Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Copello 265 Red Line

  • Copello 265 Red Line

    Publicerad av goingbananas på 27 maj, 2004 vid 06:04

    Tjena!

    Jag sitter och ruvar på en Copello Red Line från 96. När jag pratar runt med gamla veteraner himlar de med ögonen och drömmer sig bort, vilket för mig till denna delikata fråga: Vad är det som är så speciellt med den? Visst, den kanske spöar några av dagens brädor, men vad är det som klingar så vackert i öronen på veteranerna.

    Vad kan den vara värd om jag helt otippat skulle vilja kränga den…smålagad, men allmänt fint skick…

    Skriv några rader…

    windmiller svarade 14 år, 9 månader sedan 9 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • robin

    Medlem
    27 maj, 2004 vid 07:00

    Copello var det snabbaste av det snabbaste runt 95. 265:an var det snabbaste av det snabbaste som Copello gjorde. Den var helt enkelt det coolaste som gjordes i slalomväg under mitten av nittiotalet. Dessutom var det vår egen Anders Bringdal som tog andraplats efter andraplats i PBA;-) Thommens 270 kunde slänga sig i väggen!

    Priset är tyvärr nog inte högre än för andra snabba nittiotalare, runt tusenlappen.

  • Knatte

    Gäst
    27 maj, 2004 vid 07:01

    Det handlar om att det var “Top off line” på sin tid och det var dessa eller Prototyper som Anders Bringdal körde på innan han bytte till RRD.
    Snabba bräder på sin tid. Kan vara värd mellan 500-1000kr nu..

  • goingbananas

    Medlem
    27 maj, 2004 vid 08:53

    Den dundrar på riktigt bra när det blåser småspik, läste på http://www.windsurfer.com att den låg på 75 liter…jag trodde att den låg på 80, har för mig att det stod nånstans.

    Det var på denna lilla skönhet som jag tog mina första vacklande steg mot dagens surfing, tidigare en osänkbar “magnum 370″(hehe..minnen). Det var inte att tänka på att dra rigg på denna, så det blev ett antal timmar ståendes för att med fumliga benuppsättningar försöka hitta balans för att komma iväg.

    Ryktet på gatan säger att den var dyr i inköp, stämmer det?

  • drakglenn

    Medlem
    27 maj, 2004 vid 09:14

    Svar till:


    Copello var det snabbaste av det snabbaste runt 95. 265:an var det snabbaste av det snabbaste som Copello gjorde. Den var helt enkelt det coolaste som gjordes i slalomväg under mitten av nittiotalet. Dessutom var det vår egen Anders Bringdal som tog andraplats efter andraplats i PBA;-) Thommens 270 kunde slänga sig i väggen!

    [/ QUOTE ]

    Håja håja, inte kasta skit på Thommen 270,denna raket grin.gif
    vem tog första platsen måtro, kanske Dunken med just Thommen brädor wink.gif

    Är det inte David White rekordet för serietillverkad bräda, just en Thommen 270?, Hm 41 knop eller var det var.

    Jaja man glömmer lätt, kanske någon annan sitter inne med svaret…….

    Men visst är Copello 265 en av det snyggaste raketerna.

    //Glenn – blablabla

  • robin

    Medlem
    27 maj, 2004 vid 09:55

    Ja, ja… Visst är F2:n dokumenterat snabbare men det har liksom inte med saken att göra cool.gif Dunkerbeck var oslagbar, men det var nog inte brädornas förtjänst. Och produktionsbräderekordet sattes med en 270, det kan jag hålla med om. Men F2 kan inte bli coolt, hur bra brädor de än gör smirk.gif Namnet “Fun and Function” drar ner tuffhetsfaktorn något enormt!

  • kungdenknege

    Medlem
    27 maj, 2004 vid 10:13

    Ska du sälja är jag intresserad smile.gif

  • stinger

    Medlem
    27 maj, 2004 vid 10:22

    Här är min F2 Sputnik 285 Thommen från 1994. Ihåligt (!!!) bygge med mycket kolfiber. Cool?

  • stinger

    Medlem
    27 maj, 2004 vid 10:23

    Byggd av Aerodyne Space Tech

  • stinger

    Medlem
    27 maj, 2004 vid 10:25

    och godkänd av Dunken själv grin.gif

  • robin

    Medlem
    27 maj, 2004 vid 10:48

    Förlåt tongue.gif Jag var naturligtvis inte särskilt allvarlig smile.gif Fast jag tycker faktiskt att F2:s namn är rätt så fjantigt.

  • jester

    Medlem
    27 maj, 2004 vid 10:56

    Det var väl en Sputnik 265 som White satte speedrekord med? 41,92 knop eller nåt sånt. Hade själv en sådan förut. Totalt livsfarlig att segla med…

  • robin

    Medlem
    27 maj, 2004 vid 11:16

    Så sant, så sant. Var det inte den som blev en bump’n’jumpbräda bara för att den hoppade så bra med all fart man hade fått upp?

  • stinger

    Medlem
    27 maj, 2004 vid 11:49

    Ingen fara, tyckter bara själv att brädan är råcool. Till och med folk som inte vindsurfar själva blir impade av märket med B2-planet… Kan jag hålla med om att Fun&Function låter lite väl mycket 80-tal…

  • robin

    Medlem
    27 maj, 2004 vid 13:30

    Jo, designen är faktiskt ganska cool. Stilrent och snyggt.

  • goingbananas

    Medlem
    27 maj, 2004 vid 13:47

    Den e bra j-vla mycke snyggare än andra på marknaden från den tiden. Kanske skulle spika upp den på väggen i vardagsrummet, skulle tjejen lämna mig ifred när jag vill se på tv…

    Jag får väl bege mig ut och rasta den så fort det brallar på lite, det var ett tag sen sisst. E ni i krokarna av Björlanda Kile så får ni se skönheten då… cool.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Copello 265 Red Line

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.