Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing det gör ont o kita men e sjukt roligt =)

  • det gör ont o kita men e sjukt roligt =)

    Publicerad av marcel_101 på 21 juni, 2006 vid 19:50

    fan första gången me ordentlig vind jag varit ute, 2:a gången totalt =)))…………hade riktigt roligt kommer upp på brädan får fart men har fortfarande lite problem o lägga draken så jag får kraft hela tiden så jag kan surfa vidare =) har en tendens att åka i några sekunder sen hamnar kiten fel men men övning man e ju nybörjare

    dock så hände ett litet missöde =) jag trillade och tappa lite koll på draken och enligt mina kära vänner på stranden fick jag nog höjd på en 3 meter o flög en 20 meter i luften sen gör jag typ ett nosdyk me skallen o armbågen först mot vattnet enda dåliga e att det va ungefär 10 centimeter djupt på stället så det gjorde jeeeevligt ont måste jag säga =))…..
    plus att jag slog hål i armbågen på min nyinköpa våtdräkt för 3000 spänn, nog det som svider mest tror jag =))))

    glada hälsningar nybörjaren =)

    monkey svarade 17 år, 11 månader sedan 13 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • cheech

    Medlem
    21 juni, 2006 vid 20:14

    reklamera skiten bara! men se till att dra en vitlögn annars blir det genast svårare! o hoppas att de inte är ngn som bruka hänga på steffo som du klagar till.

  • jonaish

    Medlem
    21 juni, 2006 vid 20:28

    jag gjorde oxå sönder min nyköpta våtis för 3300 kr typ första gången ja körde med den 😉

    köpte den hos Robbans sport å surf…..

    åkte till han å sa att den va förliten för mig…..

    ……10 min senare gick jag ut med en helt ny 😀

    hhehehehee…..

    ……………………………………………………………………..

    kan någon moderator göra min signatur MINDRE…

    ta INTE bort den… gör den bara mindre..!!

    så blir ja glad 😉

    tack så länge..!!

  • wims_lkp

    Medlem
    21 juni, 2006 vid 20:33

    Jonaish såg för ett tag sen på kitenation att du snacka om att köpa ny kite. Du är inte sugen på en North Rhion 14m2 -05, lagom till sommar värmen?

  • jonaish

    Medlem
    21 juni, 2006 vid 20:43

    nja…

    har en cabrinha co2 14 nu -05a….

    har du ingen mindre lr lite större ?? en 14 har jag tyvärr redan 😉

  • wims_lkp

    Medlem
    21 juni, 2006 vid 20:46

    Nja ingen annan till salu. problemet med mina 14m2 är att ja har 2 lika å vill bli av med en.. men co2 är rätt ok.

  • skotten

    Medlem
    22 juni, 2006 vid 07:44

    Here you go Jonash…..dont say that i never done anything for you… 😛

  • jezaja

    Medlem
    22 juni, 2006 vid 08:05

    10m X3a som jag tänker sälja för en billig peng. Kört den med 5e lina men funkar bra utan också. Lite sliten leadingedge men annars i bra skick.

  • kitepetersson

    Medlem
    22 juni, 2006 vid 10:25

    Ännu en som tar ett tillbud som en rolig grej! Akta dig innan det går riktigt illa!

  • cortex

    Medlem
    22 juni, 2006 vid 10:59

    Alltså, allvarligt. Ni som tycker att killen ska gå in och reklamera dräkten efter att han har haft sönder den på egen hand (Cheech och Jonaish)… menar ni allvar (hoppas inte det)? Eller har ni noll moral och/eller taskigt IQ?

    Marcel, skönt att det gick bra! Ta det försiktigt i fortsättningen bara. Du fixar dräkten enkelt med lite våtdräktslim. Kostar inte många kronor. Tro mig, det blir många fler revor i dräkten framöver. Se det som att den är inkörd nu. 🙂

    /Kaj(Tech)

  • cheech

    Medlem
    22 juni, 2006 vid 12:01

    Våtdräkten är väl tillverkad för att användas och en leverantör borde därmed räkna med att man krascha lite hårt ibland, ngt som dräkten borde klara av!! Ett tips angående lagningen är att sy med tandtråd också samt att limma. Funkar kanon!!

  • cortex

    Medlem
    22 juni, 2006 vid 12:22
    Cheech wrote:
    Våtdräkten är väl tillverkad för att användas och en leverantör borde därmed räkna med att man krascha lite hårt ibland, ngt som dräkten borde klara av!!

    Tror du svarat på min fråga (vilken jag menar får du klura ut själv) med detta inlägg…

    En dräkt som spricker i sömmar etc skall givetvis bytas ut. Men du kan ju för f*n inte tycka att dräkten ska hålla för ett nedslag från 3 meters höjd, i duktigt fart, rätt ner i sjöbotten?
    Det är en våtdräkt, inte en riddar-rustning…

    Att kalla bedrägeri för vit lögn är ju också intressant.

    /Kaj(Tech)

  • monkey

    Medlem
    22 juni, 2006 vid 13:37

    Okej, vänta nu här… innan detta blossar upp till krig/pajkastning så kanske vi kan få se foto på hålet så kan vi “avgöra” om den skall hålla eller inte.

  • cortex

    Medlem
    22 juni, 2006 vid 13:56

    Bara för att klargöra min ståndpunkt. En dräkt skall givetvis hålla för normalt slitage. Om den inte gör det är det ett garantiärende. Punkt.

    Att däremot syssla med bedrägeri är en helt annan sak. Varje vettig leverantör vill ju naturligtvis lösa kvalitetsproblem etc på de produkter han/hon säljer så att inte kunderna drabbas. Om kunden då ljuger om hur skadan uppkom etc är det helt enkelt inte schysst spel. Lika lite som att en leverantör inte åtar sig garantiåtaganden och ignorerar kunder som har problem med sina produkter som uppenbart skulle hålla bättre/längre.
    Det fungerar åt bägge håll; både leverantör och kund måste kunna lita på vad den andre säger.
    Den som inte inser detta för egen maskin är inte någon jag vill ha vare sig som kund eller polare.

    /Kaj(Tech)

  • jonaish

    Medlem
    22 juni, 2006 vid 17:44

    .

    thanks for the help Skottenaish……..;)

    and Cortex..

    Jag sa inte att han skulle gå å reklamera dräkten..!!! jag sa bara vad ja gjorde när jag tog sönder min… lr hur ?!?!?!?!

    sen om de hade varit en bättre ÅF som SP lr din egna så hade ja nog inte gjort det för de e rätt bra skillnad på din nu å Robbans sport å surf….!!!

    Robbans säljer alla SKIT sakerna till JÄVLA ÖverpriS

    Windsurfing segel från 80-90 -tal för 1000kr …hmmm=!?!? rätt lr fel ??

    köp INTE hos ROBBANS skit och mögggg…!!!!!

  • nn4an_mike

    Medlem
    22 juni, 2006 vid 18:20

    Ja det låter för djävligt jonaish …. En ÅF som litar på dig och som ger dig en ny dräkt på några minuter utan strul… jag förstår att du är förbannad.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing det gör ont o kita men e sjukt roligt =)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.