Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Byte av bräda på G…
-
@bohm 374769 wrote:
trovärdigheten bara ökar, ju mer man har att sälja…..
Försökte att ge ett ärligt svar på en fråga och bad honom att försöka testa själv.
Mer än vad du klarade av.
(Gillar inte att det kommer rena inlägg om aktioner och länkar till säljes på forumet, men tycker inte att det är fel att nämna i sammanhanget.
Om det sedan förstör min trovärdighet så är det synd) -
Man tackar för svar! Valet blev dock inte enklare och jag får la se vad det blir tillslut.
-
Nä fy fan för Cabrinhas Custom, alldeles för mycket rocker gör att du behöver typ 2 m2 mer kite än för en gyd bräda. Min favorit på de senaste 6-7 åren är RRDs 5X 132×39 från förra året, tror de säljer den även i år. Jag har landat stenhårt i full spätta på sten men den håller än, något man inte kunde säga om samma bräda årgång 2005. Går smidigt som en säl o poppar som en raket. Snabb jäkel.
-
Men jag gjorde! Och det står faktiskt fortfarande en 5X 132×39 och en Custom 138 med Unions här brevid mig 🙂
-
@Reklem 374663 wrote:
… och jag har bland annat spanat lite på Tablas, Underground (FLX) och Fanatic (Deleau/Mc Queen). Någon som har något att säga om dessa?
Jag hade sneglat lite på Fanatic en tid eftersom jag har en bekant som är ruggigt nöjd med sin. Dock impulsföll jag för en FLX 132 och jag är helt galet nöjd. Galet bra grepp, tar choppen finfint och håller höjd trots att jag varit tokriggad i byiga vindar. Som ett extra plus är de medföljande padsen bra uppbyggda för hålfoten vilket gör att man sitter fast bra och är snäll mot sina hälar.
-
Custom07 133 passar mig perfekt! Jag väger 80kg Kör med straps… Planar tidigt o kan hålla den längre än min tidigare bräda som var 123*37… går fint genom chop o har sjukt pop, grymt lätt att hoppa med tar bra höjd… i löööv it! Passar sjukt bra till mina instinct sport 13 o 9… speciellt 13…
-
Tja… för att följa linjen av ”shameless-pimping” som redan har påbörjats så rekommenderar jag varmt Spleene. Deras -07’or ser riktigt bra ut (har precis fått hem ett par). 06’orna var grymma och årets versioner har en del förändringar i både shape och flex på de flesta storlekarna.
Kolla på http://www.spleene.com för mer info.
/Kaj(Tech)
-
@Gurra_g 374993 wrote:
Passar sjukt bra till mina instinct sport 13 o 9… speciellt 13…
Kör själv på ett sådant quiver i år, så nu gäller det bara att hitta en bräda som passar…
@Cortex 374997 wrote:
06’orna var grymma och årets versioner har en del förändringar i både shape och flex på de flesta storlekarna.
Kan bara hålla med. Spleene 06 är fin fina brädor och kanske borde man snegla på årets.
@Pepä 374797 wrote:
Min favorit på de senaste 6-7 åren är RRDs 5X 132×39 från förra året, tror de säljer den även i år.
Hmm. Fått för mig att 5X är årets modell, men jag kan ha fel?
@LANGENS_KITE 374765 wrote:
Har en 132 och väger 100 kg, den funkar från lätta vindar till hårda utan att den känns stor och börjar stuttsa.
Själv väger jag 71 kg och hade tänkt mig en bräda mellan ca 129-133x 38-40, men om det blir en FLX kanske det räcker med en 128 då? Vill helst ha en lite kortare, men inte heller förlora för mycket när det blåser kass. Vad menar du med lätta vindar?
hepp…
-
jag tycker inte att jag förlorar nått när jag kör 133 Custom när det blåser mycket har ju en hel del mer depower med hybrid kiten… O sen är det fina kanter på custom så man kan hålla emot riktigt bra…
Logga in för att svara.