Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Dags att börja använda hjälm…

• mrmille

Medlem
    21 mars, 2005 vid 11:24

mjo, håller me.
    ska se om jag hittar nån bättre

• nn4an_mike

Medlem
    21 mars, 2005 vid 14:07

I reklambladet från Sportex som damp ner i brevlådan i morse säljer de en rätt tuff streethjälm med olika mönster ( kamoflage och fireflames ) för 229 spänn, verkar helt ok..
    Dessvärre har inte sportex nån hemsida där de listar sina produkter frown.gif så jag kan inte länka till nån bild… men e det någon som har erfarenhet av dessa hjälmarna ?
    funderar åp om man inte skall ta en sväng in till stan och investera lite i sitt liv….

//
    Micke

• pjoter

Medlem
    21 mars, 2005 vid 14:30

säkert en pro-tech eller liknande i sånna fall e de en jag kör med. den funkar bra för mig iaf.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 mars, 2005 vid 17:42

Se till att skaffa en hjälm som täcker öronen, inte skönt när trumhinnan går…. frown.gif

• pjoter

Medlem
    21 mars, 2005 vid 18:01

kan man lyckas med det? har nog aldrig hört nån krascha trumhinnorna genom att slå i vatten. rent teoretiskt så men på riktigt??

• anonym-anvandare

Medlem
    21 mars, 2005 vid 18:05

Det kan man, ställ frågan hos vindsurfarna där detta inte är ett helt ovanligt problem.

• pjoter

Medlem
    21 mars, 2005 vid 18:17

å tusan..
    nu e de nog inget prob för egen del då jag har en skyddande hårsvall som täcker mina öron men dumt att rekommendera då kanske.

• peter_n

Medlem
    18 april, 2005 vid 19:23

Nån som vet var man kan köpa en Gath Gedi i Sverige?
    – med solskydd
    Se
    http://www.murrays.com/gath/gath_convertible.html

• biorno

Medlem
    18 april, 2005 vid 19:26

Fan så cool, nu måste man ju uppgradera från sin helvisirs variant mot allas förtret..

• luuddee

Medlem
    18 april, 2005 vid 20:57

haha fyfan va ful.. tysk hjälm varning. . finns ju snyggare. radival stellan hade en som såg schysst ut. . om än tysk..

• yaqup

Medlem
    18 april, 2005 vid 22:39

radical stelán

• patrikol

Medlem
    18 april, 2005 vid 22:44

Det är en Protec samma som vi skejtare använt i många år funkar mycket bra.
    Den Stellan har tyckte jag var helt ok utseendemässigt.
    Även om jag nog valt en svart istället.

• yaqup

Medlem
    18 april, 2005 vid 22:47

vi fick stadiga 10ms på falsterbostranden, stannade ni kvar länge på tippen?

imon?

• patrikol

Medlem
    18 april, 2005 vid 22:52

Nej vi hade fått våra 3 timmar så vi var rätt nöjda då. Men ni fick en go session förstår jag. Lite vågor med eller?

• stellan

Medlem
    19 april, 2005 vid 06:59

Sista hjälmen dom hade på AddNature – kunde inte välja färg. Satt bra. 400 kr. Pro Tech ska ersätta denna modell med en nyare som snart dyker upp på addnatures hemsida.

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA