• Publicerad av imported_mickeo på 18 april, 2008 vid 18:01

    Vilka har nu bestält C-3 fenorna från Boogie nu när han släpper sina giftgröna Venom 😉 för alla Slalom och Speed freaks?
    Det är väl ingen risk att det blir Prolimit flopp gummi band från Kina:frown: .
    Dom ser ju onekligen vassa ut eller hur Tobias?
    Ska bli kul och se hur många som kommer att köra på dom.
    Ha det gött så syns vi på vattnet.
    Mvh
    MickeÖ SWE-707

    tbsurf svarade 15 år, 10 månader sedan 12 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • surfan

    Medlem
    18 april, 2008 vid 21:06

    Var hittar man dom??

  • tbsurf

    Medlem
    19 april, 2008 vid 06:29

    @MickeÖ 459275 wrote:

    Vilka har nu bestält C-3 fenorna från Boogie nu när han släpper sina giftgröna Venom 😉 för alla Slalom och Speed freaks?
    Det är väl ingen risk att det blir Prolimit flopp gummi band från Kina:frown: .
    Dom ser ju onekligen vassa ut eller hur Tobias?
    Ska bli kul och se hur många som kommer att köra på dom.
    Ha det gött så syns vi på vattnet.
    Mvh
    MickeÖ SWE-707

    Vore kul att se dom.. Har du fått se Strike också..? eller tänkte ni mörka den hahaha

  • getwet

    Medlem
    19 april, 2008 vid 06:40

    Här är en som sitter med ett par stycken C3 (plus en röd i garaget:wink: ), varav två är miserabla i slipningen.
    Resterande har jag kollat med lupp och dom kan jag fan inte se något fel på. Det var också dealen från ProLimit när dessa förfenor skickades ut att dom inte var hundra och med det ett otroligt lågt inpris….trots det såldes dom av vissa butiker som fullgoda. Den assymetriska 26 speedfenan är katastrof….det blir retur på två till ProLimit med basssning och money back. Dom övriga ska jag iaf testa och se vad dom går för, tror inte att de som ser ut att vara riktiga ska ha sämre egenskaper än något annat. Känns lite mjuka men det gör ju även Tectonics. Nu är det ett gäng Choko fins på väg hem så det blir nog bra iaf.

  • imported_mickeo

    Medlem
    19 april, 2008 vid 07:09

    @getwet 459344 wrote:

    Här är en som sitter med ett par stycken C3 (plus en röd i garaget:wink: ), varav två är miserabla i slipningen.
    Resterande har jag kollat med lupp och dom kan jag fan inte se något fel på. Det var också dealen från ProLimit när dessa förfenor skickades ut att dom inte var hundra och med det ett otroligt lågt inpris….trots det såldes dom av vissa butiker som fullgoda. Den assymetriska 26 speedfenan är katastrof….det blir retur på två till ProLimit med basssning och money back. Dom övriga ska jag iaf testa och se vad dom går för, tror inte att de som ser ut att vara riktiga ska ha sämre egenskaper än något annat. Känns lite mjuka men det gör ju även Tectonics. Nu är det ett gäng Choko fins på väg hem så det blir nog bra iaf.

    Tjena grabben kan inte du lägga ut en bild på dom gröna Venom fenorna så får vi se dom.
    Mvh
    MickeÖ

  • imported_mickeo

    Medlem
    19 april, 2008 vid 07:11

    @tbsurf 459341 wrote:

    Vore kul att se dom.. Har du fått se Strike också..? eller tänkte ni mörka den hahaha

    Nej men lite hemlis måste man få vara så här under försäsongen:wink: .
    Ha det så hörs vi.
    Mvh
    MickeÖ

  • getwet

    Medlem
    19 april, 2008 vid 07:16

    @MickeÖ 459349 wrote:

    Tjena grabben kan inte du lägga ut en bild på dom gröna Venom fenorna så får vi se dom.
    Mvh
    MickeÖ

    Tjena speedfena! Nej nej…jag har inga, skrev om C3 kinaskitenfenorna!
    Lika nyfiken som du på de nya.

