• eklov

    Medlem
    30 juli, 2006 vid 19:12
    Dalen wrote:
    Pepä wrote:
    SLUTA JOHAN! Våra bröder i Danmark har åkt jorden runt och lagt ner sina själar och pengar i den här filmen så köp skiten.
    Nja alla är inte från danmark som filmat… fast du kanske har rätt
    för skåne har ju varit danskt.

    tyckte allt att jag kände igen klippet med ruben…

    trevligt!

  • pjoter

    Medlem
    30 juli, 2006 vid 19:20

    Trodde dom surfade å gjorde filmer för att de va kul å inte för att tjäna cash.
    99% av alla som kitar/filmar/fotar/gör musik betalar pengar för att kunna hålla på med sin hobby. Varför ska vissa få betalt för att hålla på med samma sak som andra lägger en jävla massa pengar på?

    jag kommer troligtvis aldrig att köpa en kitefilm i hela mitt liv och skulle då inte se nån om den inte gick att ladda ner. Tror inte jag är ensam om detta å hade jag gjort filmer hade jag mycket hellre haft en stor publik än att tjänat pengar på de.

  • dalen

    Medlem
    30 juli, 2006 vid 19:30
    pjoter wrote:
    Trodde dom surfade å gjorde filmer för att de va kul å inte för att tjäna cash.
    99% av alla som kitar/filmar/fotar/gör musik betalar pengar för att kunna hålla på med sin hobby. Varför ska vissa få betalt för att hålla på med samma sak som andra lägger en jävla massa pengar på?

    jag kommer troligtvis aldrig att köpa en kitefilm i hela mitt liv och skulle då inte se nån om den inte gick att ladda ner. Tror inte jag är ensam om detta å hade jag gjort filmer hade jag mycket hellre haft en stor publik än att tjänat pengar på de.
    SUCK!!! VISSA har det helt enkelt inte!!!!
    Kan någon berätta för killen att det finns folk som har arbetar med att
    göra film och de vill nog äta och ha tak över huvudet de med.

  • pepa

    Medlem
    30 juli, 2006 vid 19:40
    pjoter wrote:
    Trodde dom surfade å gjorde filmer för att de va kul å inte för att tjäna cash.
    99% av alla som kitar/filmar/fotar/gör musik betalar pengar för att kunna hålla på med sin hobby. Varför ska vissa få betalt för att hålla på med samma sak som andra lägger en jävla massa pengar på?

    jag kommer troligtvis aldrig att köpa en kitefilm i hela mitt liv och skulle då inte se nån om den inte gick att ladda ner. Tror inte jag är ensam om detta å hade jag gjort filmer hade jag mycket hellre haft en stor publik än att tjänat pengar på de.

    Det här var nog bland det dummaste jag läst.

  • eklov

    Medlem
    30 juli, 2006 vid 19:49
    pjoter wrote:
    Trodde dom surfade å gjorde filmer för att de va kul å inte för att tjäna cash.
    99% av alla som kitar/filmar/fotar/gör musik betalar pengar för att kunna hålla på med sin hobby. Varför ska vissa få betalt för att hålla på med samma sak som andra lägger en jävla massa pengar på?

    jag kommer troligtvis aldrig att köpa en kitefilm i hela mitt liv och skulle då inte se nån om den inte gick att ladda ner. Tror inte jag är ensam om detta å hade jag gjort filmer hade jag mycket hellre haft en stor publik än att tjänat pengar på de.

    jaja…kan eller vill inte kommentera detta… (vill du ha planekonomi också?)

  • jonaish

    Medlem
    30 juli, 2006 vid 20:08
    JohanW wrote:
    finns den o ladda ner någon stans?

    trailern tankar man hem….om den är bra så går man å köper skiten….
    …och vem går å köper ?!?!?!

    Pjoter har rätt !! 😀 hahahahaaa…..

    .. vadå 99%…. !?!? vad bygger den faktan på dååå..?

  • samhansson

    Medlem
    30 juli, 2006 vid 20:20
    pjoter wrote:
    Trodde dom surfade å gjorde filmer för att de va kul å inte för att tjäna cash.
    99% av alla som kitar/filmar/fotar/gör musik betalar pengar för att kunna hålla på med sin hobby. Varför ska vissa få betalt för att hålla på med samma sak som andra lägger en jävla massa pengar på?

    jag kommer troligtvis aldrig att köpa en kitefilm i hela mitt liv och skulle då inte se nån om den inte gick att ladda ner. Tror inte jag är ensam om detta å hade jag gjort filmer hade jag mycket hellre haft en stor publik än att tjänat pengar på de.

