Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalarö idag söndag 26/10

  • lowsahl

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 06:50

    Frukost nu sedan iväg till Dalaö, framme omkring 09:30…

  • lowsahl

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 12:21

    Försökte mig på 5,7 idag men på toook för överriggad, typ 4,2 var det som gällde… Trist för mig 🙁 men de med mindre segel flög fram denna regniga oktoberdag.

  • bjornen

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 12:56

    Yeeha, vilken förmiddag det blev på Dalarö. Verkligen inte varje dag det är full mutter i 5.4:an. Det blir inte bättre än så här 😀

    //Björn

  • trimmarn

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 14:04

    Fullt ös i 4.1 och lilla brädan..

  • marden

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 14:20

    @Bjornen 511800 wrote:

    Yeeha, vilken förmiddag det blev på Dalarö. Verkligen inte varje dag det är full mutter i 5.4:an. Det blir inte bättre än så här 😀

    //Björn

    va feann
    var det mer tryck än ute på torö

  • argulander

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 15:13

    @Mården 511828 wrote:

    va feann
    var det mer tryck än ute på torö

    Vad seglades det med på Torö? Flera körde 4,1 -4,2 med rejält drag vid Dalarö, lite mindre på morgonen 8.30 då jag började. Men sen var det överriggat 5,3 för mig fram till 12.30, orkade inte byta till 4,5 som nog hade varit mer lagom. Mycket bra dag, bra vinkel och inte våldsamt byigt.

    Klas

  • p-malmkvist

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 15:23
    argulander;511846 wrote:
    Vad seglades det med på Torö? Flera körde 4,1 -4,2 med rejält drag vid Dalarö, lite mindre på morgonen 8.30 då jag började. Men sen var det överriggat 5,3 för mig fram till 12.30, orkade inte byta till 4,5 som nog hade varit mer lagom. Mycket bra dag, bra vinkel och inte våldsamt byigt.

    Klas

    Jäklar vad det kan skilja sig.. Seglade grymt underiggad 6.5, inget tryck alls på Torö, uppskattningsvis 6-9m/s…

  • bjornen

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 15:33

    Jag kollade Bullandö marina och det verkar som det har skiljt en del på vindstyrkan. Toppar på över 20 :tongue:
    http://www.bullandomarina.se/vind.asp
    HiWindSpeedHistory.gif

  • jazzare

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 16:09

    Otroligt att det kan skilja så mycket mellan två platser så nära varan, körde
    själv också vid Dalarö med stuntals grymt tryck i 4.7…tog några bilder men
    dom var inga aspiranter till årets surfbild. All respekt för de som lyckas få
    bilder som inte är suddiga. Tuvärr inga bilder att lägga ut med andra ord.

  • jps

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 16:10

    Kul dag på Dalarö. Kom dit före lunch någon gg (10.30?). Tog ett par bilder (se nedan bild 1,2 och 6) på de som var ute då. Sedan började det regna. Slutade att fota och riggade 4.7. Körde några vändor och riggade om till 4.2. Surf, kramp.. , ta av vantarna…, surf, frysa upp och hämta de gamla hederliga uppklippta Biltemahandskarna, surf utan kramp och kyla 😉 sedan äta och värma sig.

    Under tiden la sig vinden mer och mer ned mot 7-9 (13-15 i byarna) orkade inte rigga om utan körde ett tag till med 4,2. (Fan vad lat man är…) Sedan la sig vinden än mer och en del kuskade vidare med 6.0-7.0 (postar ett gäng sådana bilder snart också. Suddiga pga kondens på linsen??? Tog dem inifrån bilen.)

    Trött och nöjd i alla fall!

  • jps

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 16:12

    @Jazzare 511869 wrote:

    Otroligt att det kan skilja så mycket mellan två platser så nära varan, körde
    själv också vid Dalarö med stuntals grymt tryck i 4.7…tog några bilder men
    dom var inga aspiranter till årets surfbild. All respekt för de som lyckas få
    bilder som inte är suddiga. Tuvärr inga bilder att lägga ut med andra ord.

    Upp med bilderna bara! Suddiga eller inte så är de roligare än inga bilder alls 🙂

  • jazzare

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 16:22

    Har dålig koll på hur man gör….

  • jps

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 16:24

    Klicka på “Gå till avancerad” och välj sedan hantera filer eller bifoga filer eller vad det heter.

  • pete

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 17:23

    Då verkar det ha varit bättre drag vid Dalarö idag än vid Fituna där vi körde segel mellan 5 och 6 m2. Jag är rätt säker på att “Utö” i Gotland Runt-observationer är svenska Utö och inte finska som Argulander föreslog i ett annat inlägg – det stämmer ju oxå rätt bra med dagens surfrapporter.

    Btw – hann ni se att hela j-a vägen ut till Dalarö numera är dekorerad med fartkameror (eller undrade ni bara vad det var som blixtrade)..?

  • argulander

    Medlem
    26 oktober, 2008 vid 18:10

    @pete 511887 wrote:

    Då verkar det ha varit bättre drag vid Dalarö idag än vid Fituna där vi körde segel mellan 5 och 6 m2. Jag är rätt säker på att “Utö” i Gotland Runt-observationer är svenska Utö och inte finska som Argulander föreslog i ett annat inlägg – det stämmer ju oxå rätt bra med dagens surfrapporter.

    Btw – hann ni se att hela j-a vägen ut till Dalarö numera är dekorerad med fartkameror (eller undrade ni bara vad det var som blixtrade)..?

    Är fortfarande tveksam vad gäller Utöarna ser faktiskt ut som det skulle stämma bättre med finska Utö som ju inte ligger så väldigt långt bort egentligen. Bogskären är ju också med, ligger ju på vägen till Finska Utö om man seglar från Sandhamn.
    Alternativt så sitter mätstationen på svenska Utö orimligt högt upp och ger falskt för höga värden (på samma sätt som Landsorttelefonsvararen som nu väl är nedlagd gjorde). Synd som sagt eftersom svenska Utö ligger mycket nära Dalarö och borde vara den bästa stationen att titta på i Gotland Runt-observationerna. Nån måste ju veta hur det förhåller sig.

    Fartkamerorna var ju fö vänligt nog ordentligt markerade, före varje kamera finns en väl synlig skylt, så det ska väl till betydande ouppmärksamhet för att det ska blixtra.

    Klas

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalarö idag söndag 26/10

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.