Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dagens Lejet

  • gurra1978

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 03:46

    Tack för att du tog dig tid att ta lite bilder. Det var fint fotoljus där på kvällen när solen tittade fram och vinden ökade. Sista halvtimmen vred det upp mer på vinden och vinkeln blev riktigt bra. Ute vid piren kom några stora branta set in. Mitt Smack 4.8 fick jobba hårdare än vanligt när andra körde 3.7 :smirk:

  • mes

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 06:39
    gurra1978;655681 wrote:
    Tack för att du tog dig tid att ta lite bilder. Det var fint fotoljus där på kvällen när solen tittade fram och vinden ökade. Sista halvtimmen vred det upp mer på vinden och vinkeln blev riktigt bra. Ute vid piren kom några stora branta set in. Mitt Smack 4.8 fick jobba hårdare än vanligt när andra körde 3.7 :smirk:

    Men du e ju så vältränad…haha. Jag lägger upp några fler bilder ikväll. Jag måste ner till Vbg…var tvungen att lämna mitt körkort till en surgubbe Preem inne i Vbg pga att jag trodde att det var OKQ8 och tankade glatt kassa och skulle in och betala…hmmm. Det sunkiga är att frugan inte kommer hem förrän halv sju..går det att köra ren syd i Lejet? Har för mig att det kan vara lite vindskugga.

  • mes

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 06:47
    gurra1978;655681 wrote:
    Tack för att du tog dig tid att ta lite bilder. Det var fint fotoljus där på kvällen när solen tittade fram och vinden ökade. Sista halvtimmen vred det upp mer på vinden och vinkeln blev riktigt bra. Ute vid piren kom några stora branta set in. Mitt Smack 4.8 fick jobba hårdare än vanligt när andra körde 3.7 :smirk:

    Men du e ju så vältränad…haha. Jag lägger upp några fler bilder ikväll. Jag måste ner till Vbg…var tvungen att lämna mitt körkort till en surgubbe Preem inne i Vbg pga att jag trodde att det var OKQ8 och tankade glatt kassa och skulle in och betala…hmmm. Det sunkiga är att frugan inte kommer hem förrän halv sju..går det att köra ren syd i Lejet? Har för mig att det kan vara lite vindskugga.

  • mes

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 06:52

    Ah…här kommer några fler. Det var första gången jag testade autofocus med 6 bilder per sekund. Det var klurigt vid hoppen att följa med med AF…jag körde spotmätning och så fort jag hamnade utanför seglet satt fokus på de fina husen i bakgrunden…får träna mer på det hele…

  • gurra1978

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 14:45

    Jag tror Lejet kan erbjuda rätt roliga segling med 5.3 i ren sidvind från kl 20-22. Sen tror jag det bli kanonbra SUP-förhållanden imorgon bitti kl 05:00-08:00. Så hade jag lagt upp dagen och jag tror jag gör det också 🙂

    Fina bilder på Markus där. Han seglade väldigt bra tycker jag. Bolt ser bra ut på bild också.

  • ola-h

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 16:24
    mes;655699 wrote:
    Ah…här kommer några fler. Det var första gången jag testade autofocus med 6 bilder per sekund. Det var klurigt vid hoppen att följa med med AF…jag körde spotmätning och så fort jag hamnade utanför seglet satt fokus på de fina husen i bakgrunden…får träna mer på det hele…

    Ett bra trick som för de flesta ger fler skarpa bilder per serie är att ställa in kameran (om det är en canon) så att autofokusen är kopplad till en av vid tummen. Du följer man skärpa med tummen intryckt tills det är dags att ta bilderna. Då släpper man och slipper jagande af under själva serien. När det gäller vindsurfing rör sig oftast inte motivet så mycket under själva serien.

    Ett litet tips bara…

  • swe227

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 18:18

    Fotat från parkeringen..

  • mes

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 07:08
    Ola H.;655797 wrote:
    Ett bra trick som för de flesta ger fler skarpa bilder per serie är att ställa in kameran (om det är en canon) så att autofokusen är kopplad till en av vid tummen. Du följer man skärpa med tummen intryckt tills det är dags att ta bilderna. Då släpper man och slipper jagande af under själva serien. När det gäller vindsurfing rör sig oftast inte motivet så mycket under själva serien.

    Ett litet tips bara…

    Sony. Jag får vänta på A77 för den finessen. Jag har den på min övergrymma analoga Minolta D7…
    /M

  • swe227

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 09:43

    Mes,
    Du har meddelande.

  • drakglenn

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 10:44

    Du menar…

    Din Mes,
    Du har meddelande.:wink:

    Ah! den sista timmen med sol va fin den, lika fascinerad är jag av de som packade ihop och drog hem strax innan och med det lyckades missa dagens bästa:grin:

    Gopron gick varm, ska se om nått bra kom med……Gurra fick du nått på rulle?

  • gurra1978

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 17:50

    Jag hade ingen kamera med mig så denna tråd kan jag inte fylla med annat än tråkiga ord.

  • koa

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 17:55
    gurra1978;655962 wrote:
    Jag hade ingen kamera med mig så denna tråd kan jag inte fylla med annat än tråkiga ord.

    Den som har roligast vinner 😀

  • mes

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 18:54
    Swe227;655905 wrote:
    Mes,
    Du har meddelande.

    Du har mail. 🙂

  • swe227

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 20:15

    Grymt! tackar

  • mes

    Medlem
    20 maj, 2011 vid 11:21
    Swe227;655982 wrote:
    Grymt! tackar

    de nada. kul om du gillar dem. de behöver vit- och kontastjusteras.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dagens Lejet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.