Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dagens Torö

  • Dagens Torö

    Publicerad av ola_p på 19 januari, 2008 vid 17:26

    Åkte med dude ner till torö å fotade lite idag…

    Dude möter en våg:
    [IMG]http://farm3.static.flickr.com/2168/2204216238_d0778b571c.jpg?v=0[/IMG]

    Jeppe i en trevlig cutback:
    [IMG]http://farm3.static.flickr.com/2145/2204210660_13e9e50030.jpg?v=0[/IMG]

    Se som bildspel eller på flickr

    nachoman svarade 16 år, 3 månader sedan 31 Medlemmar · 63 Svar
  • 63 Svar
  • davo

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 17:34

    Grymma bilder, särskilt bilden med dude!

  • nlc

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 17:57

    Härligt ljus som lyser igenom den gröna vågen i den första bilden. Att endast övre halvan av seglet syns mellan vågtopparna gör det definitivt inte sämre.

  • lars_k

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 18:01

    Najsa bilder. Gillar framför allt de brutala spolningarna! =)

  • dr-masse

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 18:02

    Vilka bilder! Tack Ola!

    Årets barnkalaskrock är nu förhoppningsvis avklarad…

  • mag

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 18:17

    Bra jobbat Ola!
    Men framförallt bra jobbat av er som seglade!!!
    Side-on eller?
    Vi hade en fin dag i Halmstad också, 4,5 solsken och 7 grader.
    /Magnus

  • ola_p

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 18:27

    Snarare side-off, eller kanske rak sideshore

  • stinger

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 18:28

    Grymt! Vilket läckert ljus det är jämt på bilderna från Torö.

  • gurra1978

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 18:34

    Suveräna bilder Ola! Kul att du åkte dit och dokumenterade allt. Jag diggar många av dina bilder men denna tycker jag är extra cool. Det känns som vågen gör en off the lip på sig själv på nått sätt : )

    [IMG]http://farm3.static.flickr.com/2017/2203421573_6f651a9824.jpg?v=0[/IMG]

  • frippe75

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 19:04

    Superfina bilder Ola.

    Är det 300L objektivet??
    Superskarpt och bra kontrast…

    Fan man borde skaffa!!

  • marangen

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 19:09

    Oj då, grymma bilder! Hur många var ute på vattnet?

  • robrox

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 19:22

    Som vanligt leverar du Ola eller ditt L objektiv iaf 😉

    Grymt snyggt härligt. Själv e jag sugen på ett NIKKOR 200mm f2,0 men vettefan hur jag ska kunna få tag på 40pap 🙁

    Have fun

  • feg

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 19:24

    Fina bilder… Torö är otroligt vackert!

  • ola_p

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 19:31

    @frippe75 439651 wrote:

    Superfina bilder Ola.

    Tack.
    @frippe75 439651 wrote:

    Är det 300L objektivet??
    Superskarpt och bra kontrast…

    Jepp. Något långt när man är på torö dock. Misstänker att 200-400 hade varit en perfekt glugg på torö.
    Hur mycket kontrast som kommer från optiken vet jag inte (micro kontrasten är hög dock), fotar ju alltid raw, så jag vet inte riktigt hur mycket kontrast jag lägger på jmfrt med standardinställningen för jpg.
    @frippe75 439651 wrote:

    Fan man borde skaffa!!

    Sätt igång!

  • ola_p

    Medlem
    19 januari, 2008 vid 19:32

    @RobRox 439665 wrote:

    Som vanligt leverar du Ola eller ditt L objektiv iaf 😉

    Grymt snyggt härligt. Själv e jag sugen på ett NIKKOR 200mm f2,0 men vettefan hur jag ska kunna få tag på 40pap 🙁

    200/2 är ju jävligt coolt, men är inte typ 200–400 eller likande lite mer användbart till surf?

  • Oregistrerad

    Gäst
    19 januari, 2008 vid 19:40

    Jag kan säga så här. Torö var fantastiskt vackert med sol, rykande vågtoppar i hård sidvind. Olas superbilder gör Torö full rättvisa. Solnedgången var som vanligt magisk.

    Däremot var seglingen kanske inte sådär fantastisk. Eller om det helt enkelt var seglarna som inte var det. Jag var betydligt mer i vattnet än på det. Fick några härligt kraftfulla långa spolningar som jag endast fått på Torö i Sverige. Trots side-shore eller till och med lite side-off, rensade inte vinden upp. Det var stökigt som f-n, byigt och svårt. Tror helt enkelt att det blåste lite för hårt för det ganska oskyddade Torö stenstrand.

    Bra size och såg riktigt kul ut innan man hoppade i, men ingen av oss lyckades få det att se bra ut.

    Mitt största problem – och det var jag inte ensam om – var kramp i underarmarna. Att ta sig ut denna dag var knepigt, trots perfekt vinkel, helt enkelt därför man inte kan segla ut ikrokad. Man måste gasa, bromsa, greja skummvallar som har KRAFT på ett sätt som kräver oikrokad segling. Med handskar grejar inte mina underarmar det, i vart fall inte mer än en kanske två utseglingar. Sedan är det kört.

    DaKine-vantarna är bra, men för denna segling inte tillräckligt bra. Jag funderar på att customisera dom för att passa mig och Torö en dag som denna.

    Fasen, nu när gummit är så pass bra att man kan tokspolas, segla, mm i 3-5 grader och 20m/s utan att frysa, ska väl för fasen vi kunna lösa handlskproblemet!

    Whatever, hade det varit handskfritt tror jag vi hade kunnat få dagens om än stökiga men läckar vågor att se betydligt bättre ut!

    Skit vad det blåser!

    Jesper B

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dagens Torö

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.