Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Dela bil till wave event i Danmark?

  • Dela bil till wave event i Danmark?

    Publicerad av annas på 27 augusti, 2007 vid 11:18

    Tänkte dra till Hvide Sande (mitten av Jyllands västkust) för ett wave-event lördag-söndag. Behöver eventuellt åka fredag kväll. Är det någon som vill med i bilen – antingen för att tävla eller bara för att det ska bli bra vind och fina vågor?
    Maila mig gärna anna@kiteteam.se eller skriv en rad här.

    annas svarade 16 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • skotten

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 14:07

    ehhhh will we be camping together too? or will we just do the hug thing and see where it goes?

  • krillan82

    Medlem
    27 augusti, 2007 vid 19:24

    @AnnaS 409042 wrote:

    Tänkte dra till Hvide Sande (mitten av Jyllands västkust) för ett wave-event lördag-söndag. Behöver eventuellt åka fredag kväll. Är det någon som vill med i bilen – antingen för att tävla eller bara för att det ska bli bra vind och fina vågor?
    Maila mig gärna anna@kiteteam.se eller skriv en rad här.

    Min bil får du i alla fall inte dela. Blir så jobbigt att köra med bara två hjul

  • annas

    Medlem
    28 augusti, 2007 vid 20:23

    nej, ska inte dela någon bil, men ngn får gärna hoppa in i min bil (eller chrilles som jag lånar). Ser ut att bli gött m vågor och bra vind.. Är det verkligen ingen som ska dit när våra kära grannar ordnar kiteevent?

  • krillan82

    Medlem
    28 augusti, 2007 vid 21:03

    @AnnaS 409568 wrote:

    nej, ska inte dela någon bil, men ngn får gärna hoppa in i min bil (eller chrilles som jag lånar). Ser ut att bli gött m vågor och bra vind.. Är det verkligen ingen som ska dit när våra kära grannar ordnar kiteevent?

    jag vill verkligen men kan tyvärr inte

  • christian12345

    Medlem
    28 augusti, 2007 vid 21:25

    Vet inte om det är ett mobilt event de har tänkt sig, men just nu ser det ut som att det blir dead-onshore i Hvide sande…

  • hugeo

    Medlem
    28 augusti, 2007 vid 21:31

    @AnnaS 409042 wrote:

    Tänkte dra till Hvide Sande (mitten av Jyllands västkust) för ett wave-event lördag-söndag. Behöver eventuellt åka fredag kväll. Är det någon som vill med i bilen – antingen för att tävla eller bara för att det ska bli bra vind och fina vågor?
    Maila mig gärna anna@kiteteam.se eller skriv en rad här.

    jag börjar bli lite sugen men är det bra vågs där?

  • nilsson

    Medlem
    28 augusti, 2007 vid 22:00

    @HugeO 409587 wrote:

    jag börjar bli lite sugen men är det bra vågs där?

    Ja
    ….

  • annas

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 08:25

    @HugeO 409587 wrote:

    jag börjar bli lite sugen men är det bra vågs där?

    Japp, som resten av västkusten på Jylland och särskilt med tanke på att det ska bli 12ms+

    kolla gärna på kitesurferen.dk, där finns info

    Det ska bli NV, vilket jag har för mig är side-on, eller har jag fel? Rak onshore är väl V. Tror inte det kan bli så mkt bättre, med tanke på att det är vindberoende beach break så borde det bli mer vågor än på rak side, vilket annars varit att föredra

  • annas

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 08:27

    Hur som helst, jag skiter i det om jag inte hittar n¨ågon att dela bil/broavgifter med, men det skulle vara synd när det äntlingen händer något

  • skotten

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 09:07

    I would love to come over Anna Sparre (my hero) but I am really busy this weekend, perhaps another time babe.

  • kamikazekiteren

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 14:52

    Jag henger gjärna med ,om min sambo gi meg ledigt i weekenden.Jag hör av mai tommorw

  • christian12345

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 20:05
    AnnaS;409653 wrote:
    [..]Det ska bli NV, vilket jag har för mig är side-on[..]

    Jag hade fått för mig att det skulle bli västanvind. Det är helt riktigt att nordväst är side-on – mycket bra i Hvide Sande. Och om ni får 12m/s NV ska ni nog få åka 🙂

  • laina

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 20:09

    Anna! Hade jättegärna hakat på dig över, men det händer ju grejjer på närmare håll i helgen så jag hoppar.. next time!! Kör hårt!

  • hugeo

    Medlem
    29 augusti, 2007 vid 21:53

    @AnnaS 409653 wrote:

    Japp, som resten av västkusten på Jylland och särskilt med tanke på att det ska bli 12ms+

    kolla gärna på kitesurferen.dk, där finns info

    Det ska bli NV, vilket jag har för mig är side-on, eller har jag fel? Rak onshore är väl V. Tror inte det kan bli så mkt bättre, med tanke på att det är vindberoende beach break så borde det bli mer vågor än på rak side, vilket annars varit att föredra

    fan Dalen ser fan ut att kunna ge magi igen, häng me dit istället tycker fan vågen är bättre där in i klittan, och 3minuter hem..

  • kamikazekiteren

    Medlem
    30 augusti, 2007 vid 16:29

    @HugeO 409906 wrote:

    fan Dalen ser fan ut att kunna ge magi igen, häng me dit istället tycker fan vågen är bättre där in i klittan, och 3minuter hem..

    År det tevlinger der då?????? Är mer kul at kolle på killar som är dyktiga på at kite !

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Dela bil till wave event i Danmark?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.