Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Carbon art SL 66

  • Carbon art SL 66

    Publicerad av martin-m-a på 20 maj, 2012 vid 16:15

    Intressant mellan bräda tycker jag ,i mellan segmentet.
    Någon med åsikter…….:eek:.
    Någon som vill ev bli av med sin….eller har 2 st :wink::wink::wink:
    PM mig …..

    svenne svarade 11 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • bjornen

    Medlem
    21 maj, 2012 vid 06:14

    Hejsan, kul att du är intresserad av den. Jag vet inte om det är så många som har den i Sverige, ser i alla fall inte så många som postar på gpsss. Vet att tbsurf har eller haft en. Jag köpte min av Mattias J. Första intrycket tyckte jag att den kändes sävlig och nästan lite tung men det har nog att göra med den otroliga kontrollen, brädan blir aldrig nervös. Jag har seglat 6,2 6,6 7,0 och 7,6 på den och jag tycker den går bäst med 7,0. Kan tänka mig att 6,7-7,2 är sweetspot. I alla fall för mig som inte riktigt får fart med stora segel. Rekomenderad fena är 42 jag har kört 40 till 7,6 och 36 till 7,0. Brädan är grym att gippa och nyper aldrig fast på slörarna. En stor favorit hos mig 🙂 Får du tag i en så köp!

  • tbsurf

    Medlem
    21 maj, 2012 vid 10:32

    Yes ja kör också sl66. Använder 7,6 och 6,6 tr och fenor mellan 39 och 35, och weed mellan 32 och 28

  • svenne

    Medlem
    21 maj, 2012 vid 10:33

    Har haft kunder med CA-brädor som har varit sådär nöjda. Kolla att det är ett bra ex innan du slår till.

  • bjornen

    Medlem
    21 maj, 2012 vid 10:43
    Svenne;689142 wrote:
    Har haft kunder med CA-brädor som har varit sådär nöjda. Kolla att det är ett bra ex innan du slår till.

    Lite nyfiken, vad har dom haft för problem?

  • martin-m-a

    Medlem
    21 maj, 2012 vid 11:21

    Svenne: Vad menar du ? Har de blivit “svampiga” eller….
    Tbsurf: Vad ska du ha ? 🙂 🙂 ….Vi kan ta några bäärs någon kväll hi hi

  • andersbq

    Medlem
    21 maj, 2012 vid 12:01

    Jag har nästan ett dussin CA-brädor just nu och när jag jämför med de andra dussina Cobra-brädor som jag haft de senaste tre åren så är det en eon i kvalitetsskillnad. En CA-slalom eller speed kan bli repig, och en och annan buckla när man lägger den på en stenpir, men håller gör den. Enda nackdelen just nu är väl leveranstiderna…

  • svenne

    Medlem
    21 maj, 2012 vid 13:09

    De jag har sett är välbyggda men med slarvfel, de har väl måndagsex som alla tillverkare andra fast förmodligen i betydligt mindre omfattning. Kolla Goretex-pluggen, den har varit kaputt på två och CA har inte varit villiga att skicka nya trots att jag har erbjudit mig att byta kostnadsfritt. Faktum är att de inte ens har besvarat förslagen.
    Har sett tendens till delamineringar, det är svårt att avgöra ifall det beror på skithård segling eller om den är svagt konstruerad.

    Generellt har jag ingen som helst lust att berätta vilka brädor som har brister och varför, så det var faktiskt dumt att säga något i den här tråden över huvudtaget. Det skulle kunna göra en hel årsmodell eller två av en bräda totalt osäljbar (mest för att svenska seglare är ena riktiga hipsters). Samtidigt som en bräda från samma leverantör och årsgång hålller i åratal så kanske nästa bräda inte gör det, och beror det på att den första seglaren är en bättre seglare eller för att nästa bräda var riktigt genomrutten från fabrik?..

    Å BTW, bucklor är orsakar energiförlust och energiförluster är riktigt dåligt. 😉

  • martin-m-a

    Medlem
    21 maj, 2012 vid 13:09

    Tänk om man ändå fick prova en…. suck 🙁

  • tbsurf

    Medlem
    21 maj, 2012 vid 13:40

    Martin, min är inte till salu. Beställ en själv nu när euron fortfarande är hyfsad..
    Btw är min SL66’a ett specialbygge av James, extra lätt procustom 5,8kg utan stroppar, och den är numera även approved by svenne 😉

  • martin-m-a

    Medlem
    21 maj, 2012 vid 16:43

    Vi får väll se hur det blir,men intressant bräda är det i alla fall.

  • john1

    Medlem
    21 maj, 2012 vid 16:45

    Hei
    Har själv 2 Lorchbrädor dock inte dom här 2, men jag är mkt nöjd med kvaliteten.
    Gunther Lorch har varit med länge, gör mkt snabba brädor (och lätte), någon som vågar köpa?

    http://www.lorchboards.com/DIVISION-S.960.0.html

    http://www.lorchboards.com/HUNTER.961.0.html

    Basti Kördel dominated with his LORCH Formula and Hunter 140 the competition BEST OF 3 on Silvaplana. Sensationally he could beat world class riders like Björn Dunkerbeck and lots of other top riders…

    JJ

  • kinabalu

    Medlem
    21 maj, 2012 vid 18:23

    Ja, Bjornen går i alla fall galet fort på sin CA66! Han har flera gånger haft 10 sek över 32knop och haft toppar uppåt 34 i choppigt vatten!!

    Se den här t:ex: http://www.gps-speedsurfing.com/default.aspx?mnu=user&val=91269&uid=2074

    Har varit sugen på en länge, men inser att det kanske hänger en hel del på piloten oxå… Så därför tänker jag absolut INTE skaffa en CA66, för då kan jag ju inte längre skylla på brädan… 😉

  • martin-m-a

    Medlem
    21 maj, 2012 vid 20:13

    Undrar om det är någon större skillnad på 2012 års SL brädor ?
    Flera fenor kanske 🙂


    I am here: http://tapatalk.com/map.php?hpikj1

  • bjornen

    Medlem
    17 september, 2012 vid 12:57

    Lyckades slå mitt rekord för det kittet idag 🙂
    http://www.gps-speedsurfing.com/default.aspx?mnu=user&val=107670&uid=2074

  • lundvall

    Medlem
    17 september, 2012 vid 17:15

    Schyssta tider Björnen 🙂

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Carbon art SL 66

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.