Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing byte av märke!

  • byte av märke!

    Publicerad av sanden89 på 7 november, 2009 vid 09:06

    tjenare! Gräset är alltid grönare på andra sidan, polarn surfar bättre med andra kiten.. eller^^

    jag kör med mina North rebels och självklart tycker jag om dem jättemycket, men jag är så förbannat sugen på att bara åka och köpa 2 st Flexifoils Neutron. Hört mycket gott om dem + att jag vil gärna ha en 4 linors.

    någon som vill hjälpa mig överväga situationen, hetsa mig lite så jag verkligen gr det;)

    hildingdude svarade 14 år, 4 månader sedan 14 Medlemmar · 29 Svar
  • 29 Svar
  • tote

    Medlem
    7 november, 2009 vid 09:25

    Bara gör det! Det bästa du kan göra! Tänk inte, bara åk o köp! Nuuuuu!
    Hets, hets 😀

    Det är en riktigt bra drake. Du kommer inte att ångra dig!

  • stebe

    Medlem
    7 november, 2009 vid 09:43

    Klart du skall köra Flexifoil 🙂

    Jag har kört mycket med Neutronerna den här säsongen och gillar dem skarp. Jag bytte över till dem i våras efter att ha testat dem i ett par dagar. Den har bra bottendrag och ger kontrollerat pop även när man börjar bli överriggad och därmed är de alldeles förträffliga för urkrokad åkning. En kite som det är lätt att utvecklas på.

  • gurra_g

    Medlem
    7 november, 2009 vid 10:06

    ett gammalt indian tips är ju annars att testa lite olika kites innan 😉

  • sanden89

    Medlem
    7 november, 2009 vid 10:34

    jo jag hade gärna testat men jag drar till aus om 3 v och har inte så mycket tid innan dess. kollade lite på priser och det verkade som att det var billigare att köpa i sverige..
    ja jag är väldigt sugen på att ha en kite som är go urkrokad, tycker att rebelen är sådär på det..

  • debkausf

    Medlem
    7 november, 2009 vid 12:16

    Klart att man skall ha nya drakar om man åker på semester.

  • hildingdude

    Medlem
    7 november, 2009 vid 18:06

    Erik, skaffa en 9a och en 7a neutrom om du ska till australiens västkust!

    Anton

  • above_the_law

    Medlem
    8 november, 2009 vid 10:48

    Som vanligt är nr 1: TESTA och jämför om du har möjlighet…Var kör du vanl? Jag drar nog ut imorgon måndag. Antagligen Draget, Ringse Gård eller Olofsbo men verkar inte blåsa 5:a eller 7:a tyvärr (ev H.Pro 9:a).

    MEN, om du inte hinner och vill vara på den säkra sidan att få något som verkligen funkar i alla förhållanden och har exeptionell kvalité så är FlexiFoil Neutron helt rätt val!

    Jag kör nu Neutronen i stl 7 och 5, samt Hadlow Pro 9:an och vill inget hellre än att skaffa ett gäng till så fort jag lyckas få ihop stålar.
    Siktar på en större H.Pro för wakestylen bara för att den är så grym att lära sig nya trick på, samt hela återstående Neutron-linjen för att dom funkar till allt. MEN om jag måste välja så skulle det bli Neutron för hela slanten.
    OBS! Har tyvärr inte testat ION 3 ännu, men Tote är ju helnöjd efter att ha kört dom tidigare årsmodellerna och dom var ju grymma.

    Jag har inte kört någon kite som varit bättre till vågkiting än Neutronen så väl i som urkrokad (haft Atomen, Best Warro, Best Nem HP och Cab Crossbow och C-kites innan). Den backar aldrig i fönstret och svänger snabbt men mjukt. De bridles som sitter på är väldigt korta, vilket gör att de inte kan trassla in sig om du blir spolad. Styrlinorna har två lägen men utan block, vilket ger den där “direkta” känslan som mam vill ha. Passar bra även för urkrokad freestyle/wakestyle eftersom den inte har några som helst tendenser att backa i fönstret när du krokar ur. Vill du däremot hoppa HÖGST så är nog ION det bästa valet, eller H.Pro för feta men mer kontrollerade loopar och avancerade trick…

    Via Robsport kan du ju dessutom få dom till ett riktigt bra pris nu för tiden!

  • sanden89

    Medlem
    8 november, 2009 vid 14:44

    Jasså Anton jag hade tänkt mig en 12 och 7 men jag kanske alldrig får användning av 12an där?

    Tack för all information nicco. jag kör vanligen i kungsbacka trakterna men nu är det förbannat mycket på jobbet så jag hinner inte komma ifrån förräns det är beckmörkt, men tack för erbjudandet att testa! Jag får lite på min magkänsla, skall bara lösa det ekonomiska sen kontaktar jag er på Robsport!

  • stebe

    Medlem
    8 november, 2009 vid 16:10

    Vilken sida Aus skall du till? I WA skulle jag absolut rekommendera 7 och 9.

  • sanden89

    Medlem
    8 november, 2009 vid 17:00

    western australia it is! är 10 dagar i brisbane men kommer till Perth 12 dec ungefär:D

  • hildingdude

    Medlem
    8 november, 2009 vid 17:10
    Sandén89;587408 wrote:
    western australia it is! är 10 dagar i brisbane men kommer till Perth 12 dec ungefär:D

    då ska man inte behöva en 12a 😉 annars är det rätt tänkt kanske lite stora hopp mellan storlekarna bara!

    neutronen är bättre än rebellen för allt utom kanske vågor, men det är t vek där med 😛

  • stebe

    Medlem
    8 november, 2009 vid 18:02
    Sandén89;587408 wrote:
    western australia it is! är 10 dagar i brisbane men kommer till Perth 12 dec ungefär:D

    Då trycker sjöbrisen på ordentligt, December o Januari blåser det över 10m/s i stort sett varje dag.

  • sanden89

    Medlem
    8 november, 2009 vid 20:13

    nae nu kommer jag snart! tanken på nya drakar, mycket vind och varm vind är för mycket

  • sanden89

    Medlem
    8 november, 2009 vid 20:18

    en annan sak.. vad är skillnaden på Ion och neutron bommen?

  • wakenils

    Medlem
    8 november, 2009 vid 20:37

    båda är de bästa på marknaden, den ena är lite bättre än den andra men det säger ju inte att den första har några nackdelar, de har lågt urkrokat bomtryck, det är najs, samt trasselfria linor

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing byte av märke!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.