Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing CourseRacer -90 eller nyare sökes

• CourseRacer -90 eller nyare sökes

Publicerad av joth på 5 juli, 2007 vid 07:23

Hej!

Lättvinds seglingen har tagit mig och söker nu en beggad räserbräda med centerbord. Har en F2 Strato från -85 hemma som jag egentligen först gav bort och sedan lånat tillbaka för diverse events. Senaste vi gjorde var en 2,5 timmes seglats mellan Habo Ljung och Västra Hamnen i Malmö i måndags. Lite drygt 2 landmil. Det var både kryss, subplaning och planing involverat. Very nice. Denna bräda är dock tung som ett as och otroligt seg att segla. I alla fall i jämförelse med en nyare riktigt courseracer typ F2 Lightning eller Mistral Equipe/One Design eller kanske en Fanatic Cat. Skall dessutom ge tillbaka Straton till ägaren.

Så om någon har en sådan här bräda liggandes i garaget i Skånetrakten eller om man kanske har vägarna förbi Skåne så går det bra med andra delar av Sverige. Tror inte någon form av godstranspport skulle fungera.

Billig men fungerande bräda av CourseRace stuk sökes således.

joth svarade 17 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • longboard

Medlem
    5 juli, 2007 vid 11:32

Rekommenderar en av följande (Exocet Warp-X & Starboard Phantom Race 380):

• imported_macts

Medlem
    5 juli, 2007 vid 12:04

Både S-boarden och exocen är säkert kanonbra race-brädor, men troligtvis mycket dyra. Jag misstänker att Joth är ute efter ett något billigare alternativ då han söker en bräda från -90 och framåt….

• Knatte

Gäst
    5 juli, 2007 vid 13:52

@MacTS 394794 wrote:

Både S-boarden och exocen är säkert kanonbra race-brädor, men troligtvis mycket dyra. Jag misstänker att Joth är ute efter ett något billigare alternativ då han söker en bräda från -90 och framåt….

Kan bara hålla med i din synpunkt Mac. Det var nog inte en bräda för 15-20000 kr som var grejen för Joth:cool2:

• joth

Medlem
    5 juli, 2007 vid 14:17

nope, dom brädorna eller kanske en Pacer vore väldigt nice men de har jag inte råd med. Skall vara billigt. Så ransaka er själva, släkt och vänner. Dessa fina brädor från förra årtiondet ligger säker och skräpar i era förråd. Skulle det vara från 80 talet så beror det på vilken bräda det är. Inte brädor typ en Strato eller Fanatic Cobra, dessa är tunga och tröga brädor mer för badväder än för långturer.

• bronken

Medlem
    5 juli, 2007 vid 16:20

Bade Exocet Warp X och *Board course bradorna ser ruskigt bra ut. Ar det nagan som vet vilken som ar bast av dom? Jag holler pa att fundera pa en av dom alternativt en gammal Mistral Superlight, eller Lechner, bada valdigt bra pa kryss i sub planing.

Om man skall halla sig i prisklassen dar man kan hitta grejor gratis i gamla forrad eller under en terass sa ar det nog en IMCO eller Equipe som du vill ha, bagge dom bradorna funkar jus skitbra i bade planing och sub planing, om det ar en lattvinds racer som du ar ute efter skulle jag rekomendera dom.

Lite sugen pa Warp X ar man ju nar man ser dom har snuttarna.
    http://www.exocet-original.com/news/vdo/VideoWarpX380.wmv
    http://www.exocet-original.com/news/vdo/VideoWarpX380-2.wmv

• Oregistrerad

Gäst
    5 juli, 2007 vid 20:51

Exocet Warp-X tog 1:a, 3:e och 4:e plats på Raceboard-EM i våras. Starboard kom på 23:e plats som bäst.

Resultatlista:

http://www.internationalwindsurfing.com/files/usercontent/pages/RB_Euros_07_Results_Final.htm

• carl-r

Medlem
    5 juli, 2007 vid 21:51

Va ute och körde Equipe idag. Halvplanande byig vind. Gick väl ungefär dubbelt så fort (kanske mer) som den nyare breda brädan (freeride nåt) som var ute och försökte komma upp i planing. Riktigt skönt att det är så lätt att komma upp i planing när man ligger i redan hög fart utan planing. 😀
    Och att det går att höja å sänka centerbordet så fort man vill ta lite höjd efter att byn är slut eller när man ska falla av å bränna lite.
    Grymt kul åk! 😀

• joth

Medlem
    6 juli, 2007 vid 08:06

@Carl R 394934 wrote:

Va ute och körde Equipe idag. Halvplanande byig vind. Gick väl ungefär dubbelt så fort (kanske mer) som den nyare breda brädan (freeride nåt) som var ute och försökte komma upp i planing. Riktigt skönt att det är så lätt att komma upp i planing när man ligger i redan hög fart utan planing. 😀
    Och att det går att höja å sänka centerbordet så fort man vill ta lite höjd efter att byn är slut eller när man ska falla av å bränna lite.
    Grymt kul åk! 😀

Jaha, och ditt inlägg gör det bättre … 😉 Nu måste någon erbjuda mig en fin Courseracer … plz…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing CourseRacer -90 eller nyare sökes

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.