Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cb Caliber eller RRD Poison

• Cb Caliber eller RRD Poison

Publicerad av amco på 17 augusti, 2012 vid 10:22

Hej,

Ska köpa en ny bräda och har svårt att välja mellan Caliber 2011 133×41 och rrd poison 2012 133×41. 93 kg

amco svarade 12 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • amco

Medlem
    17 augusti, 2012 vid 10:52

Glömde säga att jag undrar om någon har provat båda och vad ni tycker samt vad ni tycker om strl?

Tnx

• regfellow

Medlem
    17 augusti, 2012 vid 18:26

Hur lång är du. Hade valt större bräda med den vikten 136-138

• amco

Medlem
    17 augusti, 2012 vid 19:27

185 cm. Har en större om det skulle behövas 144×47.

• skanepaul

Medlem
    18 augusti, 2012 vid 07:33

Hade ändå valt större. 🙂

• viktor77

Gäst
    18 augusti, 2012 vid 07:56

Bäst är väl om du kunde prova dem först. Själv har jag just en Caliber i den storleken och jag väger som du. Gillar den skarpt, speciellt med Sync-bindningarna. Längd och bredd är mindre viktigt (välj dock större ifall du ska köra med boots). Titta först på brädans rocker och flex. Vad som är bäst för dig beror på var och hur du åker, och naturligtvis personlig smak.

• mokrypes

Medlem
    18 augusti, 2012 vid 08:14

Har inte kört någon av brädorna, men kolla också in RRD Bliss. Riktigt bra allround bräda enligt en kompis som har den.

• amco

Medlem
    18 augusti, 2012 vid 09:36

Tack för svaren. Inga boots, brukar vara i Halland och södra VG. Bliss har jag inte tänkt på, får se om det går att testa den. Men lutar åt Caliber nu

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cb Caliber eller RRD Poison

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.