-
Delfiner-kakerlackor-och mer därtill
Över en vecka i Costa Rica nu, den har varit vääldigt lång! Vilket bara är positivt om det skulle låta som något annat. Men den har varit fullspäckad med saker, nya saker för mig.
Men jag börjar känna mig lite mer ”hemma” här nu. Jag början vänja mig med vart jag är någonstans och hur saker och ting funkar här. Jag är inte ivägen i trafiken med min lilla cykel så mycket längre(eller ganska mycket men mycket mindre).
Jag blir inte förvånad när duschen är upptagen av kackerlackor. Klimatet börjar sätta sig, jag har inte ont av värmen längre, och inte naiv nog att strunta i solkräm om det är molnfritt.
Leguanerna blir mer och mer mina sambos, mina trädgårdstomtar. Spanskan är dock fortfarande ett mysterium men till och med där börjar jag förstå ”vad” folk pratar om. I alla fall ibland, det går framåt, helt klart! Spanska är mitt 3:e bästa språk!Måste ju dela med mig om surfet igår! Jag blev upplockad klockan 07.00 och vi åkte bil i en halvtimme till Heradura. Där ifrån gick vi i ytterligare en halvtimme för att sen paddla i 20min till ”the island” ett ”secret spot” som få här känner till. Det märktes för vi var helt ensamma i perfekta förhållanden. Placerad ute i öde tropisk miljö med djungel ner till strandkanten och en mäktigt formad Ö till höger. Där surfade vi i 3h, även om jag spenderade mest tid åt att ta in allting, det va så vackert! Som om det inte vore nog tittar jag ut mot horisonten och ser 3-4 delfiner hoppa ut till havs. Det var MAGISKT!
När vi promenerade tillbaka till bilen hittade jag massor av eremitkräftor på stranden som jag lekte med, himla roliga djur dom där! Sen händer det! Neto puttar på mig och pekar bort mot en man som går på stranden och säger ”LOOK AT THAT FISH! or monster or what ever that is!” Jag tittar och ser det största jag sett i ”fiskväg” i hela mitt liv! Den här killen bär fisken(jag vet inte vad man ska kalla det med vi säger fisk) som en tomtesäck på ryggen och han har svårt att gå ordentligt. Den är STOR, OTROLIGT STOR! Den täcker ungefär hela hans överkropp och när vi kommer fram för att titta närmare på den är det första jag lägger märke till ögonen. Ögonen på det här monstret är större än ett människoöga, betydligt större. Det gapet skulle kunna svälja en hel arm utan problem!
Det här blev något slags POWER inlägg, det var mycket ”WOW!” upplevelser igår! Lite ”teenage mutant ninja”-stil har ingen dött av, men vi säger så tills vidare!
Nu ska jag surf-A! Ni får lyssna på Citizen – In tenderness istället och DET är INTE dåligt det! Lite av en favorit det senaste faktiskt!
Bless!
Tyvärr, inga svar hittades.
Logga in för att svara.