• Cultstorlek

Publicerad av cosmo på 9 juni, 2009 vid 13:23

Har en 16kvm kite av mindre fabrikat modell 2008 och funderar på att utöka eller komplettera stallet neråt. Naish Cult är nog hetast på listan (that’s right, wake up Skotten!)

Vilken storlek kompletterar min 16kvm och min 2005 års 10kvm Rhino? 12kvm kanske? Eller är det 10,5 som gäller och sedan bygga vidare neråt?

cosmo svarade 15 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • sourra

Medlem
    9 juni, 2009 vid 16:15

Om din 16 är en bow av nåt slag skulle jag tro att tolvan kompletterar bäst. Är det en C-kite kan det funka fint med 10.5:an.

• skotten

Medlem
    9 juni, 2009 vid 21:48

hehe how did you know I would be all over this post??!!… the 10.5 is a face melter, you will love it : ) commit to the move and ride it out : ) send us pics when you get your baby out of the bag with a big ass smile : )

• eneroth

Medlem
    10 juni, 2009 vid 10:02

Gillar 10.5, testar min nere i thailand just nu.
    Testat manga olika kites pa surfklubben men gillade min mest, kanske just for att det ar min. Eller sa var det att dom andra var slingshot o aldre modeler av Naish.

• cosmo

Medlem
    10 juni, 2009 vid 13:20

Statistiken säger att 10.5 skulle kunna täcka upp spannet mellan 16kvm (vilken egentligen är 15…) bow och min 10kvm C?

Det känns galet, hade önskat mig en 11,5.

Skotten lär ju väga ungefär som mig.. du menar att du kommer igång åp 10,5 från ~9 m/s?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.