Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing DMI har ändrat prognosen!!!!!!!

  • DMI har ändrat prognosen!!!!!!!

    Publicerad av s på 23 maj, 2006 vid 12:02

    Om ni sitter och dräglar över DMI:s prognoser så misstar ni er grovt!!!

    De har ändrat m/s till knop i sina prognoser!
    Det kommer alltså blåsa 5-8m/s!!! Och kolla Onsalamätaren så ser ni att det stämmer!

    /S..

    hemmapularen svarade 17 år, 11 månader sedan 12 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • _alexander

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 12:04
    S.. wrote:
    Om ni sitter och dräglar över DMI:s prognoser så misstar ni er grovt!!!

    De har ändrat m/s till knop i sina prognoser!
    Det kommer alltså blåsa 5-8m/s!!! Och kolla Onsalamätaren så ser ni att det stämmer!

    /S..
    sitt hemma du

  • clocknose

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 12:12

    Staffan! Jag tycker uppriktigt synd om dig som bor i Göteborg och har så långt till Dogge en sådan här underbar dag! / Joacim

  • _alexander

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 12:25
    Clocknose wrote:
    Staffan! Jag tycker uppriktigt synd om dig som bor i Göteborg och har så långt till Dogge en sådan här underbar dag! / Joacim
    det kommer gå av något så fett! och dåligt överriggad man kommer va me 4,7 🙂
  • lundvall

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 12:42

    men det står ju m/s ?

  • toka

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 12:50
    Tigex wrote:
    men det står ju m/s ?

    Hmm, den käre gamle S… Visst verkar han seriös, präktig och ordentlig på ytan, men ack vad man kan missta sig!

  • dr-masse

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 12:52

    Eh? Jag förstår inte heller. Men det har ju hänt förr.:grin:

  • Oregistrerad

    Gäst
    23 maj, 2006 vid 12:52
    Tigex wrote:
    men det står ju m/s ?

    Det kommer gå AAAAAAAVVVV

  • dr-masse

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 12:54

    ere nån som lånat S.. dator, månne?

  • adde

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 13:29

    Men jeflar vad stabil riktning det har varit. Spikrak syd i flera timmar (onsala mätaren)

  • Oregistrerad

    Gäst
    23 maj, 2006 vid 13:37
    S.. wrote:
    Om ni sitter och dräglar över DMI:s prognoser så misstar ni er grovt!!!

    De har ändrat m/s till knop i sina prognoser!
    Det kommer alltså blåsa 5-8m/s!!! Och kolla Onsalamätaren så ser ni att det stämmer!

    /S..

    Jag fattar ingenting. Sitter vid havet nu och uppkopplad via teflonen. Det blåser inga 5-8m/s. Det blåser definitivt mer än det. Bilen står o skakar av vinden. Nu lägger jag på och försöker hålla i seglet istället. Här sker extra allt, surfar både på internet prognos och ute IRL.
    /JAT

  • Knatte

    Gäst
    23 maj, 2006 vid 17:38

    Kanske ett sent april skämt som S… hade hittat på
    ?

  • jeppepeppe

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 19:50

    Tror att han ville ha vågorna för sig själv idag :)!

  • jat

    Medlem
    23 maj, 2006 vid 20:27

    Jaja, vindradarn som attachment. Det blåste!
    //JAT

  • s

    Medlem
    24 maj, 2006 vid 08:36

    Hahaha!

    Vilken fart det blev på er att motbevisa mig! Men ni får erkänna att ni blev lite skakis! Som ni laddat inför denna dag!?!?

    Jag la inlägget precis innan jag åkte från jobbet för att sticka och surfa, och jag hann inte mer än ut på Älvsborgsbron (ca.5minuter) innan DrakGlenn ringde och undrade hur det stog till i hjärnan på mig 😀
    Han hade listat ut att jag skojade men hade fått en högre puls innan han kollat av alla prognoser och mätare och insåg att jag skojade! :laugh:

    Vi fick en bra dag i Dogge men det blev inte så bra som vi hade hoppats. Men hyffsad vinkel och 4.7 blev det! Byigt som vanligt, lite mer än vanligt får jag säga. Men i Varberg segades det överriggade 4.0-or i onshore – så jämförelsevis hade vi det episkt! Men det blir tre stjärnor för denna dag.

    /Staffan

  • adde

    Medlem
    24 maj, 2006 vid 08:48

    Jag och Falle var ensamma i Läjet fram till 22.10… Veka seglare på stranden fick mig att fixa fram en 3.7:a men det blev snart byte till 4.2:an.

    Dödsonshore och inte så stora vågor tyvärr, men lite blodvite fick vi i alla fall ihop!!

    /adde

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing DMI har ändrat prognosen!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.