Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Da kine cold water mittens handskar

  • Da kine cold water mittens handskar

    Publicerad av spray på 18 februari, 2008 vid 19:50

    Är DaKines handskar något att ha? Kostar 319kr med frakt från Gunsails.
    Vad finns för alternativ? MVH Spraaaaaaay!

    Oregistrerad svarade 16 år, 2 månader sedan 14 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • rimsson

    Medlem
    18 februari, 2008 vid 20:11

    Är varma som fan, men när dom fylls upp med vatten så får man mega super stora händer helt plötsligt och har lite svårare att grabba bommen…men jag gillar dom ändå:D

  • ola_p

    Medlem
    18 februari, 2008 vid 20:11

    CWM är grymma. Surfbutiken har också. Eventuellt har SP också om jag inte missminner mig.

    http://surfbutiken.se/products.php?cid=16&pid=273

  • perrapops

    Medlem
    18 februari, 2008 vid 20:23

    Även surfspot har dem, kostar 279 kr.

  • bicless

    Medlem
    18 februari, 2008 vid 20:24

    Du har ascans tunna handske som ett alternativ bland många. Vi har både dakinen och ascan på lager. Kolla in http://www.surfspot.se

    Mvh

    Bicless

  • lars_k

    Medlem
    18 februari, 2008 vid 20:39

    Gillar CWM starkt, men mina börjar krackelera. Finns det nån lika bra handske som inte slits ut lika snabbt? Annars är det väl bara att köpa ett par till förstås och se dem som en förbrukningsvara….

  • oscar

    Medlem
    18 februari, 2008 vid 21:00

    Asså, nu får ni f*n skilja på handskar och vantar, gloves and mittens! Handsken suger, vanten rockar!

  • spray

    Medlem
    18 februari, 2008 vid 21:08

    Va fanken är mittens då
    AScan tunn låter inte speciellt varm. Den tjocka ascan då? Eller är Dkine vanten de bästa?!

  • surfen

    Medlem
    18 februari, 2008 vid 22:17

    Det är nog rätt olika mellan surfarna vad dom gillar? En del vill ha handskar en del tummisar men dom flesta kör nog helst utan så länge det går;=) Har provat det mesta och tycker nog att Da Kine CWM eller ProLimit CWM vad det som passade mig bäst, varmast är i mitt tycke Prolimit, håller bra gör dom också men lite små i storlekarna, och lite mera gummi i handflatan så en smalare bom är nog att föredra om man ska palla några timmar på vattnet.
    Känner en som kör med Ascans han är helnöjd med dom.
    För ett par år sen så köpte jag en neopren fingerhandske på en städfirma 1,5mm slets ut på en höst men var helt suvärena att använda smidiga och varma, men ruskigt dyra, tror dom gick på närmare 400kr.
    Surfen

  • schnitzler

    Medlem
    18 februari, 2008 vid 22:39

    inte för att racka ned på tråden – men är inte det här typ femte inlägget om dakine cold water mitts sedan jul? pröva att söka!=)

    jag har dom men har dock inte hunnit testa dom än – men det sägs ju att dom ska vara varmaste och skönaste, vad gäller kramp, passform osv på marknaden.
    vad vet jag – pröva att söka =)

  • judo-freddan

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 09:04
    rimsson;445629 wrote:
    Är varma som fan, men när dom fylls upp med vatten så får man mega super stora händer helt plötsligt och har lite svårare att grabba bommen…men jag gillar dom ändå:D

    Yep men det är fixbart. http://www.linsurf.com/forum/showthread.php?t=147&page=3&pp=10 (scrolla ned lite) Jag gjorde detta igår så snart är mandomsprovet nära. Vättern är kall så här års. Riktigt j-la kall..:crazy:

  • nachoman

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 09:35

    CWM är riktigt bra efter att man limmat sömmarna med ordentligt med neoprenlim. Gick åt två tuber från Biltema, en till varje vante. Men nu är det täta och rejält varma.

  • stefan_gbg

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 11:39

    Grymt nöjd med mina. Kvalitén är väl sådär.

  • spray

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 14:22

    @Nachoman 445697 wrote:

    CWM är riktigt bra efter att man limmat sömmarna med ordentligt med neoprenlim. Gick åt två tuber från Biltema, en till varje vante. Men nu är det täta och rejält varma.

    Okey kan du länka till vilket lim du kör med från Biltema? bitema.se
    Är det fler som gjort detta? Limmar du på utsidan eller vänder du den ut och in innan du limmar? Funkar Liqiesole också?

  • oaxen

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 15:04

    Det går åt betydligt mindre än en tub om man kör med liquisole. Jag tror att Liquiseam kan funka ännu bättre.
    http://www.orust-kajak.se/produkter/liquisol.html

  • fastforward

    Medlem
    19 februari, 2008 vid 15:42

    Liquisole istheshit, mina handskar läckte som såll i början men nu är de täta efter 2 vändor med lim. Det räckte inte med att limma ovanpå sömmarna utan jag fick även limma mellan handflate-tyget och neoprenet.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Da kine cold water mittens handskar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.