• Cabo Verde

    Publicerad av wille-plana på 21 november, 2014 vid 15:27

    :cool2:
    Funderar på Cabo Verde i Mars var hyr man
    http://www.pezi-huber.com eller
    http://www.angulocaboverde.com

    verkar vara lite dålig uppdatering på Angulo sidan
    en del äldre inlägg här på konfen antyder att det skulle vara lite sämre/äldre grejor på Angulo men att en del annat väger över så som bättre läge någon som varit där typ förra året å kan komma med info??
    Även tipps på bra hotell åxå??

    /Wille

    maglu svarade 9 år, 4 månader sedan 11 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    21 november, 2014 vid 16:01

    När jag var där så var grejorna på Angulo helt OK, framförallt var de sjyssta med att fixa skjuts till andra ställen på ön. När jag var där så var det tyvärr helt platt på “rätt sida” (PP och de andra spotsen norrut), så jag körde lite cross-on på Kitebeach.

    Men jag tyckte att stället bredvid hade bättre grejor, i alla fall då.

    Club Mistral finns också, låg då mer mitt mot stranden och de verkar ligga kvar. Det såg bra ut också.

    http://www.club-mistral.com/en/destinations/home/3/genInfo

  • snej

    Medlem
    21 november, 2014 vid 17:55

    När vi var där våren 2013 hade vi bokat hos pezi-huber. Dock fick vi ett riktigt dåligt intryck av den sura tysken som skötte stället. Vi hörde oss för om det gick bra att prova olika brädor under veckan men det verkade för jobbigt för honom.

    Vi rekade de andra uthyrarna Angulo och Mistral, som förutom huvudcentrat mitt i bukten har ett litet center bakom Angulo. Mistral var mycket tillmötesgående och det var inga problem att byta och testa olika brädor. Så vi avbokade hos tysken som inte verkade bry sig och körde på Mistral och var mycket nöjda med dem. De skickade även prylar mellan de olika centra om det saknades någon bräda eller så.

    Mistrals försäkring gäller bara i bukten. Tar man med grejorna och kör på andra spots och pajar något har de en prislista och det är inte billigt.

  • nachoman

    Medlem
    21 november, 2014 vid 18:09

    Angulo har lite sunkiga grejor och en hel del trasigt. Dock är de schyssta med att byta grejor hur man vill hela tiden, vågsurf, vsurf, sup etc… De andra ställena har helt klart fräschare grejor men vet inte om de tillåter stt man kör på andra ställen. Angulo har schysst bar o mat så där blev det mkt häng då vinden vägrade tagga upp den veckan vi var där i mars förra året.

  • oldschool

    Medlem
    22 november, 2014 vid 20:45

    Är det värt bestyret att släpa med sig egna grejer eller ska man hyra? Vi ska till Sal två veckor direkt efter jul å ska bo vid västliga udden av Santa Maria, en bit från uthyrningställena, men nära Ponta do Sino.

  • dr-masse

    Medlem
    23 november, 2014 vid 08:22

    En fördel med att ta med eget är att man kan klara sig med ett rätt litet kit. I mitt fall en vågis som jag flyter på, nån 85 liters sak, samt 5.0/5.3 för guppsegling å 4.7. Dagar som e ofunkis för vågor skulle jag hyra SUP, surf eller en freestyle.

    Så för två veckor skulle jag överväga det.

  • richardfb

    Medlem
    23 november, 2014 vid 21:35

    Jag hade med fsw 90, körde 4,5 enbart…surfanpassade taxis överallt så det är inga problem att ta sig från flygplatsen osv, sen hyr man en liten jeep och åker vart man vill!
    Lätt värt att ta med sina egna grejer, kostade ju typ 900kr extra när jag flög…no biggiee:grin:

  • oldschool

    Medlem
    25 november, 2014 vid 08:14

    Det som tar emot är att stå på Arlanda kl 5 på juldagsmorgonen med fru, ungar, ett gäng väskor och en fet boardbag….men man får väl avvakta och se hur prognosen ser ut när det närmar sig 🙂

  • dr-masse

    Medlem
    25 november, 2014 vid 08:32

    @oldschool 729375 wrote:

    Det som tar emot är att stå på Arlanda kl 5 på juldagsmorgonen med fru, ungar, ett gäng väskor och en fet boardbag….men man får väl avvakta och se hur prognosen ser ut när det närmar sig 🙂

    Exakt det scenariot gjorde att jag hyrde.

  • maglu

    Medlem
    25 november, 2014 vid 21:12

    Rätt skönt att hyra med försäkring, när man blir spolad något varv i beachbreaket bland lavastenar. Inga trasiga prylar för min del sist, men en del slitage antar jag.
    Tyckte Angulo var rätt bra. Gott om brädor, kunde bli lite tunnt bland seglen om alla ville ha samma storlek. SUP:arna var väl lite väl “lagade” en del av dem…ganska tunga.
    Har iaf just bokat en vecka där från 15 jan och blir Angulo igen =)

  • kaolle

    Medlem
    26 november, 2014 vid 07:03

    Hej Wille
    Har kollat in
    http://neu.planetallsports.com/pages/en/destinations/boavista.php
    jag hade tänkt hyra av dom men hamnade tyvärr i ett stiljte Hurhgada, men jag skulle absolut överväga Boavista och Planetallsports.
    /Stefan

  • wille-plana

    Medlem
    27 november, 2014 vid 12:53

    Lutar nog mot Angulo men Mistral har brädan jag vill testa Fanatic Triwave ser fram emot en rapport av Maglu i slutet av januari innan jag bestämmer mig:laugh:

  • maglu

    Medlem
    27 november, 2014 vid 16:12

    Synd då att jag inte provar Mistral i år, så jag kunde utvärdera skillnaden =). Men jag ser till att rapportera aktuell status på utrustningen iaf.
    Har du veckoavtal med angulo, borde det inte va så stor kostnad att hyra bara bräda nån annanstans för en dag, då förhållandena är de rätta för att utvärdera…antar jag.

  • tws

    Medlem
    27 november, 2014 vid 22:40

    PP med utleiebrett?

  • tmalm

    Medlem
    2 december, 2014 vid 15:15

    Var där två veckor nyss (på Sal), tyvärr inte på surfresa men surfade lite ändå, angulo och mistrals ställen hade fräscha grejer men tex bara alubommar så skulle jag åka dit på surfresa skulle jag nog ta med egen bom iaf resten kan man hyra 🙂

  • erree

    Medlem
    2 december, 2014 vid 18:45

    @tmalm 729479 wrote:

    Var där två veckor nyss (på Sal), tyvärr inte på surfresa men surfade lite ändå, angulo och mistrals ställen hade fräscha grejer men tex bara alubommar så skulle jag åka dit på surfresa skulle jag nog ta med egen bom iaf resten kan man hyra 🙂

    En BRA alu-bom (med stabilt frontstycke) körd med minimal förlängning försämrar inte upplevelsen för mig iaf… kolhalten på en mast är otroligt mycket viktigare än material på bommen.. Undantag kanske stoora segel, eller mycket tunga seglare. Och jag hyr ofta och har alltså kört alu och kol back-to-back från premium märken

    En bra alubom kan man räkna håller ca 2 år, alltså får man tre bommar för priset av en kolbom, eller 6 år bom. Då svider det nästan inget när bommen knäcks, medans en kolbom som går av blir mer dramatisk för plånboken.. Och i många wipeouts så spelar materialet ingen roll, bommen knäcks ändå.
    Lite OT, men det är något jag håller mycket hårt på..:cool2:

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.