• Denna pump?

Publicerad av biorno på 8 februari, 2006 vid 13:30

Nån som testat?

Sladdlös luftpump CO/TECH 14,4 V. För pumpning av cykeldäck, fotbollar m.m. Kapacitet 12 l/min, max. 8 bar. Levereras med Ni-MH ackumulator (1,3 Ah) och 1-2 tim laddare i praktisk väska.

Claes ohlsson 30-8762

ollefax svarade 18 år, 11 månader sedan 12 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • celestial

Medlem
    8 februari, 2006 vid 13:37

Fy fan va den verkar bra!….. Ja ska LÄTT glida dit o innhandla mig en sånn…

Vad kan de ta att blåsa up LE:n me en sånn där? 5 s, eller nånting i den stilen

• biorno

Medlem
    8 februari, 2006 vid 14:02
    celestial wrote:
    Fy fan va den verkar bra!….. Ja ska LÄTT glida dit o innhandla mig en sånn…

Vad kan de ta att blåsa up LE:n me en sånn där? 5 s, eller nånting i den stilen

Den ser grymt smidig ut och 8 bar är väl inte helkass.

• kitesweden

Medlem
    8 februari, 2006 vid 15:50
    Biorno wrote:
    Nån som testat?

Sladdlös luftpump CO/TECH 14,4 V. För pumpning av cykeldäck, fotbollar m.m. Kapacitet 12 l/min, max. 8 bar. Levereras med Ni-MH ackumulator (1,3 Ah) och 1-2 tim laddare i praktisk väska.

Claes ohlsson 30-8762

Har man gott om tid så… Hmm få se nu 12 l/min, det tar väl sisådär en 10-15 min för en 16 m2 LE, sedan har du lattorna oxå…

• denrica

Medlem
    8 februari, 2006 vid 17:55
    Biorno wrote:
    Nån som testat?

Claes ohlsson 30-8762

Varning!!!!! Köp den inte. Du kan få min. Helt kass på cykeldäck också. Det tar åravis att pumpa. Har testat. Väsnas mycket också. Funderade ett tag på att bygga om den men gav upp. Varning!!!!! Lägg pengarna på en extra pump om ni vill, ifall den gamla går sönder…

Mvh Dennis

• bohm

Medlem
    8 februari, 2006 vid 18:48

Orkar ni inte pumpa i några ynka minuter heter lösningen foil…

• rille

Medlem
    8 februari, 2006 vid 19:35

Pumpningen är ju uppvärmningen…

Köp en gammal dykartub eller sno en däckpumpsgrej på en mack o bygg om munstyckena lite.

• ric

Medlem
    8 februari, 2006 vid 21:57

behöver väl inte sno en från macken det e ju bara att låna varje gång man ska ut så e den alltid påfylld o allt!

• biorno

Medlem
    8 februari, 2006 vid 22:12
    Rille wrote:
    Pumpningen är ju uppvärmningen…

Köp en gammal dykartub eller sno en däckpumpsgrej på en mack o bygg om munstyckena lite.

Det är ett jävla tjat om att det ska vara uppvärmning att pumpa, det är bara inse att lat som man är nog fan väljer jag att slippa pumpa upp en 18kvm när man är skitstressad än att göra det bara för uppvärmingsskull.

Men det bra att vi vet att du inte behöver använda den kompressor vi kommer ha i Varamon i sommar.. 🙂

En Onepump kite och en kompressor, kan det bli bättre…

• ollefax

Medlem
    8 februari, 2006 vid 22:21
    Biorno wrote:
    Det är ett jävla tjat om att det ska vara uppvärmning att pumpa, det är bara inse att lat som man är nog fan väljer jag att slippa pumpa upp en 18kvm när man är skitstressad än att göra det bara för uppvärmingsskull.

Men det bra att vi vet att du inte behöver använda den kompressor vi kommer ha i Varamon i sommar.. 🙂

En Onepump kite och en kompressor, kan det bli bättre…

jo du är ju säkert skit stressad om du ska ut med din 18…

• biorno

Medlem
    8 februari, 2006 vid 22:37
    ollfa297 wrote:
    jo du är ju säkert skit stressad om du ska ut med din 18…

Du vet att jag älskar lättvindssurf med stor drake.

• pjoter

Medlem
    8 februari, 2006 vid 23:53

uppvärming å pumpa.. neeeh, man värmer upp med att köra några vändor istället.. e ju mkt goare.
    dom har en billig pump på clas åsså som man kopplar till 12 volt, som istället e gjord för stora luftmängder, lite vettigare än en gjord för cykeldäck.
    funkar fint på dom spotsen man kan ha bilen nära skulle jag tro. kostar bara några guldpengar åsså.

• ollefax

Medlem
    9 februari, 2006 vid 09:25

Jag tror inte det finns någon billig pump som fixar stora volymer OCH trycket. Ska man ha det får man nog punga ut med 1000 lappen.

Det är bara att välja. Eller köpa två och mecka ihop en parallell koppling

• pjoter

Medlem
    9 februari, 2006 vid 10:21

men det räcker ju med en billig pump som tar de stora luftmängderna, pumpa upp trycket tar ju bara ett par tag. surt om man byter om under tiden å pumpen e så fet att den spränger kiten för att man e för långsam.

• gugge

Medlem
    17 februari, 2006 vid 23:52

CO tech, Clas Olsson tech, nämen det kan ju inte funka. Kollade in den själv för nån vecka sedan. Är det samma Kvalitet som övriga CO tech så hoppa köpet

• brickan

Medlem
    21 februari, 2006 vid 13:34

Ingen mer än jag som funderat på att använda vinden still att fylla inte pumpa tryck utan bara fylla Le så kan man pumpa i resten kanske halva jobbet fixat.
    Ska slänga ihopp en ritning!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.