Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing cykelslang på stropparna

  • cykelslang på stropparna

    Publicerad av gogga på 6 april, 2005 vid 17:32

    Chrille lade in en bild på det för inte så länge sedan.. Någon som har den, eller kommer ihåg vad tråden hette?

    Funderar på att modda till det, men vill först se hur han hade fäst det.

    Danke!

    gogga svarade 19 år, 1 månad sedan 10 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • skanepaul

    Medlem
    6 april, 2005 vid 17:44

    Jag kör så, skitbra! har skruvat fast mina i stropparna.

  • pjoter

    Medlem
    6 april, 2005 vid 17:48

    jag har precis fixat med mina så de sitter fastskruvat mellan stroppar å bräda. inte testat på riktigt än men verkar sitta bra.

  • kalabra

    Medlem
    6 april, 2005 vid 18:46

    Lite bilder vore inte fel, har också funderat på detta…

  • bohm

    Medlem
    6 april, 2005 vid 19:01

    Man kan slå sig sjuk mycket om bara ena foten lossnar i tex ett hopp… fast slå sig kan man ju iof göra ändå…

  • curry

    Medlem
    6 april, 2005 vid 19:04

    Om du vill testa bara utan o mecka av stropparna o så, kan du ju bara knyta fast dom. har prövat det o d funkar perfa, ska nog skruva fast dom senare dock…

    en grej som man bör tänka på är att man ibland kan fastna om man har våtskor på sig…man glider lixom inte ur lika lätt…
    O de e fan inte skönt o ha 1 fot i medan man krashar..

  • pjoter

    Medlem
    6 april, 2005 vid 19:32

    en av anledningarna att jag vill ha e just för att en fot ibland flyger ur då man hoppar. har man såhär så känns de som brädan troligtvis kommer sitta på båda fötterna.hoppas jag. men å köra där det e grunt, typ habo känns läskigt om man inte kan sparka av sig brädan.

  • bohm

    Medlem
    6 april, 2005 vid 19:51

    Jag körde lite med cykelslang lite förra sommaren, men slutade när jag insåg hur stor risken är att tex. vrida ett knä ur led om ena foten åker ur men den andra sitter kvar i en krash…Men jag hade rätt kass slang som inte va mycket elastisitet i…

    Jag tror på att man byter till bättre stroppar/pads… min ena fot åkte oxå alltid ur, men det har blivit mycket bättre sen jag byte till 3D pads och asymetriska stroppar…

  • matthias

    Medlem
    6 april, 2005 vid 20:02

    inte alls farligt tycker jag, har man dom rätt glider fötterna ur om man klotar rejält. grymt skönt tycker jag, man kan ju ladda som e djur och man kan landa mycket hårdare, störst skillnad när man landar blind. jag har mina knutna bara, funkar perfa.

  • gogga

    Medlem
    6 april, 2005 vid 20:07

    Jag tappar fan brädan när jag kör i vågor(typ skanörs hamn) och det blåser mycket.

    Kan vi få se en bild på någon som hjar gjort det??

    Ni som har skruvat fast cykelslangen: Har ni förstärkt runt där ni gjort hålet?

  • nilsson

    Medlem
    6 april, 2005 vid 20:24

    Skruvat fast slangarna ( samma skruv och hål som fotstroppen sitter i) och förstärkt runt hålet i slangen med silvertejp.

  • gogga

    Medlem
    6 april, 2005 vid 20:26

    gött det ska jag testa!
    Tack för alla svar!

  • curry

    Medlem
    6 april, 2005 vid 20:32

    så här kan man knyta bara, går inte upp såå lätt.
    men jag röstar för att skruva fast dom..

  • magwe

    Medlem
    7 april, 2005 vid 08:54

    Jag har bara dratt skruven rakt igenom slangen utan någon förstärkning. Det är ju inte skruven i sig som håller slangen utan den kläms fast mellan stroppen och brädan.

  • gogga

    Medlem
    7 april, 2005 vid 09:36

    Ska testa1

    Jag vill ha min pump nu!!!!

  • magwe

    Medlem
    7 april, 2005 vid 10:53

    den är bara att komma och hämta den om du är i lund
    du kan nå mig på (046/0708)129926
    annars tar jag med den nån gång när jag skall ut

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing cykelslang på stropparna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.