Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Där satt den!

  • Där satt den!

    Publicerad av egget_ på 18 juli, 2007 vid 08:39

    En riktigt jävla byig session vid väg 100 igår resulterade i både en pajad kite (igen för typ tjugofemte gången) OCH mina första lyckade Backrolls (på båda hållen)!!!!!!

    Kite e fan lika bra som sex ibland!! :santa:

    Ja, det var det hela, vilket är nästa trick man ska ge sig på? Ni som kan, vilket är lämpligt som nästa efter backroll?? (som jag ändå ska öva mer på såklart)

    /Egg

    Förresten – ska EH kites verkligen gå sönder hela tiden? Den är grymt skön att köra med, men min börjar se ut som mormors lapptäcke nu 🙁

    sourra svarade 16 år, 11 månader sedan 16 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • eddie

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 09:28

    Köp riktiga grejor (North) istället så slipper du sådana problem.

  • nicklash

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 09:30

    Grattis!

    Nästa trick som är rätt lätta är olika transitions eller en vanlig 360.

    http://www.kitefilm.com/video/transitions.wmv

    Och railey http://www.kitefilm.com/video/railey.wmv

    Keep practising!

  • psychonauten

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 09:31

    @egget_ 398099 wrote:

    Förresten – ska EH kites verkligen gå sönder hela tiden? Den är grymt skön att köra med, men min börjar se ut som mormors lapptäcke nu 🙁

    Hahahaha.. sug på den du Hugo! 😉

  • johanw

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 09:40

    Förresten – ska EH kites verkligen gå sönder hela tiden? Den är grymt skön att köra med, men min börjar se ut som mormors lapptäcke nu 🙁

    beror nog på hur man kör..

  • christian12345

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 11:10

    Grattis! Finns ingen bättre känsla. Kanske frontflip från en våg? Eller om du har gjort backrollen från en våg, så kan du ju försöka göra den på platt vatten.

    Christian

  • snygging

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 11:30

    exakt har kiten blivit skadad på land eller genom hårda krasher eller vågor?

  • egget_

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 12:29

    Det är såklart lite krascher (varav ett armeringsjärn….låna aldrig ut din kite till polare i Göteborg) men även oförklarliga revor fast man inte gjort nåt. Fick en på parkvägen som var 1 meter lång fullkomligt obegripligt.

    Tror inte kvalitén är varken bättre eller sämre än nån annan egentligen men tidigare ägaren har misshandlat draken rätt rejält tydligen och det vita i duken är sprött som h-ete (enligt Anders på Drakakuten som jag lämnat in för lagning ett par gånger). Hans teori var att draken legat ute i solen hela dagar i sträck och blivit nedpackad våt mm.

    Egentligen är jag mest trött på att laga igen, men jag är iaf en jävel på dacron nu 🙂
    Så jag hackar inte på EH, Hugo eller nån annan…..hur fan skulle det se ut när jag satte mina backrolls, och kiten hjälpte ju till!

    /Egg

  • magnush

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 12:37

    Lagom nästa steg:

    1. Ladda som för att hoppa högt. När du poppar ifrån så gör dubbel backroll. Lätt trick men skönt. För att lyckas så måste du dra fram kiten ordentligt en bra stund innan landning.

    2. roll framåt. Bara att vika fram huvet. Om du inte har cykelslang i stropparna så knip åt tårna så du inte tappar brädan.

  • krillan82

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 13:28

    Många snacka skit om EH men min beast har brutalt krachts på en minigolfbana. flugit in i en buske flygit över sandynerna i skanör samt en krach på stranden. Har inte ett jävla hål i den.

    Bra jävla kvalitet. Fast sen fick ju jag bidra med diverse snuskigheter med Hugo för att få den senaste av det nyaste av det fetaste.

  • johanw

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 16:41

    de senaste av de nyaste av de fetaste av de grymaste!!

  • skejtar_henke

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 16:53

    ja mina kites höll bra.. Och jag krachat dom med.. Så jag håller inte med. Däremot tycker jag bommen är sådär.. Men fina kites. Måste varit jävligt heta.. För dom snodde ju båda min kites..

  • nic

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 17:48

    Om kiten fått sprött tyg beror det på sol (UV). Sand sliter å gör dålig kombo med solen 🙁
    Fast oftast är det andraägaren som får betala med sprött tyg.
    Alla kitar görs inte i dacron, fråga innan du köper. Flesta tänker inte på detta.

    nic

  • egget_

    Medlem
    19 juli, 2007 vid 08:34

    Ah, det är alltså UV-problem. Då borde man väl kunna smeta på solskydsfaktor 15 så löser det sig för en heldag i solen 🙂

    Vad gäller tejpen funkar den finfint, kitefix.com har allt man behöver.

    /Egg

  • tetras

    Medlem
    19 juli, 2007 vid 08:47

    @egget_ 398416 wrote:

    Ah, det är alltså UV-problem. Då borde man väl kunna smeta på solskydsfaktor 15 så löser det sig för en heldag i solen 🙂

    Vad gäller tejpen funkar den finfint, kitefix.com har allt man behöver.

    /Egg

    Med tanke på prisinflationen på drakar så får du nog räkna med att betala en slant när du lämnar ditt ex på avfallsstationen för återvinning.

  • dabban

    Medlem
    19 juli, 2007 vid 17:31

    Jag satte backroll idag 😛 Jag har kiteat 2-3 månader. .

    Testa frontrolls ?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Där satt den!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.