Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing den vidrigaste av dom alla

• kongos

Medlem
    28 maj, 2004 vid 17:36

Letat som fan här men ser fortfarande inte kiten

/E confused.gif

• nilsson

Medlem
    28 maj, 2004 vid 17:45

Håller med dig fullkomligt! Hoppas att du inkluderar marijuana i det den fysiska avgiftningen är längre på Marijuana än tex heroin! Vilket inte alla vet eller vill veta, marijuana är den i särklass vanligaste inkörsporten till heroin finns mycket som folk tyvärr väljer att blunda för när det gäller narkotika ”light” för det är ju rätt så fräckt att ”dra en joint” man håller ju på med brädsporter! Imagen måste hållas intakt! Bort med droger har ingenting med frihet att göra!!!!!!!!!!! droger är själens och kroppens slaveri. Sen blir inte alla brukare, missbrukare men det verkar dumt att chansa! man vet aldrig vem som blir det! sen finns ju kategorin ” Jag har rökt ett par gånger i veckan och aldrig fastnat” snacka om cirkelresonemang!

• pjoter

Medlem
    28 maj, 2004 vid 18:14

tycker allt missbruk är tråkigt och att människan drar i sig gift för att ha roligt är helt sjukt men jag hoppas verkligen att du bengt är nykterist innan du börjar klanka ner på andra droger.. förhoppningsvis dricker du inte kaffe, röker, äter choklad eller något annat beroendeframkallande.
    egentligen skulle man ju kunna dra in adrenalinberoendet också eftersom även det utsätter de beroende för enorma risker jämfört mot de som lever sitt liv för att putsa på sin 240.

• nilsson

Medlem
    28 maj, 2004 vid 18:19

Svar till:

tycker allt missbruk är tråkigt och att människan drar i sig gift för att ha roligt är helt sjukt men jag hoppas verkligen att du bengt är nykterist innan du börjar klanka ner på andra droger.. förhoppningsvis dricker du inte kaffe, röker, äter choklad eller något annat beroendeframkallande.
    egentligen skulle man ju kunna dra in adrenalinberoendet också eftersom även det utsätter de beroende för enorma risker jämfört mot de som lever sitt liv för att putsa på sin 240.

[/ QUOTE ]
    Jag tycker synd om dig om din kunskap inte är högre än vad som återges här, du får gärna ringa mig så kan jag lotsa dig vidare så att du kan repetera vissa bitar av grundskolan!
    Tänker avrunda mitt deltagande i denna tråden nu, min åsikt är klart redovisad, sen hoppas jag att de tror att en drog liberal inställning har med kite att göra eller tror att det är ”häftigt” har den intelligens och självförtroende så att de avstår och inte köper ”hela paketet” utan ser att det endast är den feges utväg och/eller är väldigt sorgsna människors sätt att klara vardagen! och det ej är likställt med choklad kaffe etc. och att skade verkningarna med knark är mer omfattande än vad en del dåligt informerade tycks tro!

• pjoter

Medlem
    28 maj, 2004 vid 18:24

jo jag har nog lärt mig en massa i skolan.det viktigaste jag lärt mig är att vara kritisk och inte tro på allt folk säger. vi har ju rätt många alkoholister i sverige och jag vet inte hur många av dom som tycker att alkohol är ofarligt jämfört med maja.
    Sedan måste du väl förstå att det är jakten på adrenalinkickar som tar livet av en hel del folk varje år.

• patrikol

Medlem
    28 maj, 2004 vid 18:50

Kom inte in och kollade förrän nu men det verkar som att det löst sig av sig själv klart att vi inte skall ha någon drog reklam här, Läst det bara i början och uppfattade det som ett skämt då Om det nu var någon som trodde att det bara är reklam som vi inte skall ha för mycket av här så är det alldeles galet det finns alltid en viss balans och känsla som läggs av användarna själva och ägaren av ett forum och det kan vara allt möjligt som behövs styras upp det är väldigt ovanligt att det behövs här på Steffo och det är ju så det skall vara tror inte jag har behövt ingripa mer än möjligtvis ett par tre tillfällen och så skall vi förhoppningsvis ha det fortsättningsvis också.

• roland

Medlem
    28 maj, 2004 vid 18:55

Svar till:

Svar till:

Kite är frihet, att göra som man vill är också frihet,
    Alkohol är inkörsporten till alla droger, så alkohol är värst, jag tycker rakt av, Marijuana bör vara lagligt att odla, det är lagligt att bränna sprit för eget behov.
    Och jag ser ingen reklam i bilden, annat än ölburken !.

[/ QUOTE ]
    Denna typ av inlägg borde raderas! Tänker inte ens argumentera med dig! Det förtjänar inte idiot argument som detta! Kan dock säga att du har fel på exakt alla punkter! Utom att kite skall vara frihet. Finns inga drogmissbrukare som har frihet! Hoppas att Kitemoderatorn tar sitt ansvar här!

[/ QUOTE ]
    Vilket inlägg skulle tas bort det du kopierade?

