Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det var enklare förr i tiden

• Det var enklare förr i tiden

Publicerad av anonym-anvandare på 20 mars, 2001 vid 17:20

Jag tänker på min gamla PROSURFER inköpt för 2300 kr på Red Devil på Norrlandsgatan i Sthlm 1980.Våtdräkt fick jag också på köpet.Allt är numera utbytt,det är bara brädan kvar.Man blir ju lite sugen på att skaffa nytt men det verkar vara lite knepigare nu för tiden att skaffa rätt grejor.
    /Lasse

anonym-anvandare svarade 24 år, 11 månader sedan 1 Medlem · 1 Svar
  • 1 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    20 mars, 2001 vid 18:25

Hej
    Jag köpte en Dufour Wing + surf-takräcke för 3500 kr på Red Devil på
    Norrlandsgatan i Sthlm 1980 och toppade av med ett svindyrt Rebellsegel 7.5
    kvm.

Visserlien fungerade denna uppsättning tex att bärga en hel familj i en
    norskdaycruiser i grov sjönöd sommaren 1981 (iklädd träningsoverall och i frisk
    bris drog jag båten 3DM, bla utanför en stor badstrand) det skulle jag aldrig klara
    på min nya MTX, fast trots det vill jag aldrig byta tillbaka mot den tiden. Den allra
    bästa w-surfen är just nu när windsurifng fortfarande är en ”sann frontier-sport”
    och när en tönt som jag kan segla i 25/GPS knop på en 165 liters widestyle med ett free-race 9.3 i löjligt lite vind.

Mvh / Bosse

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA