Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Cabarete, Dominikanska Republiken Juli–Augusti

• Cabarete, Dominikanska Republiken Juli–Augusti

Publicerad av anonym-anvandare på 11 mars, 2005 vid 11:11

Funderar på att åka till Cabarate i Dominikanska Republiken under juli och augusti för att segla i varierande förhållanden med både plattvatten och vågor. Skulle gärna vilja resa med några andra så hör gärna av er ifall ni också är sugna på det här resmålet. Man verkar inte behöva använda sig av bil i lika stor omfattning som andra resmål, t ex Kanarieöarna, Marocco, Tariffa och Kap Verde. Plus att man borde kunna hitta ett två månadersboende direkt vid stranden så man slipper betala för brädförvaring. Priserna verkar moderata. Man får segla i turkostblått vatten och inte mörkt och grumligt.

Ifall ni har kunskap om Cabarete så skriv gärna lite åsikter och kommentarer… Är det bra segling, både våg och platt. Hur pass billigt.. Lätt att hitta strandnära med bra månadshyror. Hur bra är vanlig vågsurfing… Vilka nackdelar/fördelar finns det. osv…

Verkar vara det bästa alternativet för en rimlig peng och varierande möjligheter..

Markus laugh.gif laugh.gif laugh.gif

anonym-anvandare svarade 20 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • marcusuppsala

Medlem
    11 mars, 2005 vid 12:27

Var i Cabarete tre veckor i feb för ett år sen. Vinden var inte den bästa denna tid men sommaren skall ju vara klokren. Det är ett förbannat trevligt ställe med mycket trevliga människor. Vi åt riktigt bra alla måltider och betalade inte mycket. 20kr för en pizza och runt 40 för en grym burgare med en massa tillbehör. Hur trevligt är det inte att sätta sig med en fet Caprinha efter en dag på vattnet. Cabarete är bara att rekomendera. Vågsurfen var bra när vi var där. Åkte taxi i tio minuter till något ställe som alla drar till (kommer inte ihåg namnet). Bra surf morgonen men sen förstör vinden oftast dom cleena vågorna. Hopppas du får en lyckad tid i Cabarete!

• anonym-anvandare

Medlem
    11 mars, 2005 vid 15:45

Hej,

Sommar i Cabarete = mycket vind och små eller inga vågor.
    Jag var där i feb. för några år sedan. Hade tur med vind o vågor. Körde 5.0 till 5.8 (mest 5,4 o 5,8). Härliga rena vågor, 3/4 mast. Dock ej ren side shore.

/Magnus

• anonym-anvandare

Medlem
    29 mars, 2005 vid 14:35

Cabarete…. Fantastikt. Ett mycket bra resemål tycker jag, dock inte med kristallklart vatten som du skriver (det blir lite grumligt i viken). Jag var där två veckor på sommaren (sent augusti) för några år sen och hade det super. Dock var jag där lite för sent på säsongen och det kom lite regn de sista dagarna. Bra mat, trevliga människor och bra vind och vågor är det överlag. Cabarete ligger ju som en vik med ett rev ca 500 meter ut från stranden. Innanför revet är det mindre vågor men där ute är det riktigt bra vågor för den som kan. Jag tror att de kör PWA-tävlingar i Cabarete ibland så det kan inte vara helt fel. Ända ”felet” som jag tyckte, men jag kanske är överkänslig, är att det var en del varning för haj i området utanför revet…. men jag vet inte ifall det stämde. Jag tror att det har blivigt ganska mycket Kite i viken de senaste åren men vet inte riktigt.
    Det är bäst att bo lite längre ner i byn (västerut ifrån Pureto Plata) eftersom huvudvägen går rätt igenom den östra delen av byn. Det finns några riktigt bra hotell där, kolla in förslag ifrån Vela Windsurflänken nedan. Läst också Wind reports om du vill där platschefen Jens skriver om hur vinden och vågorna har varit. Man blir riktigt sugen på att åka dit när man läster hans rapporter.
    Trevligt och god stämning överallt men tyvärr är det en del sexturism i landet och ganska hög procent HIV-positiva (typ 30-40 procent tror jag) i den närmsta staden Puerto Plata. Sexturismen märks tyvärr ibland även i Cabarete när man får slita sig loss ifrån tjejer som vill erbjuda sina tjänster. Inte så kul men dock inte så vanligt (hände mig en gång på två veckor).
    Vad jag förstår så är det ganska små vågor i början av året men det är lite bättre vågor maj-juli. I slutet av augusti eller början av september börjar det regna och det kan hålla på i september och oktober. Veckorna innan regnet kommer kan vara riktigt varma.

http://www.velawindsurf.com

Niklas R

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Cabarete, Dominikanska Republiken Juli–Augusti

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.