-
costa rica
Har ar en rapport fran costa rica om nogon vill lasa.
Rapport fran costa rica
Har verkar det blasa i princip alltid. Och inte nog med det- det blaser mycket ocksa. Jag har forsokt hanga kvar i 4.0 i tva dar nu. Ibland tror man att djavulen drar med handen over sjon bara for att retas med en. Mistralen ar valdigt svar att fa kontroll pa nar man borjar bli overrigad, det blir mer overlevnadssurf an glidarsurfning. Localsen bara skrattade at mig nar jag stod som ett fan utan mindre segel an 4.0 – Vaa har du akt till arenalsjon utan att ta med mindre segel an 4.0 – hohoho.Och sa forsvann dom pa sina 3.5. ( forra aret hade dom mer an 100 dagar med 4.0 och nerat)
Det blaser i for sig inte alltid 4.0 – jag har till och med fatt anvandning for 7.2an. da ar det jag som skrattar nar jag glider for bi guppande surfare med 5.4 som storst. Folk har nogot emot stora segel har(fraga mig inte varfor)- och nar jag berattade att vi brukar kora 9.9 i sverige stod dom med gapande munnar.
Forhallanderna har ar valdigt speciella, arenalsjon ar inte sarskilst stor men trots det blir det ofta stora vagor – ibland blir det dock lit e for choppigt. Det ar fortfarande regnperiod sa vinden kan ofta bli byig och skifta i styrka.
Det finns tva vindsurfingcenter har. Tilawa och ticowinds. Tilawa ags av en amerikanare som skiter i det mesta. Det enda han gor att klaga pa alla ticos( costaricaner) som enligt honom inte kan gora ett skit ratt. Och det ar inte helt ovanligt att man ser honom med en ol i handen. Han haller sig for det mesta borta fran vindsurfingcentrat, forutom nar det blaser 3.5.
Daremot ticowinds, som ligger 4 km langre bort, ags av en mycket trevlig engelsman(peter) som ar mycket serios och har det senaste fra n jp och neilpryde.An sa lange har jag mina grejor pa tilawa, pa grund av att det ligger narmare varat hus. Varat hus liggger ungefar 8 km fran tilawa i en liten by som heter tronadora. Huset ligger ungefar 50 meter fran vagen, mitt inne i bushen – vilket innebar att vi for manga objudna gaster. For tillfallet har en fladddermus byggt bo i taket. Den och ofta den harda vinden gor det omojligt att sova utan horselproppar.
Harom dan upptackte vi att vi hade kakat laxermedel i en vecka – i tron av att det var salt.
Ha det gott! martin.
Tyvärr, inga svar hittades.
Logga in för att svara.