Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing cyckel slang

• cyckel slang

Publicerad av snygging på 18 augusti, 2005 vid 18:34

För er som gillar att cyckla kan jag rekomendera följande!
    Lösningen håller bättre än att köra buntband igenom slangen och är lättare än att klämma in mellan padsen och stropparna och ger möjlighet till att efterspänna och billig. Har hållt ett tiotal gånger nu och har kört med våtskor och utan.
    Gör följande:

3dl vispgrädde
    4 stora buntband
    12 små buntband
    1 cyckelslang
    klipp slangen och vik den fyrdubbelt i ändarna (på längden och tvären).
    bunta med ett litet buntband,hårt.
    lägg det stora buntbandet mot ändan och bunta fast denna med två små bunt band.
    Dra ihop det stora bunt bandet runt stroppen eller i stropp spännet.
    klipp av alla onödigt långa delar, repetera med andra sidan av slangen.
    Efterspänn det stora bandet efter hand som du åker och det töjs ut.
    Böjs enkelt upp över stropparna om man vill göra boards off, och du rammlar av brädan i krasher.
    Jag betalar dock inga sjukhusräkningar om brädan skulle slangbellas upp i ngt…. se även bild!

kiters_se svarade 19 år, 8 månader sedan 11 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • snygging

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 18:35

översikt

• snygging

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 18:37

myyycket vackeert!! wink.gif

• zoolander

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 18:37

vill inte vara petig.. men du skulle inte kunna ta en ny bild som är på några cm avstånd? jag fattar inte riktigt! men det låter bra!

• biorno

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 18:38

Säkert bra för dom med 4000*3000

• zoolander

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 18:38

näääääääääääääääää… jag tar tillbaks det.. nu fick jag en bra bild..
    fan jedi mind trix!

• snygging

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 18:42

Dvs knyckla ihop slangen och bunta hårt ihop den så att den inte glider av och bunta sen fast det större buntvandet runt slangen oxå man kan säkert göra på fler sätt men man får inga hål i slangen som rivs upp efter 2 ggr grin.gif

• denrica

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 18:49

Ska man ha grädden och fira med när det blir bra lr?
    /DJ grin.gif

• gogga

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 18:55

du har inte skurit dig på buntbanden?
    Det har jag gjort en massa gånger på händerna i andra sammanhang så det känns lite riskabelt.

Men jag måste säga att det ser ut att vara en kanon lösning annars. Mina hål går fan alltid upp när man som minst vill det.

• stebe

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 19:21

Skaver de inte pa fotterna?

• svinet

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 21:14

Vem är apan? Är det din nya kollega? Vart skall han sitta är det på Kralls plats?
    Använder han deo?

• anonym-anvandare

Medlem
    19 augusti, 2005 vid 07:17

Som sagt var kompisen kör bara barfota och han har cabrina bindningar som är fixa vilket borde vara ännu sämmre men han säger bara att det kan sticka till ibland och då bänder han runt knuten lite.

Kom på att man skulle nog ha kunnat satt fast det ännu bättre än på min bild om du ser så på ena sidan där jag spände fast i metall spännet så ligger banden (knuten) över stroppen och på andra sidan där stropp-bandet ligger över stroppen skulle man kunna ha kilat in det andra bandet för även bättre komfort så att båda knuttarna ligger mot stroppen. man kan ju experimentera lite det är bara till att sticka in en nål bakifrån på buntbandet så går den upp om man vill testa olika kombinationer. Det håller ivarjefall det enda som har gått isönder var i förgår som gängerna i bandet hadde gått men det är enklare att byta än en sönderstrimmlad, slang. Börja löst och spänn åt efterhand som du märker att det fungerar.

• anonym-anvandare

Medlem
    19 augusti, 2005 vid 07:21

Hånar du min ikon, va faan! nu djävlar nu startar vi en ny tråd så att jag kan skriva av mig min känslor och agg mot dig! mad.gif

• patrikol

Medlem
    19 augusti, 2005 vid 07:22

Har använt samma princip fast jag slog en knut på slangen istället och använde bara ett buntband på vardera bindning, fungerar utmärkt bra lösning.

• svinet

Medlem
    19 augusti, 2005 vid 08:43

Jag har också slagit en knut på slangen en gång…. Det slutade med läkar besök….

• snygging

Medlem
    19 augusti, 2005 vid 08:55

inte den slangen!!! wink.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing cyckel slang

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.