Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Darkrider–grej till selen
-
Darkrider–grej till selen
Publicerad av niklas82 på 10 december, 2003 vid 15:37Var kan man köpa den grejjen som gör så att inte kroken åker upp i bröstet på en ???
tror kitepower hade innan men di verkar ha slatt knut pu repet.
cortex svarade 21 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
haha.. skaffa dig lite bröstmuskler istället.. eller lite vinterspäck så åker inte skiten upp! haha
-
eller så ber du kitepowerjakob eller nån annan visa ”darkridertricket” typ spänna gardborregrejjorna lite snett så hålls den på plats
!
steg 1 är iaf att ta bort metallhakgrejen så att du kan spänna hååårt! -
den är redan borta… den är kass
Men jag är en räka så det räcker inte..
eller denna ”pad´en” kanske inte har kommit till svea än ? -
vet faktist inte om den kommit till svea, lär skaffas iaf..
är också räka, men det hjälper väldigt mycket att spänna allting snett så att kroken kan glida upp en bit utan att ploppa utanför selens kant..om du förstår?
-
nej det fattar jag inte riktigt..
vad spänner jag snett ?det är väldigt slitsamt när den ploppar över kanten sen får man dras med den hela tiden där.. så får man läckra röda märken som är manliga iofs men det gör ont
-
snacka med kent på ontopwindsurfing.com o hällsa från mig så fixar sig en pad till dig ska du se.. =)
-
sant, dom e fan manliga. men sen när det börjar bli en skorpa av hela grejen å den slits av gång på gång så överväger fan smärtan!
hhmm, jag har ingen kamera så kan inte fotabe pan, jakob elle rnån anna visa
-
sure thing…
om man håller på tillräckligt länge kanske man bildar en Valk liknande som man får på händerna … till slut har man ett tredje bröst som är ”resistante” mot sådan press ?? -
läste precis att Darkridern kommer i Silver 04..
fan då måste man byta upp sej till den….är ett måste. plus en av deras däkter så är man het som fan på bichen..
-
Jag hade oxå problem med att spreaderbaren åkte upp,
men testade att stoppa in den i karborre”handtagen”,
lite meck men nu rör den sig inte ur fläcken -
har tänkt på det … men är det inte ett jevvla meck när du ska ta av och på.. man måste väl trä i o ur då hela tiden ??
jag har alltid ett dussintal donnor som väntar på mej när jag kommer i land så jag måste få av mitt ”battle belt” fort som ögat annars blir det ingen utdelning…
och då får jott finna sej i att bli tilllusad resten av kvällen -
Svar till:
har tänkt på det … men är det inte ett jevvla meck när du ska ta av och på.. man måste väl trä i o ur då hela tiden ??
jag har alltid ett dussintal donnor som väntar på mej när jag kommer i land så jag måste få av mitt ”battle belt” fort som ögat annars blir det ingen utdelning…
och då får jott finna sej i att bli tilllusad resten av kvällen[/ QUOTE ]
hahaha
att ta av sig den går lika fort som innan, men visst det tar nån extra sekund att ta på sig den, du behöver ju bara trä av ena handtaget från spreaderbaren för att komma ur likaså bara ett handtag som behöver träs på när du ska rippa next time…….. -
ok det verkar bra…
det ska provas i sydafrika om inte annat haha -
Svar till:
och då får jott finna sej i att bli tilllusad resten av kvällen[/ QUOTE ]
Fan Niklas, det e väl bara gytt om det tar längre tid, det måste väl räknas som ”uthållighet” eller?
Djuice…
Logga in för att svara.