• Byta bräda

Publicerad av anonym-anvandare på 21 februari, 2001 vid 10:35

Jag har en bic från 94, som är på 95 liter, och den börjar bli tite gammal och sliten. Vad ska jag köpa för bräda ocm jag vill hoppa men även köra lite större segel som 6.6 och inte så värst dyr. Tacksam för tips

anonym-anvandare svarade 24 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • monsterman

Medlem
    21 februari, 2001 vid 11:30

Det beror på vad du definierar som dyr. Du kan shoppa en Score på 99 liter och 259 lång, och köra segel upp till 6.6 för ca 7-8000:- för en -00:a. Den går att loopa med till och med.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 februari, 2001 vid 11:52

Jag kör en Mistral Custom Flow 266 93 liter 6,7 kg.

Mycket bra allroundbräda. Allt handlar ju om hur du ska använda den. Flow är OK som våg, en värsting som bump&jump, helt OK som slalombräda. Detta gör att den för mig är utmärkt. Inomskärs kör jag 6,5 race på den och i Varberg 4,5 och Wave NR.

Kostar 8995, men finns i 2 tyngre utföranden och är då betydligt billigare.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 februari, 2001 vid 17:20

Jag kör F2 Air med 260 med samma volym som din. Kör 6.6 på den som störst, funkar ganska bra. Skitbra med typ 5.7-5.8. Bra som Freeridebräda också, enda felet är att den kanske är lite tyngre än t.ex. Score, å andra sidan är den mycket tålig. Gick från att sätta nästan inga gippar till över hälften på någon vecka när jag köpte den. Freestylebrädor är grymma.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.