-
Comeback?
Hej alla!
Är en som behöver råd o dåd!
Jag har haft en kortare paus från windsurfingen. 11 år för att vara exakt…
På juratiden (11-20 år sen) tävlade jag en hel del i rundbottnat och kombinerade med småbrädor (våg- o slalom). Favorittillhållet var (förutom Varberg, Tylösand o Fiskebäck) Danska Västkusten. Det var tider det……..Men men, jag föll för det klassiska krokbenet: karriär + familjebildning + villa -> minmalt med tid över. Dessutom förlorade sporten sin lyster när man förutom 4 riggar även behövde sjuttielva olika fenor för att hänga med… Orkade inte riktigt med det där (framförallt inte plånboken).
Men nu , 3 söner och några gråa hår senare så har suget kommit tillbaka. Har hört en del om Formula-konceptet som verkar kul.
Jag vill gärna börja igen i ngn form men känner mig helt lost vad gäller bräder o riggar. Att kunna plana i 5 m/s låter dock lockande….!Är det Formula som gäller om man även är ute efter lite socialt umgänge? Om så, kan ni tipsa om bra formula-bräda o rigg samt bra o hyfsat billig vågbräda? (Har bara några Wallén-riggar kvar…). Är 190cm lång o väger 87kg.
Dessutom; jag tänkte lära barnen att windsurfa på frugans gamla windsurfer, men, mastfoten är väck. Någon som känner till en (antik)-affär som ev kan ha dylikt?
Tack på förhand!
Jocke Carlsson
Göteborg
Logga in för att svara.