Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den Irländska Vågen

  • jeppo_f

    Medlem
    28 november, 2008 vid 09:07

    Sweeet!
    Mossies, det är stället längst upp åt nordost till va? Mycket sten och elände?

    Man borde kanske ta en tripp över framåt våren…

    /j

  • dr-masse

    Medlem
    28 november, 2008 vid 09:40

    Ja, det är där. Vid högvatten tydligen inget problem med stenarna.

    Jag tycker vågen inte ser alltför elak ut, trotsallt. Hyggligt långa rides…

  • emil_h

    Medlem
    28 november, 2008 vid 09:45

    Nice, nu blev man ju sugen!

  • hollister

    Medlem
    28 november, 2008 vid 15:26

    Som nybörjare inser man att man har en bit kvar tills man är där…….men det är inspirerande..:rolleyes:

  • sinker

    Medlem
    28 november, 2008 vid 17:09

    Såg Adde (ja det är sant) göra liknande åkningar i Apel i onsdags. OK det var lite mindre höjd på vågen, men han fick nog in en 6-7 cutbacks, liggandes precis framför brytpunkten. Sverige rockar också ibland 😉

    /sinker

  • bananen

    Medlem
    29 november, 2008 vid 07:41

    Så jävla vackert! Jag vill här ifrån… Nu.

  • mag

    Medlem
    29 november, 2008 vid 12:57

    Det där var ett gött klipp att se. Lååånga fina lagom tuffa vågor, även om jag nog tror en tvättmaskin där kostar på och det är långt att simma in med bruten mast.

    När i h-ete ska man få tummen loss och lägga 3 veckor där?
    /Magnus

  • dala-lama

    Medlem
    2 december, 2008 vid 18:47

    Jaha när drar vi?
    Kan bli svårt att hinna före Jul……
    Jag kan inte vecka 7 och sportlovet är vikt för skidåkning.
    Annars är jag på, vad är enklast och mest fördelaktigt rent ekonomiskt?
    Ryan och hyra grejer eller?
    Kan bli hur kul som helst!!
    Masse har inte du varit där?
    Släng upp lite info o kanske lite bilder, har missat det som funnits här på konfen.
    Som sagt när drar vi?
    Per

  • dr-masse

    Medlem
    2 december, 2008 vid 19:11

    Jag har varit där två gånger. Mersmak är bara förnamnet.

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=40476

  • philippos

    Medlem
    2 december, 2008 vid 19:51

    Min brorsa åkte Skavsta-Frankfurt-Kerry med Ryan Air. Han hade tur och kom undan sjukt billigt. Kerry Airport ligger typ 45 min från Brandon Bay. På så sätt slipper man bilresan från Dublin Airport som är den enda flygplatsen man kan flyga till direkt från Sverige. Å andra sidan så är Irland mycket mer än bara Brandon Bay!

  • robin

    Medlem
    2 december, 2008 vid 21:14

    @philippos 519140 wrote:

    Å andra sidan så är Irland mycket mer än bara Brandon Bay!

    Var är bilden tagen Filip?

  • martin71

    Medlem
    2 december, 2008 vid 21:52

    oftast styrbords- eller babordhals?

    /martin

  • brushanen

    Medlem
    2 december, 2008 vid 21:52

    Ser fin ut!
    Tack för tipset

  • stinger

    Medlem
    3 december, 2008 vid 07:57

    @philippos 519140 wrote:

    Min brorsa åkte Skavsta-Frankfurt-Kerry med Ryan Air. Han hade tur och kom undan sjukt billigt. Kerry Airport ligger typ 45 min från Brandon Bay. På så sätt slipper man bilresan från Dublin Airport som är den enda flygplatsen man kan flyga till direkt från Sverige. Å andra sidan så är Irland mycket mer än bara Brandon Bay!

    Man kan flyga med Ryan air via Stanstead (eller är det där allt bagage försvinner?) till Shannon också. Jag har inte gjort den resan själv men jag kollade lite olika möjligheter i våras då jag hade planer på att åka på clinic med Jem Hall. Nu blev jag INTE mindre sugen, får se vad tomten kommer med iår 😉

  • philippos

    Medlem
    3 december, 2008 vid 08:46

    Robin, bilden är tagen i Kilcummin, Brandon Bay. Kanske lite felplacerad med tanke på meningen du citerade. Bifogar en ny för att visa exempel på andra spots. Denna gången från mitt “hemmaspot” Inchydoney.

    Stinger, japp det stämmer men då snackar vi mellanlanda. I det fallet finns det ju en mängd olika rutter att välja mellan. Shannon ligger ju dessutom lika långt ifrån just Brandon Bay som Cork dvs 2 timmar. Det fanns tidigare linjen Skavsta-Shannon med den är tyvärr nerlagd. Angående bagage så var det Heathrow i London som hade problem med bagagehanteringen. Ryan Air är väl dock inte kända för att hantera försvunnet bagage på något strålande sätt. Där är det låga priser och avgångstider man skryter med. Jag har ingen aning om vad det kostar att ta med surfprylar om man åker med Ryan Air men förmodligen kostar det ungefär detsamma som med andra bolag.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den Irländska Vågen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.