Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cabrinha underbart?

  • Cabrinha underbart?

    Publicerad av sj0gren på 19 juni, 2005 vid 23:43

    Jag har precis köpt en BT Nitro 04 med recon och jag är helt förälskad i den. Riktigt bra tryck i den och go hangtime sen bara dalar man ner sakta sakta. Ojoj vilken skön kite.

    Har hört att 05 skulle var lite för mycket drag i eller något sådant? crazy.gif Stämmer det? 04:orna e iaf grymma!

    sj0gren svarade 18 år, 11 månader sedan 11 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • matthias

    Medlem
    20 juni, 2005 vid 06:59

    vad menar du med att där e “riktigt bra tryck i den”?

  • jezaja

    Medlem
    20 juni, 2005 vid 07:28

    Han menar att det blåste den dagen wink.gif
    Hade varit kul med ett objektivt test av kites i en kontrollerad miljö förresten.

  • flip

    Medlem
    20 juni, 2005 vid 08:58

    05orna är mycket skönare en 04orna! SMOOOOOOOOOOOOOOOOOOOTTTTH!

  • metallifredd

    Medlem
    20 juni, 2005 vid 09:16

    fan killen, när du e 25 kommer det ju inte ens va kul att att köpa senaste prylarna….
    Hä hä hä

    Hade varit kul att testa cabrinha nån gång.
    får switcha nån gång. min nia Prima Donna är inte dum. Fast rhino2 18 går inte av för hackor heller…

  • sj0gren

    Medlem
    20 juni, 2005 vid 11:26

    Alla kites är grymma, hade varit kul att prova alla och jämföra. Men innan hade jag en X3:a och nu en Nitro och man känner skillnad. Mer drag i Nitron helt klart.

  • ermix

    Medlem
    20 juni, 2005 vid 11:38

    Svar till:


    Alla kites är grymma, hade varit kul att prova alla och jämföra. Men innan hade jag en X3:a och nu en Nitro och man känner skillnad. Mer drag i Nitron helt klart.

    [/ QUOTE ]

    det har utvecklats på 2 år =P

  • sj0gren

    Medlem
    20 juni, 2005 vid 13:38

    en 04 har ja så 1 år cool.gif

  • jacko

    Medlem
    20 juni, 2005 vid 13:39

    har inte prövat nitron men jag vet att x3an behöver massor av vind. min var iaf inte rolig förrän man var pungriggad.

  • sj0gren

    Medlem
    20 juni, 2005 vid 13:41

    Man kan åka med X3orna i ganska lite vind ja hade en 14 å kunde köra med den i 6-7 m/s men man kunde inte hoppa rejält med dom om det inte blåste mycket som du säger.

  • jacko

    Medlem
    20 juni, 2005 vid 13:48

    läs “roligt”

  • rocco

    Medlem
    20 juni, 2005 vid 14:35

    Eyy sjögren! vi kör i lagunen imon om det ligger runt 7.. blir grymt skönt. ska kolla om uffe e klar nu med.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 juni, 2005 vid 15:48

    Appropå X3. Jag har själv en X3 12:a och har satt på 5:e linan på den. Nu har jag helt plötsligt börjatt hoppa flera meter högre. Är det några andra som har samma erfarenhet ?
    //S

  • sj0gren

    Medlem
    20 juni, 2005 vid 15:50

    Jo skönt som fan. Jag å allan tar båten ut på förmiddagen så får du komma sen när du golfat klart

  • jezaja

    Medlem
    20 juni, 2005 vid 16:03

    ja min X3a blev mkt stabilare kändes det som, eftersom jag inte hoppar som en toke än så kan jag inte säga något om hoppen men draken blev en helt annan iaf.

  • sj0gren

    Medlem
    20 juni, 2005 vid 16:10

    Min polare har en Raven och den är det en femte lina men den baren ser annorlunda ut än på min X3:a så om man ska konvertera en X3 så måste man väl ha ny bar?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cabrinha underbart?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.