Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing C-kites att sälja?

  • C-kites att sälja?

    Publicerad av andi_j på 10 juli, 2007 vid 21:48

    Någon?
    intresserad av 7 o 11 eventuellt 8 o 12
    inte äldre än 06, men det är väl underförstått 🙂
    inga fantasipriser 🙂

    patrikol svarade 16 år, 10 månader sedan 14 Medlemmar · 27 Svar
  • 27 Svar
  • hengo

    Medlem
    10 juli, 2007 vid 22:16

    kolla beggatmarknaden, folk slumpar ju bort sina jättesköna C-kites riktigt billigt. PAssa på att fynda innan folk tittar på förmycket len10 och ändrar sig.

    Annars har väl anders sjukt billiga C-kites http://www.lasurf.se/product_info.php?cPath=184&products_id=4876

    har absolut 0 erfarenhet av de men att döma från vinkeln härifrån ser den ut som vilken medelhögmedel-ARkite som hellst (alltså sjukt skön och precis vad man behöver)

  • skotten

    Medlem
    10 juli, 2007 vid 22:19

    we are looking for testers to ride the EH c kites getting released soon. we are only making 9 and so there is no chance of us making a profit selling them. we will sell em cost to get feedback.

    8500 for an 11. complete

  • eddie

    Medlem
    11 juli, 2007 vid 16:14

    @andi_j 396221 wrote:

    Någon?
    intresserad av 7 o 11 eventuellt 8 o 12
    inte äldre än 06, men det är väl underförstått 🙂
    inga fantasipriser 🙂

    Vad var det för revolutionerande som hände C-kitesen mellan 05 och 06?

  • samhansson

    Medlem
    11 juli, 2007 vid 16:51

    min C från 2003 är fortfarande världens bästa kite

  • tetras

    Medlem
    11 juli, 2007 vid 17:44

    @SamHansson 396421 wrote:

    min C från 2003 är fortfarande världens bästa kite

    …kan inte vara bättre än mina från 2004 och 2005

  • pepa

    Medlem
    11 juli, 2007 vid 18:20

    Eller min från 99.

  • skotten

    Medlem
    11 juli, 2007 vid 18:36

    or Mjersens IKEA påse….

  • mjersen

    Medlem
    11 juli, 2007 vid 18:44

    @skotten 396448 wrote:

    or Mjersens IKEA påse….

    ja den skojjar man inte bort.

  • tetras

    Medlem
    11 juli, 2007 vid 18:54

    @mjersen 396454 wrote:

    ja den skojjar man inte bort.

    retro, 2 linor, whaoooo

  • skejtar_henke

    Medlem
    11 juli, 2007 vid 20:21

    @tetras 396433 wrote:

    …kan inte vara bättre än mina från 2004 och 2005

    tror snare att dina är rätt kassa med tanke på att du måste ha en 18…. Dåligt med drag i dom..

    Man vill ju ha en så liten drake med så mycket drag som möjligt.

  • tetras

    Medlem
    11 juli, 2007 vid 21:09

    @skejtar_henke 396496 wrote:

    tror snare att dina är rätt kassa med tanke på att du måste ha en 18…. Dåligt med drag i dom..

    Man vill ju ha en så liten drake med så mycket drag som möjligt.

    Vi kanske en gång för alla skall försöka reda ut begreppen och lösa mysteriet med denna North Rhino 18 m2. Den enda anledningen till att jag köpte en så stor drake från början var för att kunna börja segla i så låg vind som möjligt. När jag väl har tid och möjlighet att segla så vill jag också att de yttre omständigheterna har så liten betydelse som möjligt och det händer tämlige ofta att jag är den enda som kan gå ut när alla andra sitter på standen oberoende av bow, SLE, c-kite “or what ever”. Jag är också villig att erkänna att årets drakar generellt har en högre prestanda, många med betydligt bättre “low end” jämfört med tidigare. Skam vore annars om inte drakarna blir bättre och bättre med tanke på hur fort de faller i värde från år till år. Men för den sakens skull tror jag att många kan göra en väldigt bra affär genom att köpa begangnat och ändå “rippa fet” . Den som tvivlar tycker jag skall sätta sig på stranden en bra dag och bara titta på vad det är för utrustning folk kör med och hur de kör och konstatera att det är långt ifrån bara de med den nyaste utrustningen som gör de häftigaste tricken.

  • hugeo

    Medlem
    11 juli, 2007 vid 22:42

    @tetras 396512 wrote:

    Vi kanske en gång för alla skall försöka reda ut begreppen och lösa mysteriet med denna North Rhino 18 m2. Den enda anledningen till att jag köpte en så stor drake från början var för att kunna börja segla i så låg vind som möjligt. När jag väl har tid och möjlighet att segla så vill jag också att de yttre omständigheterna har så liten betydelse som möjligt och det händer tämlige ofta att jag är den enda som kan gå ut när alla andra sitter på standen oberoende av bow, SLE, c-kite “or what ever”. Jag är också villig att erkänna att årets drakar generellt har en högre prestanda, många med betydligt bättre “low end” jämfört med tidigare. Skam vore annars om inte drakarna blir bättre och bättre med tanke på hur fort de faller i värde från år till år. Men för den sakens skull tror jag att många kan göra en väldigt bra affär genom att köpa begangnat och ändå “rippa fet” . Den som tvivlar tycker jag skall sätta sig på stranden en bra dag och bara titta på vad det är för utrustning folk kör med och hur de kör och konstatera att det är långt ifrån bara de med den nyaste utrustningen som gör de häftigaste tricken.

    seriöst?

  • eddie

    Medlem
    12 juli, 2007 vid 05:47

    kan vi inte enas om att sluta säga “segla”…?

    /Jag har varit “ute o seglat” i hela mitt liv….

  • hakisch

    Medlem
    12 juli, 2007 vid 06:23

    RRd type 8 (07or)

    12 a 5700:- (10h timmar)
    9a 5000:- (ny)

    komplett med TDB system…

    info= robertoriccidesigns.com (http://www.surfersparadise.nu)
    kitebeach@hotmail.com

  • tetras

    Medlem
    12 juli, 2007 vid 07:27

    @HugeO 396540 wrote:

    seriöst?

    En vanlig dag i Habo, vad verkar vara den största begränsningen för det stora flertalet, kitens prestanda eller individens egen förmåga? Speciellt om man då också tar i beaktan vad man kunde göra för två år sedan med den tidens senaste drakar.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing C-kites att sälja?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.