• Publicerad av jester på 6 december, 2007 vid 16:07

    Den skarpögde har kanske redan sett bannern där uppe (banner), men skadar väl kanske inte att tipsa om Choco-fins. Choco Fins Speed och slalom-fenor är väldigt lika Tectonics fenor, men är lite styvare. Patrik Diethelm och Dave White har ju presterat riktigt bra med dessa fenor, bla. Dessutom kommer dom vara standard på F2:s 2008:or. Har beställt en uppsättning, och återkommer med mer info när jag testat dom.

    Tror Daniel kan fylla i lite, eftersom han snackade en del med Italienaren bakom märket när han var nere i Afrika och röjde.

    En sak är säker iaf. Dom har absolut coolaste fenfodralet iaf (tror Lbj eller daniel har en bild någonstnas). Mer info här: http://www.chocofins.com/ och här: http://www.surfbutiken.nu/products.php?cid=21

    Och ja, jag är naturligtvis lite “färgad” då jag ingår i Surfbutikens speed team, men det får ni tåla… 😀

    jester svarade 16 år, 1 månad sedan 12 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • surfan

    Medlem
    6 december, 2007 vid 17:27

    det här menar du!!! coolt med de lilla fönster som visar storleken!!

  • pugge

    Medlem
    6 december, 2007 vid 19:46

    Har också beställt lite av Chocofins nu! Mach 1 26,28,30 och 34,36,38 av Fireblade.

  • culing

    Medlem
    6 december, 2007 vid 20:08

    Måste bara säga att det är dyra fenor även för att vara surfbutiken.
    Samma konstruktion och finish som MFC, samma fabrik!

  • jester

    Medlem
    6 december, 2007 vid 20:46

    Det må så vara, men jag ser inte många MFC som kört 45+ knop: http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=25528&uid=1084

  • larsd

    Medlem
    6 december, 2007 vid 22:07

    Börjar bli lite skadad antar jag, då min första reflektion var att priset känns helt Ok. Hade faktiskt inte förvånat mig med ett lite högre pris, får nog unna mig en.

    Det är dock ingen dålig recension Martin v M ger MFC Slalom även om fantomfenan F1 Falcon är något snabbare i ideala förhållanden:
    “Hi Lars,
    The Prolimit fin will take a while before it hits the market. For stronger windspeeds I totally like the MFC 28 and the Falcon. The Falcon might be a bit more prone to spin-out with the IS 87. The MFC is extremely secure and gives a very neutral feeling. Regarding endspeed on flatter watter I feel the Falcon is potentially a little faster. On full chop in strong wind I would opt for the MFC.”

  • tobhed

    Medlem
    6 december, 2007 vid 22:31

    Kevin Pritchard kör väl dessutom MFC ochdet verkar ju gå bra. Om inte annat så finns han med i deras R&D team inför 2008 så man kanske kan förvänta sig nya slalommodeller?

  • larsd

    Medlem
    6 december, 2007 vid 22:45

    Kevin P kör Deb i Slalom (SL2 och proto till SL4 under 2007) och MFC i wave. Min gissning är att det är wave-fenorna han är inblandad i till 2008. Micha B kör MFC och är med och utvecklar deras fenor. Kalla mig gärna kalenderbitare.

  • larsd

    Medlem
    6 december, 2007 vid 22:54

    Såg föresten bilder på Slalom fenor från MFC för 2008. Såg ut att vara identiska med Slalom och Racing 2007, men med extra ful grafik.

  • tobhed

    Medlem
    7 december, 2007 vid 09:10

    Jesper och Pugge har i alla fall hamnat i fint sällskap i sin banner, det är ju i alla fall inte illa…

  • getwet

    Medlem
    7 december, 2007 vid 13:48

    Jag fattar inte riktigt heller, liksom Culing vad det är som är så speciellt med dom fenorna, förutom att de säljs av en garagebutik. Materialet MFC är väl inget att hurra för, skickas med som “leveransfena” normalt till nya brädor.

    Prolimits C3 boogie kan nog matcha dessa fenor beroende på seglare, om man föredrar en aning mjukare fenor. Prisskillnaden känner jag inte till.

  • tbsurf

    Medlem
    7 december, 2007 vid 14:16

    Meh.. fattar du inte.. dom har fönster i fodralet så man ser storleken ju.. 😉

  • jester

    Medlem
    7 december, 2007 vid 14:19

    Det speciella är att det är ett nytt märke på marknaden, och det är väl inget negativt med det?

    Det är inget MFC-material, utan det är CNC-svarvade G10-fenor det handlar om. Mao så verkar det vara en snarlik konstruktion som tex Tectonics har?

    Att sedan MFC har en fena som är billigare spelar väl ingen roll? Den jag kände på var ju mjuk som en kola…

    Tror säkert att Prolimits boogie-fenor är bra. Jag återkommer när jag fått mina fenor, innan dess är det ju inte mycket man kan säga, varken bu eller bä. Det enda jag har att gå på är vad Daniel fick reda på nere i Walvis, och där fick fenan lovord iaf.

  • oscar

    Medlem
    7 december, 2007 vid 14:31

    Är väl gött att vi får ett ökat utbud av produkter på den svenska marknaden…

  • ola-h

    Medlem
    7 december, 2007 vid 14:36

    @Jester 433028 wrote:

    CNC-svarvade

    Helt klart en prestation att svarva en fena.

  • jester

    Medlem
    7 december, 2007 vid 14:39
    Ola H.;433034 wrote:
    Helt klart en prestation att svarva en fena.

    Yeye, vi tar det på utrikiska då… “Made of high quality G10 and CNC foiled “

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.