Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › den vidrigaste av dom alla
-
[/ QUOTE ]
För att citera bibeln: ”När jag var ett barn, tänkte jag som ett barn och talade som ett barn etc.” Du får gärna kontakta mig när du är nykter min vän! Mvh Bengt[/ QUOTE ]
Jag ska korrigera mitt tidigare inlägg en aning på grund av ovanstånde inlägg.
Vi har ÅSIKTSFRIHET i Sverige. Dock har vi inte oinskränkt yttrandefrihet. Personangrepp är inte en frihet som är instiftad i rikets grundlag. Inte heller förtal och kränkning..//Vattenpipskungen aka Chrillo
-
hummm.. jo nu e jag nyktrare än då jag skrev det sista och har fortfarande samma åsikter. Anledningen till att jag skrev att jag var onykter var för att förklara den rätt sunkiga svenska som man ofta pratar/skriver i det tillståndet. förstår inte riktigt varför man skulle säga det för att verka ball..? speciellt inte då hela mitt inlägg handlar om att alkohol inte är särskilt bra.
Sedan är det ju jäkligt trist att det blir snack om droger så fort en vattenpipa visas. känner många med vattenpipa som har den för frukttobak och inte en enda som har den för att röka på. -
Vi är helt överens om vissa punkter!
1. Alkohol är en farlig drog
2. Man behöver inte dra slutsatsen vattenpipa= Cannabis, vilket ej jag heller gjorde, utan jag reagerade på Kjellorixs inlägg
Andra fakta är att antalet missbrukare ökar i ett land genom följande;
1. antalet droger fler legala droger= fler missbrukare
2. Liberal drogpolitik = fler drog relaterade skador
3. alla länder har sin ”drug of choise”, vår är alkoholen, detta innebär inte att alkoholen är ofarlig tvärtom, i övrigt hänvisar jag till punkt 1
4. Tillväjnings tiden för olika droger skiljer sig åt:
a. Alkohol långsam tillväjning
b. cannabis betydligt snabbare tillväjning
Sen ökar det väldigt hastigt och när denna medicinska undersökning gjordes var Lsd den med snabbast tillväjningsfaktor, ju högre tillväjningsfaktor dessto större är riskerna för missbruk och allt vad detta innebär!
Förutom de här redovisade faktorerna finns det otal andra såsom avgiftnings tider drogens förbrännings tid i kroppen etc. Men detta blir en större disk.
Angående frågan om person angrepp sätts TF ur funktion vid krigs liknande tillstånd, och när det gäller kampen mot droger börjar det bli ett sådant tillstånd! Vilket jag hoppas att fler och fler inser!( sen finns det i och sig rätt så många fler inskräkningar i yttrandefriheten,som berör denna disk. men det är en annan disk.)
Sen kan jag inte ha en personlig uppfattning om varken pjoter eller någon annan, det var åsikten jag angrepp ej personen, man kan ha väldigt motsatta åsikter i vissa frågor, och man behöver inte respektera de åsikterna, och trots detta tycka bra om en person tom. bli vänner, jag känner ej pjot, men det finns inget som hindrar att jag skulle kunna respektera pjot som person, jag tror inte heller att vi kan övertyga varandra i denna fråga! Så min hand är framsträckt, vi verkar ha fler gemmensamma intressen än motsatta åsikter! Mvh Bengt -
Nu är du nog ute på lite för djupt vatten…
Skulle rekommendera dig att läsa på lite i fråga om droger i valfri farmakologibok.
I djurförsök med råttor som fått fri tillgång till olika sorters droger är det vissa sorter som dom väljer att självadministera.
Det är droger av typer som amfetamin och Kokain som dom då mer eller mindre drar i sig tills dom små liven kolar vippen.
Hallucinogener som t.ex LSD och Cannabis självadministreras INTE av råttor i försöken.
Ok nu är ju människor inte råttor, vi är mer komplexa än dessa men resultaten stämmer ganska väl på människor också.Skulle dock vilja säga att jag inte uppmuntrar nån att hascha bort hela sitt liv, häpp rätt vad det är vaknar personen upp ur haschdvalan och inser att livet gått förbi utan att vederbörande fått nåt gjort de senaste tio åren.
Men å andra sidan kan man ju klippa på en hövding nån gång ibland. Är nog inte så farligt i måttlighet, trots att det fortfarande är ganska tabu i Sverige.
För er som undrar vilken farmakologibok som jag vill hänvisa till så är det: Pharmacology av H.p Rang, M.M Dale och J.M Ritter
Tack för mig
Geronimo -
Kjellorix
Gäst30 maj, 2004 vid 05:40Ursäkta mitt inlägg , förbannad på alkoholpolitiken (dom tänker minska skatten, = minska välfärden) alla som blir drogintresserade börjar med ölfylla, sen när dom har mått dåligt av det en tid, så prövas snällare droger.
Våldsbrotten ökade betydligt i Finland, när dom sänkte skatten, det vill jag inte ha i Sverige, därför uppskattar jag flummare, dom gillar inte alkohol.
Hopplöst kört när det blir fler alkoholmissbrukare, därför borde alternativet motsatsen legaliseras, annars kan det tydligen bli krig.
