Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Cabarete
-
Cabarete
Publicerad av anonym-anvandare på 20 januari, 2001 vid 08:15Jag har surfat lite på nätet och hittat ett schysst deal med Fanatic och Recidencia Dominicana som hotell – vi ska 2 veckor till Cabarete i slutet på augusti. Någon som vet om Fanatic är OK som uthyrare där? Någon som bott på detta hotell? Någon som åkt med Fritidsresor och bott på Estrella del Mar? Tacksam för information, jag har kollat bakåt på konfen om Cabarete men inte hittat så himla mycket om boende eller uthyrare.
/Seasurfanonym-anvandare svarade 24 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Jag har bott på Estrella del Mar! Ett väldigt bra hotel rent och modernt. Trevlig personal och en helt underbar beach.
Jag vill dock varna för maten. Ät inte! Eller var mycket försiktig med vad du äter för mat på resturanger utanför hotellet. Annars var allmänt försiktig med maten även på hotellet. T ex inga kalla såser som har stått länge etc etc. Annars kan man bli sängliggande. Jag lovar det är ingen höjdare där nere i värmen. Hoppas du får mycket vind alla dagar!!!! -
Du kan med fördel bo på hotell Kaoba i Cabareté som är helt okej och relativt billigt och du betalar inte för en buffé som du inte vill äta alla gånger. Nu finns det inte så många riktigt bra restautanger i cabarete men när jag var där var magen i toppform hela tiden vilket inte gällde huvudelen av dem som bodde på Estrella del Mar.
-
Jag förstår inte vad klepper menar med att det inte finns så många bra restauranger? Är du där en vecka så kan du garanterat äta på nya ställen hela tiden, och både supergott och hyfsat billigt!! Jag är nog ganska ’klenmagad’ men har aldrig haft magproblem på DR.
Missa inte de små restaurangerna nere på sanden ’innanför’ gatubebyggelsen.
Instämmer dock med Klepper att Kaoba är mycket prisvärt.
/Caberete * 3
-
jag var i Cabarete i två veckor och bodde på Alis apartments. Det var rätt så billigt och helt okey. Gå inn på http://www.hispaniola.com där finns det mycket information om boende. Skippa all inclusive hotelen och käka ute istället. Den Dominikanska maten är underbar. Dom enda som klagar på turistmage är dom som går med band runt handleden (skratt). Hoppas att du får bra med vind…..
-
Tja,
Jag var på Estrella sista veckan i november. Det är bra för surfing och det finns gott om uthyrare. Nästan alla märken finns och du kan hyra på plats. Vinden kom klockan 12.00 och det blåste bra två dagar av 7! Revet som ligger 800 meter ut är bra med bra vågor. Även innanför revet var det bra vågor på vissa ställen. Ett par kilometer västerut ligger ett skol- och hyrställe med bara Kitar om man skulle vilja testa det. Estrellahotelet var bra. Rekommenderar ”all inclusive” för 750 kronor. Bra käk och dricka – hur mycket man vill!
Fler frågor?
Mats -
Tack för alla svar! Jag har surfat lite till på hispaniola.com och det finns onekligen en hel del ställen att välja på. Precis vid stranden verkar inte helt fel – bl a Hotel Alegria och ev Wilsons beach house. Fråga – finns det mygg i Cabarete? Om det finns – är det mer inåt land typ Alis apartments eller är det inget problem?
/Seasurf -
Moskiter finns det ganska gott om, en del blir inte bitna medan andra får massor av kliande bett, likt myggbett. Använd insektsolja!
-
halloj! du kommer att uppleva en mycket trång flygresa. det är absolut inga problem med maten på krogarna. alis appartments kan rekomenderas.
franz som äger happy surfpool är en trevlig kille men han tillåter inte surfing ute på reven (försäkringen täcker inte där) vilket är lite synd. det bästa är nog att höra sig för med alla uthyrare på plats och se vem som kan erbjuda bäst villkor och pris. allla ställena har nya prylar och det är bara att byta när det passar. lycka till
Logga in för att svara.