Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Custom Flow 266

  • Custom Flow 266

    Publicerad av jakob_s på 8 januari, 2005 vid 12:59

    Hejsan grabbar, Jag har en Mistral custom Flow 266 på G.

    Vad tycker ni om den ? Bra / dålig ?

    Förstamindrebrädapotentialfaktor ?
    Skulle den funka för mig som första mindrebräda ?
    “mig” = 85kg, planar, gippar, skuttar och vattenstartar med en RRD evo 360 på 140 liter..

    Skulle vara Hyper glad om ni kunde svara quickt..Vill medela säljaren så fort som möjligt..
    Danke.

    jakob_s svarade 19 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • jox

    Medlem
    8 januari, 2005 vid 13:08

    Tycker att det låter som ett bra köp för dig om du kan vattenstarta och gippa mm… Har hört många som har varit nöjda med denna bräda och den ska tydligen vara tokigt snabb har jag hört… Custom Flowen är ju lättare än flowen och det är ju bara positivt! Kan ju i och för sig vara lite “slitigt” i början med ge inte upp och tjura ner dig bara för att du tycker att du köpt en för liten bräda. Du kommer att uppleva fördelarna med volymen det lovar jag grin.gif

  • surfen

    Medlem
    8 januari, 2005 vid 13:17

    Personligen gillar jag den brädan, väger själv 80kg och har inga problem med vikt/volym blåser det bara mer än 8-9m/s och 6,7m² segel så funkar det, har kört med segel mellan 4,7 och 6,7m² inga problem. Men absolut roligast att köra med ett Nort Volcano 5,8m² med fullt tryck. Brädan är snabb ruskigt snabb och lätt att fotstyra och hoppa med, är perfekt att använda i plattvatten till halvstora vågor, blir vågorna för stora så är den för snabb och blir svår att få kvar på vattnet. Klart godkänd bräda. Vad får du ge för den?

  • jakob_s

    Medlem
    8 januari, 2005 vid 13:21

    2000:- med bag, fena, mastfot och stroppar..

  • mjunken

    Medlem
    8 januari, 2005 vid 13:22

    Köpte själv en sån som “förstalitenbräda”.

    Det jag upplevde med den va att den va snabb och skön att gippa med, en mycke bra freeridebräda, kanske inte världens bästa bräda att hoppa med men det är den ju inte byggd för heller.

    Jag gjorde mina första “riktiga” gippar på min flow och det kändes lätt att lära sig på den.

    Jag gillade den mycke!!!

  • mjunken

    Medlem
    8 januari, 2005 vid 13:27

    Missade en detalj jag väger oxå 85 kg, körde 4.7-6.9 men tyckte den va lite stor när det blåste 4.7. Kändes bäst att köra 5.5-6.9…….

  • surfen

    Medlem
    8 januari, 2005 vid 13:43

    Det låter som ett bra pris, kolla nosen det är ett ställe som tar mycket stryk på Flowen. Köp till en lite mindre fena om du inte får det i köpet, så du har till dom mindre seglen 22-24cm gärna en med wave karaktär så får du ner farten lite, och brädan blir lite lugnare i vågorna.

  • jakob_s

    Medlem
    8 januari, 2005 vid 15:04

    Tackar för svaren.
    Har mailat lite blandade småfrågor till säljaren

    Tack för den snabba hjälpen, Guld stjärna i kanten till alla..

  • jakob_s

    Medlem
    8 januari, 2005 vid 15:07

    Men Shit, Sorry Surfen.. Jag har aldrig satt stjärnor förr, Jag trodde i min enfald att stjärnorna accumulerades och skulle laggas till..
    Men Ni som redan hadde 4st tappade tydligen 1 pga av mig… ;*(
    Och Jag kan bara betyg sätta en gång..

    Kan nån ge surfen 5 stjärnor från mig ?

  • nordgren

    Medlem
    8 januari, 2005 vid 15:10

    Jadå, surfen är en snäll pôjke så jag slänger åt honom 5 stjärnor från dig (och mig) wink.gif

  • surfen

    Medlem
    8 januari, 2005 vid 15:54

    Hahaaa, Det räcker att ni kallar mig pojke, fyller 50 om ett par månader grin.gif wink.gif

  • nordgren

    Medlem
    8 januari, 2005 vid 16:27

    Hehe jag vet. wink.gif

  • jox

    Medlem
    8 januari, 2005 vid 18:39

    Yes en stjärna grin.gif! Lycka till och bränn hårt med nya brädan nu!

  • jakob_s

    Medlem
    9 januari, 2005 vid 13:33

    Ska köpa den! Inga skador,inga lagningar, inget “mjukt”

    Mistral flow (00’a trodde han) med mastfot, fena, fotstroppar och bag
    04 Gun 5,2 JAM (aldrig anv)
    04 Gun 6,3 Flash (anv 1 gång)
    Terminator C45 mast 430 Och 460
    Carbon wave bom
    Lipstick weed 33cm fena
    Segel bag och mast bag

    6000 kr ..Tycker det verkar vara ett mycket bra pris..eller ?!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 januari, 2005 vid 16:57

    Kolla fotstropparna, har läst i fler inlägg att just stropparnas fäste kan vara problem. Hittade ett klipp fr en fråga om vinterförvaring;
    “Melodierna kom från utagen för fotstroppparna . Brädan har används i tre år efter det och den väger varken mer eller mindre så det var nog inte så farligt. Och den åker upp på taket igen till nästa semester till Danmark har den till slit och släng bräda när det inte blir så seriös surfingresa, det är en Mistral C Flow 266, skön bräda för övrigt.

    Hilsen
    Stefan

  • surfen

    Medlem
    9 januari, 2005 vid 17:13

    Det var min som pep som en orgel, inga problem. Är den blå och heter Mistral Custom Flow 266 så är den från 00 finns som vit också heter då Mistral Flow 266, är den blå och heter Mistral Custom Flow V95 så är den från 01 och är den grön och heter Mistral Flow 266 så är den från 99.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Custom Flow 266

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.