfabrädan är helt klart ett billigt trick för novisen.

• anonym-anvandare

Medlem
    25 september, 2002 vid 13:03

Var kan man köpa inserts och tillbehör när man ska bygga?
    t_ernlund@yahoo.com

• anonym-anvandare

Medlem
    28 september, 2002 vid 19:31

inserts eller t-nuts (finns ett svenskt namn oxå men minns inte riktigt vilket det var) kan du köpa i en vanlig byggaffär.

• anonym-anvandare

Medlem
    30 september, 2002 vid 09:54

vad är insert för nåe? mojänger för att fästa stropparna eller fenor? qe?

• anonym-anvandare

Medlem
    14 oktober, 2002 vid 12:20

Du vet ju!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bygga träbrädor?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.