Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dags för USA att bomba…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 september, 2001 vid 08:16

    Detta är off-topic, jag vet, men jag svarar ändå.
    Daniel: Jag kan absolut INTE hålla med om att man förtjänar ett missilregn för att man jublar när oskyldiga dödas. Ett absurt påstående. Hur vidrigt det än är att jubla över något så fruktansvärt. Att straffa de skyldiga är en helt annan sak. Och kategorisera inte. Alla araber jublar inte, bara fanatiker.
    /Anders G

  • voodoo

    Medlem
    12 september, 2001 vid 08:26

    Gamla kvinnor som säger att “hoppas att dom tar Tel-Aviv sen” och en massa ungar som viftar med flaggor och som knappast vet vad detta innebär..hör väl knappast till fanatikerna??

  • edgedaniel

    Medlem
    12 september, 2001 vid 08:29

    Vill du leva med sådana människor så vasågod, men gör oss som vill leva våra liv utan att vilja riskera våra liv för störda maktgalna fanatiker. Ta med dom till en resa till månen med nästa rymdfärga och stanna där….

  • johan

    Medlem
    12 september, 2001 vid 08:30

    Sjukt många fanatiska småbarn isåfall.

    Johan frown.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 september, 2001 vid 08:38

    Media väljer vad de visar, om de ville skulle de lika gärna kunna hitta bilder/intervjuer med araber/palestinier som är upprörda och emot attacken.
    Dessutom: att en (1) person säger “hoppas de tar Tel Aviv sedan” betyder väl inte automatiskt att detta är den allmäna uppfattningen? Var lite mer kritisk när du ser/läser nyheter. Då menar jag förstås alla nyheter, oavsett källa.
    Existerar inget sådant som objektiva nyheter.
    Dessutom undrar jag: Håller du med Daniels uttalande om att man förtjänar ett missilregn om man jublar över attacken, även om man inte nödvändigtvis har någon delaktighet i denna?
    För det var just detta som jag vände mig emot, jag försvarar inte på något sätt de skyldiga (kanske onödigt att påpeka).
    /Anders G

  • voodoo

    Medlem
    12 september, 2001 vid 08:48

    De flesta som svarat här tycker ju att USA kunde väntat sig en attack pga sin inställning till Israel, och att de flesta ser USA som sin fiende, detta står ju klart och tydligt i föregående inlägg!!
    Att sedan fira den här tragedin får mig forfarande att spy!!
    Självklart gillar jag inte att oskyldiga drabbas, men MÅNGA oskyldiga har redan drabbats!!

  • edgedaniel

    Medlem
    12 september, 2001 vid 08:52

    Kommentar på ditt inlägg

    –Dessutom undrar jag: Håller du med Daniels uttalande om att man förtjänar ett missilregn om man jublar över attacken, även om man inte nödvändigtvis har någon delaktighet i denna?

    Det är inte bara en attack, öppna ögonen det är ren avrättning på tusentals människor som har lcykats i sina liv och inte har med saken att göra. tusentals människor är mördade!!!!!!

    En hämd i stora mått är ett måste för att visa att terror inte accepteras, och de människor som jublar över tusenals oskyldigas liv borde inte ha rätt till ett liv.
    Hade du haft samma åsikt om det var hundra annhöriga till dej som råkat ut för detta??????????????

  • adde

    Medlem
    12 september, 2001 vid 09:04

    Bara för att man tycker att USA kunde ha väntat sig en attack, berhöver man ju inte tycka att USA förtjänar en attack.

    Jag tror inte de barnen firade att 10000 tals människor dött, utan att någon (kanske deras egna) slagit USA (som anses vara en fiende) på käften. Jag tvivlar på att de ens visste att 10000 tals människor dött.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 september, 2001 vid 09:35

    Svar på ditt inlägg:

    –“Det är inte bara en attack, öppna ögonen det är ren avrättning på tusentals människor som har lcykats i sina liv och inte har med saken att göra. tusentals människor är mördade!!!!!!”

    Jag vet, det är fruktansvärt. Finns inget i världen som kan rättfärdiga något sådant.

    –“En hämd i stora mått är ett måste för att visa att terror inte accepteras”

    En åsikt jag kan hålla med om, även om jag inte vill tala om “hämnd”, utan om straff för de skyldiga. En inte oviktig skillnad.

    –“och de människor som jublar över tusenals oskyldigas liv borde inte ha rätt till ett liv.”

    En åsikt jag absolut inte kan hålla med om. Det du pratar om är dödsstraff för åsikter, något som endast förekommer i totalitära regimer som Irak, Chile (under juntan) med flera. Jag tycker också att det är helt sjukt att man kan jubla över något sånt här, men jag tycker inte att det ska bestraffas med döden.
    Gärningsmännen eller organisationen bakom dådet däremot kanske bör straffas med döden ,men det är en annan diskussion.

    –“Hade du haft samma åsikt om det var hundra annhöriga till dej som råkat ut för detta??????????????”

    Hur ska jag kunna svara på det? Ingen kan veta hur man skulle reagera i det läget.
    Jag antar att du menar på att jag saknar empati för offren. Det är fel.
    Det jag menar är att låta känslor som hat, hämndbegär etc ta överhanden leder knappast till något positivt. Att offren (självklart) kan känna sådana känslor betyder inte att något blir bättre för att även du och jag gör det, eller att det är något man bör uppmuntra, även om det är helt naturligt att känna så.

    /anders g

  • voodoo

    Medlem
    12 september, 2001 vid 09:43

    Vart är alla “korkade påhopp” inlägg till dom som håller med mig??
    Först NU börjar det likna en vuxen diskussion !!

  • edgedaniel

    Medlem
    12 september, 2001 vid 10:25

    Ja egentligen borde man vänta en vecka innan man diskuterar detta, så kanske känslorna lagt sej lite. MAn känner ett stort hat innom sej just nu….

    Det stora problemet med att straffa de skyldiga, det finns nationer som stöttar terroristerna både med matriel och finnansiering. Det handlar inte om en eller några personer. Det handlar mer eller mindre om hela nationer som på något sätt stödjer detta råa mördande.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 september, 2001 vid 11:11

    Jag tror inte någon accepterar vad terroristerna gjort, men de måste ju ha NÅGON anledning till att göra som de gör..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 september, 2001 vid 11:19

    Det beror på vad du menar med anledning. De måste inte ha någon rationell anledning till att handla så här. De är antagligen förblindade av hat och fanatism. Alla inser nog att en sådan här handling är kontraproduktiv om det är politisk påverkan man vill uppnå.

    /Anders G

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 september, 2001 vid 11:22

    jo men det måste ju finnas nåt som orsakat allt detta hat? att det sen går till överdrift är ju en annan sak.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 september, 2001 vid 12:01

    okey vodoo din svartkonst får gå för den här gången och allah välsignar dina
    ord i framtiden
    men om du ogillar extrema grupper då måste du bara hata Kiteglidarna,hardcoreskatarna,dirtbikare etc….:-)

    mvh Krille USA hatare

Sida 4 av 6

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dags för USA att bomba…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.