  • tbsurf

    Medlem
    19 april, 2008 vid 07:18

    @MickeÖ 459350 wrote:

    Nej men lite hemlis måste man få vara så här under försäsongen:wink: .
    Ha det så hörs vi.
    Mvh
    MickeÖ

    Självklart.. på ett holländskt forum skriver boogie själv att –”we will start off with a new Speed/Slalom fin called the VENOM in sizes from 26cm to 46cm and a set of asymmetric speed fins called the STRIKE in sizes 18/20/22cm… ”

    han skriver vidare att -“the new C3 website with more info will go online very shortly.. “

  • imported_mickeo

    Medlem
    19 april, 2008 vid 07:18

    @getwet 459352 wrote:

    Tjena speedfena! Nej nej…jag har inga, skrev om C3 kinaskitenfenorna!
    Lika nyfiken som du på de nya.

    Har beställt en serie 24 till 32cm ska komma under Maj! Men får se det är väl som vanligt 3månaders försenig eller liknande.
    Mvh
    MickeÖ

  • tbsurf

    Medlem
    19 april, 2008 vid 07:23

    @getwet 459352 wrote:

    Tjena speedfena! Nej nej…jag har inga, skrev om C3 kinaskitenfenorna!
    Lika nyfiken som du på de nya.

    Undrar om det inte är samma fenor som det pratas om här.. Fast nu jä**ar SKA dom se ut som det var tänkt från början.. Innan prolimit vändan alltså 😉

  • imported_mickeo

    Medlem
    19 april, 2008 vid 07:27

    @tbsurf 459353 wrote:

    Självklart.. på ett holländskt forum skriver boogie själv att –”we will start off with a new Speed/Slalom fin called the VENOM in sizes from 26cm to 46cm and a set of asymmetric speed fins called the STRIKE in sizes 18/20/22cm… ”

    han skriver vidare att -“the new C3 website with more info will go online very shortly.. “

    Det förklara varför jag inte fick 24an Bekräftad för leverans.
    Mvh
    MIckeÖ

  • imported_mickeo

    Medlem
    19 april, 2008 vid 07:32

    @tbsurf 459355 wrote:

    Undrar om det inte är samma fenor som det pratas om här.. Fast nu jä**ar SKA dom se ut som det var tänkt från början.. Innan prolimit vändan alltså 😉

    Kan bara säga att dom ser giftiga ut på bild i Ljusgrönt dom kommer att ha olika rake på dom. mindre på dom stora och mer på dom små:wink: .
    Mvh
    MickeÖ

  • faster

    Medlem
    19 april, 2008 vid 16:16
    MickeÖ;459350 wrote:
    Nej men lite hemlis måste man få vara så här under försäsongen:wink: .
    Ha det så hörs vi.
    Mvh
    MickeÖ

    Att du alltid ska vara så hemlig med din utrustning…är du rädd att den inte håller måttet?

  • tobhed

    Medlem
    19 april, 2008 vid 19:46

    Siten har blivit lösenordskyddad, den var nog inte riktigt klart är.

  • imported_mickeo

    Medlem
    20 april, 2008 vid 05:54

    @faster 459424 wrote:

    Att du alltid ska vara så hemlig med din utrustning…är du rädd att den inte håller måttet?

    Nä det är så att jag vill testa mina grejer först innan jag ger utlåtande om dom.
    Kan säga att nya SB162 går som ett skollat troll första formulan jag seglat som käns som en slalom bräda suveränt helt enkelt.
    Vem har sagt att formula är tungt och bökigt.
    Mvh
    MickeÖ

  • larsd

    Medlem
    20 april, 2008 vid 08:19

    Testrapport från MvM:
    “Since there was a topic about the cooperation with Pro Limit that didn’t work out I would like to tell a few words on the new Boogie fins coming out on the market soon. I tested the TR4-6.3 with the new proto Venom 28 underneath a Naish proto and I was totally stoked about the potential of the new fins.

    The only difference with the production fins coming out is that fact that the logo’s aren’t printed on the fins just yet and Boogie didn’t work on my fins at all to see if the production standard would meet our needs.

    It turns out the fins give a rock solid ride at lower speeds. For slalom racing there is a lot of room to really push the fin and for overtaking you can drive it really hard without pushing it away. When going into the speed mode the feeling totally changes to a more slippery feel which I like a lot. Boogie’s design objective was to make a one does all concept and it seems he succeeded! I was super impressed by the finish of the fins and I was stoked to be able to report back that the first batch look, feel and handle great.”

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.