    Du är just nu den dummaste idioten på forumet….

  • jonaish

    Medlem
    30 juli, 2006 vid 20:31
    SamHansson wrote:
    Du är just nu den dummaste idioten på forumet….

    efter dig då lr !?!?!

    nääääää…. jag ska inte bråka med de små kidsen här på konfen…… 😉

    ……men för fan….. alla får skriva precis de dom vill här…

  • pjoter

    Medlem
    30 juli, 2006 vid 20:54

    hahaha.. självklart e de väl ingen av er som laddar ner musik eller andra filmer heller?

  • jonaish

    Medlem
    30 juli, 2006 vid 21:00
    pjoter wrote:
    hahaha.. självklart e de väl ingen av er som laddar ner musik eller andra filmer heller?

    jovisst 😀

    pjoter,, precis va jag “tänkte” oxå

  • lars_m

    Medlem
    1 augusti, 2006 vid 17:34

    (Ursäkta på förhand för mit sådär-svenska)

    Hep Pjoter

    Just Alsbirk er inte exakt ett “kapitalistsvin” som tänkar uttnjöttja stackars fattiga kitere i världen. Faktisk har han och kitesurferen tidigere doneret större belopp (överskött av t-shirtsalg mm) til välgörende föremål. Han har likadan lagt flere fina film ut gratis, som alla bara kan ladda ner.

    Att han tar sig betalt väldigt lite för at ha jobbat ekstremt hårdt på den här filmen er väl inte så konstigt (killen har fru och just fått barn som oxå krävar tid och pengar och han har just nu inget job än – han er nyutbildad meterolog). Det e inte exakt samma sak som att ladda ner från en multiplatinum millionär sångere eller oscarvinnande millionär filmselskab – dom har får endå flera pengar och stora bilar end en liten kitefilmskabare(Alsbirk har en el-scooter til jämnförelse). Så det er inte samma sak als!!!

    Ville du själv jobba för ingenting, bara för at du tycker om något? Och är det rättvist at han jobbar hårdt med att göre något fint, som du sen freeloader på – ville du berätta det för honom på stranden t.ex och förvänta at han bara log och tyckte det var kul?

    Och frågan er om Elliott Leboe, Tronolone mfl. ville göre dom extremt fina film (bildkvalitet mm) dom gör för exakt ingenting? Tänk på at dom inte bare får pengar från oss som köbar, utan ger något tilbaka til oss oxå gennom den njutning dom rigtigt fina film ger. Gjorda dom skit hade ju ingen köbt. Tror fan inte dom pallada att betala för så dyrt kameraequipment som ger bild i så fin kvalitet (som du njutar av), om inte dom får bare lite tillbaka? Det krävar jättemycket tid at göra en sån, typ fuldtids job – och jag tror inte exakt att dom er millionärer häller.

    Om du laddar ner en kitefilm du ser väldigt många gångar och njutar av, er det väl mest rättvist att du ger tilbaka lite til den som gett dig njutningen oxå?

  • marcel_101

    Medlem
    1 augusti, 2006 vid 17:50
    Dalen wrote:
    JohanW wrote:
    finns den o ladda ner någon stans?
    Sug din lille snåle!!!
    Det finns dom som lägger ner mycket tid för att göra
    en film. Men du vill väl att någon pumpar din kite med eller laddar
    du ner en kite när du behöver en.

    va berätta för mig vart jag kan ladda ner en kite, laddar ner den på studs =)

  • skanepaul

    Medlem
    1 augusti, 2006 vid 18:11

    Sluta med dubbelmoralen nu killar…Hade jag hittat den nånstans så hade jag laddat ner den direkt utan att tveka, har laddat ner nån kitefilm köpt en annan, så sluta löjla er!

  • johnster

    Medlem
    1 augusti, 2006 vid 19:46

    Jag gillade de snabba inklippen i trailern :smile:! Mer sånt, he he. Annars verkar den trevlig

  • challeballe

    Medlem
    1 augusti, 2006 vid 20:29

    Fick med filmen när jag köpte ny kite förra veckan. helt klart sevärd film. kul o se nåt med lite bättre bildkvalite än den man oftast får när man laddar ner.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.