Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Det här va det kolaste jag sett på ett tag
-
Det här va det kolaste jag sett på ett tag
Publicerad av johanneslarsson på 17 januari, 2006 vid 19:09Hittade denna länken när jag hade surfat runt ett tag,
http://video.google.com/videoplay?docid=-5314902817641756458&q=kite
Blev riktigt sugen,, någon som har en eller funderat på att bygga eller nåt?
jag ska í alla fall svetsa ihop en vagn, någon som sett ritningar eller nåt liknande, har dom fyrpunktsbälte eller hur sitter dom fast??
någon som provat?mrmille svarade 19 år, 3 månader sedan 11 Medlemmar · 22 Svar -
22 Svar
-
kan ju vara bra att veta,, men jag tycker det är kul att bygga, vad väger en ungefär?
-
oooohhoooo fan mille säljer prylen, e det nån som vågat trycka på länkern?
kan ju va hur sjukt som hällst -
Peter Lynns buggies
Competition ST buggy with standard wheels – 11.7 kg
Competition ST buggy with extra wide wheels – 15.6 kg
Competition XR buggy with standard wheels – 13.6 kg
Competition XR buggy with extra wide wheels – 17.5 kg
Folding buggy with standard wheels – 16.3 kg
Folding buggy with extra wide wheels – 20.5 kg
Big Foot buggy with plastic wheels – 29.4 kg
Big Foot buggy with Alu. 3-spoke wheels – 27.0 kg -
Flexifoil Buggy
Flexifoil Buggy Standard – 16.7 kg
Ska man sen ha fetare däck så väger de ju en del mer…Standard
Fetare däck
Bredare bakaxel
-
kolt, tack för alla vilder, men du,, blir det inte lite väl häftig belastning för ryggen om man hoppar med den ochlandar platt, finns det modeller med fjädring?
-
johanneslarsson wrote:kolt, tack för alla vilder, men du,, blir det inte lite väl häftig belastning för ryggen om man hoppar med den ochlandar platt, finns det modeller med fjädring?
Det är nog svårt att bygga en buggy med fjädring för ett rimligt pris och med en rimlig vikt.
Själva idéen bygger på att ramen flexar en del.Men sen har du ju andra element som kan ”fjädra”, exempelvis ringtrycket i däcken. Jag har för mig att någon av Peter Lynn buggysarna har en viss fjädring i sätet också. Men det viktigaste är som sagt att stommen flexar!
-
eller förstår man hur nördigt det är att åka runt på en sån där, och går in på toaletten och skäms lite. och kräks.
-
Hela England var fulla av sånna där, de värsta ja har sett. Skulle inte ta i den om ja så fick slänga den i en stenkross. Ser ju livsfarligt ut, dom använder handtag desutom. Men de går iaf riktigt fort.
-
Egan wrote:…och går in på toaletten och skäms lite. och kräks.
Då har du nog bara drabbats av en uppfinning som kallas för spegel ditt dumma spån.
-
mrmille wrote:Då har du nog bara drabbats av en uppfinning som kallas för spegel ditt dumma spån.
Haha dina comebacks e bland det lamaste jag varit med om. Men fortsätt gärna!
-
Pepä wrote:Haha dina comebacks e bland det lamaste jag varit med om. Men fortsätt gärna!
Dito =) .
Logga in för att svara.