Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Det gick fort…

  • Det gick fort…

    Publicerad av cortex på 18 mars, 2005 vid 22:58

    …på Ekoln idag.
    Snön är *perfekt* för att åka riktigt ordentligt fort. Plant som ett salsgolv, låg friktion *men* med ett djävulskt grepp. Det var helt klart den bästa dagen jag haft snowkitandes på Ekoln!

    Hade med mig GPS’en som loggade maxhastighet. Kollade hela loggen när jag kom hem och jag hade massor av loggarpunkter som bara diffade 1 km/h mot topphastigheten, så det är ingen “tillfällig” spik.

    Bildbevis!

    Lite snabbt va? cool.gif

    Körde med slalomlagg och en Flysurfer Rookie2 6 kvm. Kiten uppförde sig utmärkt även i denna fart.
    (vääldigt trevlig snowkite BTW)

    Det ser dessutom ut som att morgondagen blir lika bra som idag så det lär ju bli Ekoln imorgon också.

    För er som inte bor i Mälardalen så kan jag säga att Ekoln ligger i vid Uppsala och är en förgrening av Mälaren. (Inte för att de flesta bryr sig… men WTF). grin.gif

    Å för er som bor i Mälardalen:

    Ett tips är att ni inte vill missa de snöförhållanden som är på Ekoln nu, kan nog inte tänka mig bättre underlag om man vill åka ordentligt fort.
    Eftersom det ska blåsa nordligt imorgon är det bäst att åka till Morga Hage eller Vretaudd så slipper ni den byiga vinden vid Skarholmen.

    /Kaj(Tech)

    nic svarade 19 år, 1 månad sedan 21 Medlemmar · 66 Svar
  • 66 Svar
  • nn4an_mike

    Medlem
    18 mars, 2005 vid 23:04

    det e ju skitfarligt att åka så fort ooo.gif Galning

  • mrmille

    Medlem
    18 mars, 2005 vid 23:17

    damn
    *impad*

    Tänk vad man kan göra med små foils. Dom är fan oslagbara!

  • nic

    Medlem
    19 mars, 2005 vid 09:56

    Fränt smile.gif

    Den fortaste GPS loggningen jag hört om är 92km/h från norge – också den med en liten 5kvm foil (Ozone Frenzy förstås)

    nic

  • patrikol

    Medlem
    19 mars, 2005 vid 12:56

    Grymt! Klart impad! smile.gif Bara alla nu fattar att det inte är något för oss som inte är så vassa! Livsfarligt om man inte har stenkoll på grejorna!

  • hengo

    Medlem
    19 mars, 2005 vid 12:59

    Svar till:


    Grymt! Klart impad! smile.gif Bara alla nu fattar att det inte är något för oss som inte är så vassa! Livsfarligt om man inte har stenkoll på grejorna!

    [/ QUOTE ] det går inte att göra för er som inte är så vassa, så oroa dig inte. Grymt kaj!!!

  • patrikol

    Medlem
    19 mars, 2005 vid 13:03

    Tyvärr finns det folk som inte fattar det och det är då det blir farligt!

    Jag vet att jag inte är duktig på att kitea så jag behöver inte sånna som dig som ständigt tror att dom behöver påminna mig om något jag redan vet! mad.gif

  • george_jung

    Medlem
    19 mars, 2005 vid 13:05

    haha! grin.gif

  • patrikol

    Medlem
    19 mars, 2005 vid 13:16

    Ja du kan lyssna du med för du är den värste på att göra precis så! mad.gif Skillnaden är att Hengo är hyffsat duktig på kitea vilket inte du är men du tror att du är. mad.gif

  • rex_milvus

    Medlem
    19 mars, 2005 vid 13:19

    vaffan har du mens idag P?

  • george_jung

    Medlem
    19 mars, 2005 vid 13:23

    neeeeej!!!!!! sluta med personliga påhopp, hela tiden dess påhopp. HAHAHA! hur gammal e du egentligen patrik? grin.gif grin.gif grin.gif

  • patrikol

    Medlem
    19 mars, 2005 vid 13:32

    Nej då men det finns några få individer som jämt skall hacka på mig och även andra och tillslut så blir man helt enkelt förbannad! Känner dom flesta som är väldigt duktiga inom kitevärlden och ingen av dom har något behov av att tala om för dom som är sämmre att dom är kassa! Det är bara dom som själva inte är tillräckligt duktiga för att vara säkra på sina egna kunskaper som gnäller på dom som är sämmre. Det är kanske inte så lätt för dig att fatta i ett enkelt inlägg men dom som jag nu riktar mig emot hackar på mig alltid och tillslut så blir det helt enkelt för mycket jag har inget behov överhuvudtaget att få reda på något som jag redan vet.

    Vi här på Steffo skall hålla oss till positiva saker om andra personer och inget annat! Viket somliga personer som typ Dirk Diggler/Jorge Jung/Mattias eller vad han nu väljer att kalla sig inte har fattat ännu!

    Så det blir ibland så att man måste säga ifrån. Men det är ytterst ovanligt och endast ett fåtal individer som sysslar med sådant! mad.gif

  • patrikol

    Medlem
    19 mars, 2005 vid 13:33

    Ja jag är tillräckligt gammal men du beter dig som om du var 13 förmodar att du är något äldre även om det är väldigt svårt att tro!

  • luuddee

    Medlem
    19 mars, 2005 vid 13:48

    haha du råkade ha den på när du körde med med bilen osså ju..

  • patrikol

    Medlem
    19 mars, 2005 vid 13:49

    grin.gif

  • george_jung

    Medlem
    19 mars, 2005 vid 13:59

    HAHAHAHAHAHAHAHA!!!! grin.gif du e för rolig patrik! alltid så allvarlig med ALLTING! grin.gif grin.gif alla andra som e i min ålder ca å vet vem jag e skrattar åt mig bara för jag e en sån jävla nörd. snälla, gör det du med! många i min generation tycker att Filip Hammar å Micke Tornving e bland dom roligaste som finns och många i din generation tycker att gösta ekman å Lasse Brandeby e bland dom roligaste som finns. ska man va med å leka med smågrabbarna så får man leken tåla så snälla, sudda sudda bort din sura min, munnen den ska skratta och va glad!

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Det gick fort…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.