Och den här populära tråden borde flyttas till OffTopic. -
Jomenvisst och enl. vissa ”historiker” har aldrig förintelsen skett! Man kan alltid hitta litteratur som stöder det man vill, vad brukar man säga? ”som fan läser bibeln” Men om det nu är bra för dig att ta en ”Hövding” så fortsätt! Vård finns att få när det har blivit en hel ”stam” Mvh Bengt
-
Svar till:
Vi är helt överens om vissa punkter!
1. Alkohol är en farlig drog
2. Man behöver inte dra slutsatsen vattenpipa= Cannabis, vilket ej jag heller gjorde, utan jag reagerade på Kjellorixs inlägg
Andra fakta är att antalet missbrukare ökar i ett land genom följande;
1. antalet droger fler legala droger= fler missbrukare
2. Liberal drogpolitik = fler drog relaterade skador
3. alla länder har sin ”drug of choise”, vår är alkoholen, detta innebär inte att alkoholen är ofarlig tvärtom, i övrigt hänvisar jag till punkt 1
4. Tillväjnings tiden för olika droger skiljer sig åt:
a. Alkohol långsam tillväjning
b. cannabis betydligt snabbare tillväjning
Sen ökar det väldigt hastigt och när denna medicinska undersökning gjordes var Lsd den med snabbast tillväjningsfaktor, ju högre tillväjningsfaktor dessto större är riskerna för missbruk och allt vad detta innebär!
Förutom de här redovisade faktorerna finns det otal andra såsom avgiftnings tider drogens förbrännings tid i kroppen etc. Men detta blir en större disk.
Angående frågan om person angrepp sätts TF ur funktion vid krigs liknande tillstånd, och när det gäller kampen mot droger börjar det bli ett sådant tillstånd! Vilket jag hoppas att fler och fler inser!( sen finns det i och sig rätt så många fler inskräkningar i yttrandefriheten,som berör denna disk. men det är en annan disk.)
Sen kan jag inte ha en personlig uppfattning om varken pjoter eller någon annan, det var åsikten jag angrepp ej personen, man kan ha väldigt motsatta åsikter i vissa frågor, och man behöver inte respektera de åsikterna, och trots detta tycka bra om en person tom. bli vänner, jag känner ej pjot, men det finns inget som hindrar att jag skulle kunna respektera pjot som person, jag tror inte heller att vi kan övertyga varandra i denna fråga! Så min hand är framsträckt, vi verkar ha fler gemmensamma intressen än motsatta åsikter! Mvh Bengt[/ QUOTE ]
Kjellorix Läs igen! sen är ca 80% av alla våldsbrott i sverige drog relaterade, och alkohol är en stor skurk där utan tvekan, men sen spelar även cannabis inn inte i våldsögonblicket men som en liten ”relaxare” och ”samvetsdämpare” efter, sen finns hela disk. om utanförskap etc.
Dock tänker jag EJ fortsätta min delaktighet i denna tråd, har hört dessa argument i mitt arbete tillräckligt mycket, sverige är ett fritt land som är så bra ordnat att folk får köra sitt race, och vara ”fria”( jag bestämmer själv, droger är inte farligt etc.) och sen komma krypande till korset när drogerna tagit överhand, vård och avgiftning behövs,innan någon angriper det, så vill jag klargöra att jag är förespråkare för detta och anser att ett samhälle skall taga hand om sina mindre lyckligt lottade medborgare, Min ända ambition med detta är att ingen skall tro att droger per automatik tillhör en brädkultur och att folk inte skall frukta att deras barn skall börja med droger bara för att de börjar kajta! (miss)brukare av droger, med populistiska argument för att försvara sitt eget användande finns i alla samhällsskick! dock påstår jag EJ att någon som gjort inlägg här tillhör kategorin (miss)brukare känner ej de som gjort inlägg här, det ända jag vet är att inläggen befrämjar/förespråkar droger och därigenom våld, prostution och en stor mängd annan kriminalitet! men det är upp till var och en! Mvh Bengt -
Tjena, Rune här…
Trodde aldrig att en bild på mig kunde orsaka sådan uppståndelse. Det är inte någon som helst illegal substans som rökes i vattenpipan, det skulle ju vara slöseriNu är jag väl ingen Maruijana expert men så vitt jag förstår finns de cannabinoida ämnen som motverkar och förebygger cancer, rönen angående dessa ämnen får dock aldrig fäste i det västerländska samhället tack vare att vi hels sonika bestämt oss för att inte acceptera cannabis, inte ens som medicin, detta trots att vi har läkemedel som är bra mycket farligare än någon marijuana vi idag har. Att det sedan inte forskats på skillnaderna mellan Alkoholens skador vs. Majjans skador är lite tragisk… Inte för att jag är drogliberal eller så. Tycker bara inte om att folk klagar på mitt leverne. Dessutom är chansen mycket större att jag dör kitandes än att jag hamnar på avgiftning för något sådant som Majjaberoende…Puss
Surf (live) like hell…Go to heaven -
Läste en bra artikel i DN i helgen om heroinmissbruk. En av partypundarna sa en grymt pedagogisk pryl; Låt inte bli smack för att det är farligt. Låt bli det för att det är så skönt.
En annan sak är, att första gången man testar piller eller pulver kallas inte JUNGFRUTRIPP utan anledning. Den är fantastisk men efter det blir det ”tyvärr” bara ett snäpp sämre för varje gång…… Va trist det låter, men låt bli piller å pulver.Joa on the isla Gotland
Logga in för att svara.