• nilsson

Medlem
    28 maj, 2004 vid 19:03

Svar till:

Kom inte in och kollade förrän nu men det verkar som att det löst sig av sig själv klart att vi inte skall ha någon drog reklam här, Läst det bara i början och uppfattade det som ett skämt då Om det nu var någon som trodde att det bara är reklam som vi inte skall ha för mycket av här så är det alldeles galet det finns alltid en viss balans och känsla som läggs av användarna själva och ägaren av ett forum och det kan vara allt möjligt som behövs styras upp det är väldigt ovanligt att det behövs här på Steffo och det är ju så det skall vara tror inte jag har behövt ingripa mer än möjligtvis ett par tre tillfällen och så skall vi förhoppningsvis ha det fortsättningsvis också.

[/ QUOTE ]
    Dito, dito! Men du ser oxå vilket inlägg jag reagerar på tog det hela som ett skämt till att börja med, men sen tycker jag att gränsen passerades! och tog mig rätten att reagera, vilket jag alltid kommer att göra baserat på de tragedier jag dagligen stöter på i mitt arbete, där narkotika(Hasch, marijuan och ”piller toppar listan) är en mycket bidragande orsaker till männskligt lidande och då inte bara för missbrukaren utan även dennes nära och kära! Mvh Bengt

• patrikol

Medlem
    28 maj, 2004 vid 19:12

Ja det är bra Bengt droger hör lika lite till ibland kiteare som någon annanstans överhuvudtaget. Nåt sånt skit skall vi inte göra reklam för här alldeles tydligt för lite vind nu! Det är vår passion för kite som vi skall dryfta här inget annat. Det finns alla typer av forum på nätet då får man hålla till ibland dom istället.

• pjoter

Medlem
    29 maj, 2004 vid 00:23

jättefint patrikol men fortfarande så har herr glk inte sagt ett skit om alkohol.. kan inte förstå vilken arbetsplats han har som har hand om mängder av narkomaner men inte en enda alkolist. då jag skriver detta under ett berusat tillstånd så blir säkert mycket fel (alkohol då även jag är påverkad av statens propaganda och tycker att alkohol ger ett trevligt rus då vinden e borta). fattar inte ens varför du glk orkar gnälla för detta då du som socialarbetare ( vilket du borde vara) borde ha sett mer av alkoholens verkningar än av majans. om du läser tidningarna ibland så borde du även ha läst om de adrenalinsökande tokarna som dör då de gör det de vill. då denna diskussion inte verkar leda nånstans så får du gärna maila mig på pv@webaid.nu eller ringa mig 0708-22 77 50 om det är vissa saker som du inte förstår.

• hengo

Medlem
    29 maj, 2004 vid 04:11

iooooo va gött! det är j uuu precos som här i NORRLAND!!! ! NORRLANDSGULASSS med vattenpipga!!!!!!!!!!!!!!!!! !! jag hoppaas att det inte är NAARKOOTIKUMM ni röker??!

• chris99

Medlem
    29 maj, 2004 vid 09:36

Det finns något så underbart i Sverige som yttrandefrihet.
    En person får ha egna åsikter i detta land.
    Man får gilla brunetter eller blondiner. Vara för och emot abort. För och emot att homusexuella par skaffar barn. För och emot DROGER.
    Det är fiffigt, man får tycka som man vill. Man får, om man vill, argumentera för sin sak också.
    Yttrandefrihet är grymt viktigt för oss. Glöm inte det.

Vattenpipor är underbart gott. Äppeltobak, mint och mynta är personliga favoriter. Och faktiskt, det är rätt ofta som man ser kitesurfare gilla vattenpipa. Det är väl inte fel. Kultur som kultur.. Det är gott som fan!

Yeah!

//Chrillo

• rambo_johnson

Medlem
    29 maj, 2004 vid 09:49

jewla wörd

• nilsson

Medlem
    29 maj, 2004 vid 11:25

Svar till:

jättefint patrikol men fortfarande så har herr glk inte sagt ett skit om alkohol.. kan inte förstå vilken arbetsplats han har som har hand om mängder av narkomaner men inte en enda alkolist. då jag skriver detta under ett berusat tillstånd så blir säkert mycket fel (alkohol då även jag är påverkad av statens propaganda och tycker att alkohol ger ett trevligt rus då vinden e borta). fattar inte ens varför du glk orkar gnälla för detta då du som socialarbetare ( vilket du borde vara) borde ha sett mer av alkoholens verkningar än av majans. om du läser tidningarna ibland så borde du även ha läst om de adrenalinsökande tokarna som dör då de gör det de vill. då denna diskussion inte verkar leda nånstans så får du gärna maila mig på pv@webaid.nu eller ringa mig 0708-22 77 50 om det är vissa saker som du inte förstår.

[/ QUOTE ]
    För att citera bibeln: ”När jag var ett barn, tänkte jag som ett barn och talade som ett barn etc.” Du får gärna kontakta mig när du är nykter min vän! Mvh Bengt

• ubbis

Medlem
    29 maj, 2004 vid 16:33

Lite barnsligt att tjaffsa och ange att man är onykter på ett internet forum, inte så lite när man tänker efter faktist.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing den vidrigaste av dom alla

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.