Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing DLX eller Influence

  • DLX eller Influence

    Publicerad av jonty på 23 februari, 2012 vid 19:49

    Kör en Momentum 134 med boots som jag tycker är grymt skön men känns lite liten… Därför är jag i tankarna att slänga padsen på den och köpa en ny bräda att ha bootsen på:santa:. Kitarna jag har är 13+9 Hifis och gillar LF:s prylar så är inne på DLX eller Influence…

    Frågan är, vilken bräda och storlek bör 85kg jag satsa på?

    jonty svarade 12 år, 2 månader sedan 11 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • pepa

    Medlem
    23 februari, 2012 vid 21:40

    Försöker inte att få dig på andra tankar, LFs grejer är grymma, men den bästa brädan jag någonsin haft är Cabrinha Custom. Vad jag förstår så liknar den mer DLX än Influence. Hahaha grymma råd här!

    Btw, jag bär omkring på 70 kg och trivs riktigt bra på 140cm.

  • mjersen

    Medlem
    23 februari, 2012 vid 21:53

    har inte testat dlx en. men köper du influensen så garanterar jag dig att du inte kommer bli missnöjd! roligaste brädan jag haft under mina fötter!

    jag väger ca 70kg o kör på 137cm.

  • simonm

    Medlem
    23 februari, 2012 vid 23:42

    Jag kör med mina 84 kg en 143cm DLX (En concept DLX ifrån 2010, men jag gissar att den är liknande). Roligaste brädan jag haft. Jag har aldrig känt att den var för stor…

    Mvh
    Simon

  • pepa

    Medlem
    24 februari, 2012 vid 08:11

    Underbart att allas roligaste brädor någonsin är wakestyle-brädor!

  • milkman

    Medlem
    24 februari, 2012 vid 09:11

    Min roligaste bräda nånsin är Nobiles 50/50, också en wakestylebräda. Fast den (lixom alla andra för wakestyle) suger rätt mycket kraft ur draken, så knappast den jag kör med mest.. Men sen kitar jag i rumpdelen av Sverige också.

  • jonty

    Medlem
    24 februari, 2012 vid 17:11

    Tack för allas svar! Lutar just nu åt en DLX 142:)

  • dadil

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 01:03

    röstar på DLX 142

    har haft både DLX och influence, och jag tycker DLX sparkar wakeröv. Bredare, mer kanaler, mer rocker, hårdare.. perfekt kombo med en stooor c-kite för svensk sommar! (76kg)

  • pepa

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 09:49
    Milkman;682163 wrote:
    Min roligaste bräda nånsin är Nobiles 50/50, också en wakestylebräda. Fast den (lixom alla andra för wakestyle) suger rätt mycket kraft ur draken, så knappast den jag kör med mest.. Men sen kitar jag i rumpdelen av Sverige också.

    Måste säga att jag inte tycker min Custom suger speciellt mycket kraft ur kajten, trots ca 6 cm rocker. Jag vet, jag är också förbluffad! Har länge funderat på hur de löst det.

  • hengo

    Medlem
    25 februari, 2012 vid 12:22

    DLX

    It is the only way!

  • jakobb

    Medlem
    26 februari, 2012 vid 10:18

    DLX verkar riktigt najs! Sen är där ju LFX också… kollade på 134an i aussie, men den verkade ha ganska snålt med rocker. grindbase på den dock

  • pepa

    Medlem
    26 februari, 2012 vid 20:11

    Blev så sugen på att sjösätta min nya planka så jag delar med mig lite godis i väntan på några grader till. Rocker och kanaler blir väl synligt här. Någon som har en DLX man kan jämföra med?

  • ninoh

    Medlem
    26 februari, 2012 vid 20:51

    fan ser sjukt skön ut! Vad är minsta
    vind du kan köra med den och med vilken kite?

  • pepa

    Medlem
    26 februari, 2012 vid 21:17

    Jag har en Cabrinha Co2 16m2 från 2004 som största kajt och med den kan jag ha riktigt kul från 7 m/s ungefär med Customen under fötterna. Jag kan alltså höjda tidigare än så men det är inte 100% kul att köra då. Skulle tro att den gamla kajten drar som en 13m2 RPM eller 14m2 Torch. Sleten och inte lika effektiv profil som dagens drakar, men jävligt skön!

  • ninoh

    Medlem
    26 februari, 2012 vid 22:08

    ok nice, antar att influencen går lite lättare i vattnet då, men betydligt mindre rocker.. men för sthlms pissvind kanske det är ett battre val.. 🙁

  • wakenils

    Medlem
    27 februari, 2012 vid 00:57
    Pepä;682388 wrote:
    Blev så sugen på att sjösätta min nya planka så jag delar med mig lite godis i väntan på några grader till. Rocker och kanaler blir väl synligt här. Någon som har en DLX man kan jämföra med?

    fet sticker! men titta inte för hårt på kanalerna då delaminerar de nog

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing DLX eller Influence

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.