Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dags för Freestyle Clinic i STOCKHOLM 16-18/6 !!

  • Dags för Freestyle Clinic i STOCKHOLM 16-18/6 !!

    Publicerad av hakman på 26 april, 2017 vid 06:36

    Efter 4 säsonger med freestyle camps och clinics på Väst- och Sydkusten så har det tagit alldeles för långt tid att bli av, men nu är det dags för en Freestyle Clinic i Stockholm!

    Tidigare års event har bjudit på light wind freestyle där deltagare i alla åldrar och nivåer har lärt sig allt från manövrar så som Jippar och Helitacks till avancerade Geckos. Vi har även sett kulingvindar med planingsträning i allt ifrån användning av hängselen till hoppteknik och avancerad freestyle med Vulcan, Spock, Grubby och Flaka. Många har även fått sina första insteg i Framåtloopen!

    Freestyle är perfekt för windsurfare i alla åldrar och på alla nivåer att ha kul i alla vindförhållanden! Ta med era kompisar till Stockholm och kom och träna med mig hela helgen den 16-18 Juni den här sommaren!

    /Erik

    folino svarade 6 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • labbe

    Medlem
    26 april, 2017 vid 06:48

    Sign me up!

    //L

  • hakman

    Medlem
    26 april, 2017 vid 07:16

    @labbe 743664 wrote:

    Sign me up!

    //L

    Absolut!

    Släng iväg ett snabbt mail till mig bara så löser vi det! erikhakman@gmail.com

  • bjorn-daniels

    Medlem
    26 april, 2017 vid 10:35

    Ähh, jag är ju uppbokad då 🙁
    Blir det nåt i GBG eller nån annastans?

  • hakman

    Medlem
    26 april, 2017 vid 10:56

    @Bjorn Daniels 743669 wrote:

    Ähh, jag är ju uppbokad då 🙁
    Blir det nåt i GBG eller nån annastans?

    Ah va synd Björn! Försök boka om haha! Inget planerat än förutom Junior camps i Torhamn 21-23 Juli och Fiskebäck i mitten av Augusti.

  • dr-masse

    Medlem
    26 april, 2017 vid 11:10

    Det här är frestande även för en tokstel och dokumenterat talanglös 46-åring…

    Kommer det att bli spot efter progg eller är något ställe redan bestämt?

  • bjorn-daniels

    Medlem
    26 april, 2017 vid 13:04

    @Håkman 743670 wrote:

    Ah va synd Björn! Försök boka om haha! Inget planerat än förutom Junior camps i Torhamn 21-23 Juli och Fiskebäck i mitten av Augusti.

    Mjae, det innebär förhandlingar med högt uppsatt person vilket jag inte riktigt är upplagd för

  • bjorn-daniels

    Medlem
    26 april, 2017 vid 13:07

    @dr Masse 743671 wrote:

    Det här är frestande även för en tokstel och dokumenterat talanglös 46-åring…

    Kommer det att bli spot efter progg eller är något ställe redan bestämt?

    Kör hårt Masse, jag är också tokstel och talanglös men lyckades ändå lära mig massor när det var i Fiskebäck för 2 år sen.

  • hakman

    Medlem
    26 april, 2017 vid 13:30

    @dr Masse 743671 wrote:

    Det här är frestande även för en tokstel och dokumenterat talanglös 46-åring…

    Kommer det att bli spot efter progg eller är något ställe redan bestämt?

    Masse! Vi kör på prognos och väljer spot där vi får den renaste vinden, med fokus på light wind freestyle för att bygga tekniken 7 m/s och under och planingsträning/hårdvindsfreestyle i 8 m/s och över. Utgångspunkten är Erstaviken/SurfSpot.

    Björn körde grymt i Fiskebäck, stora framsteg! Jag har just nu två adepter i träningsgruppen i Fiskebäck som har utvecklats med stormsteg, och de är 50+. Aldrig för sent!

    Erik

  • sundheden

    Medlem
    26 april, 2017 vid 14:09

    Hmm… Kanske nåt för mig.
    Vill utvecklas inom precis allt i denna underbara sport! =)
    Har ju nu även en ny oinvigd Kode Freewave att leka med.

  • irieman

    Medlem
    26 april, 2017 vid 14:10

    Detta låter ju superintressant! Dock verkar det som att jag är uppbokad på en fotbollsturnering då, :-(.

  • hakman

    Medlem
    26 april, 2017 vid 19:27

    @Sundheden 743675 wrote:

    Hmm… Kanske nåt för mig.
    Vill utvecklas inom precis allt i denna underbara sport! =)
    Har ju nu även en ny oinvigd Kode Freewave att leka med.

    Det lär det vara! Vill du utvecklas är light wind freestyle nyckeln, och sjuk kul! Om det blir lättvindsförhållanden är det fina att alla tekniker är direkt överförbara till hårdvindsseglingen, och att det går snabbt att komma in i. Om det blåser lite mer går vi såklart direkt på det du vill lära dig i planing!

    Skicka bara ett mail så fixar jag plats! erikhakman@gmail.com

  • hakman

    Medlem
    26 april, 2017 vid 19:31

    @IrieMan 743676 wrote:

    Detta låter ju superintressant! Dock verkar det som att jag är uppbokad på en fotbollsturnering då, :-(.

    Ooo, fotbollen är svår att missa! Men om du kan hitta en inhoppare så kan du räkna med en helg med sjukt mycket freestyleträning och rolig action på vattnet!

  • irieman

    Medlem
    27 april, 2017 vid 08:36

    @Håkman 743680 wrote:

    Ooo, fotbollen är svår att missa! Men om du kan hitta en inhoppare så kan du räkna med en helg med sjukt mycket freestyleträning och rolig action på vattnet!

    Ja, hade varit sjukt kul! Har ju en Starboard Flare som jag behöver bli bättre vän med. Bra mycket mer svårseglad än min Freewave (som är ganska mycket mindre) tycker jag just nu i alla fall.

  • stefan_gbg

    Medlem
    27 april, 2017 vid 13:35

    Det är nästan så man skall boka upp helgen och åka upp till Stockholm, om du inte tänker köra en clinic i Fiskebäck för oss åldermän i år.

  • hakman

    Medlem
    27 april, 2017 vid 18:19

    @IrieMan 743681 wrote:

    Ja, hade varit sjukt kul! Har ju en Starboard Flare som jag behöver bli bättre vän med. Bra mycket mer svårseglad än min Freewave (som är ganska mycket mindre) tycker jag just nu i alla fall.

    Flaren kommer att bli din favoritbräda med lite enkla knep! Haka på så löser vi det!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dags för Freestyle Clinic i STOCKHOLM 16-18/6 !!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.